LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
tomaesov
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2006 14:56

Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door tomaesov »

Vorig jaar heb ik me aangemeld bij Singlecard.nl want ik had een jaar gratis lidmaatschap gewonnen of zoiets dergelijks.

Van de week kreeg ik een brief van Intrum Justitia dat mijn gratis jaar voorbij was en dat ik voor twee jaar eraan vast zit. Binnen 14 dagen moet ik 25 euro overmaken en als ik dat niet doe dan wordt het 50 euro.

Ik had me 2 maanden voor het einde van 14 april 2008 op moeten zeggen bij Singlecard.

Bij inschrijving heb ik geen bankgegevens verstrekt, maar alleen persoonlijke gegevens zoals adres enzo.

Is het toegestaan om stilzwijgend 2 jaar ergens aan vast te zitten na een gratis jaar? Beetje erg lang... En ik wil niet eens gebruik maken van de kaart van Single Card.

Ik baal enorm.
Kan iemand mij advies geven wat ik het beste kan doen?
Gewoon 25 euro betalen en meteen een opzegbrief erachter aan?
Word ik opgelicht door Singlecard?

koenvanb
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2008 23:03

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door koenvanb »

Ik heb precies hetzelfde probleem. Als iedereen die dit probleem heeft zich hier meld hoop ik dat de redactie er wat mee kan doen!

koenvanb
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2008 23:03

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door koenvanb »


Mireille72
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2008 00:13

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Mireille72 »

Ook ik heb hetzelfde probleem!Ik heb de card gehad, nooit gebruikt en nooit getekend voor die zogenaamde voorwaarden. Ik vond via de Singlecard-hyves nog meer slachtoffers. De hyves levert overigens geen info op ze hebben razendsnel alle klachten verwijderd en zijn daarna door iemand aangemerkt als 'niet oke' (en terecht :-) ). Ik ben erg benieuwd hoe je brief uitpakt Koen!

koenvanb
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2008 23:03

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door koenvanb »

Ik houdt jullie op de hoogte! Ik ben trouwens achter een adres gekomen via de kamer van koophandel. Ze zijn gevestigd in Zoetermeer.

Singlecard
Promenade 140, 2711AT Zoetermeer

koenvanb
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2008 23:03

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door koenvanb »

Update:

Er klopt iets niet aan de acceptgiro, als je kijkt naar de begunstigde op de acceptgiro dan zie je daar Singlecard staan. Als Intrum Justitia een incasso doet zal het geld altijd via hun geincasseerd worden aangeien zij commissie ontvangen over het totaal geincasseerde bedrag. Tevens las ik op het forum van de conculegas Kassa! dat Intrum hier niets van af weet na telefonische contact.

barbara33
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2008 07:49

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door barbara33 »

Hallo, ook heb eenzelfde brief ontvangen en ga zeker niet betalen. Ik ga vanmiddag even bellen met Intrum alvorens ik volgende stappen bepaal.

koenvanb
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2008 23:03

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door koenvanb »

Ik heb net Intrum Justitia aan de telefoon gehad, en de brieven zijn dus wel degelijk door hun verstuurd. Rare constructie.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Alle reageerders moeten toch eens naar de \Algemene Voorwaarden kijke. Die zijn op dit punt erg duidelijk.

Mireille72
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2008 00:13

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Mireille72 »

De Algemene Voorwaarden van een jaar geleden die niemand kent, bedoel je?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Die nu zogenaamd niemand kent of heeft gelezen! Vorig jaar was het gratis en bij dat woord hapt iedereeb toe zonder zich berder te bekommeren om de kleine lettertjes. Dan moet je nu ook niet gaan huileb,

barbara33
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2008 07:49

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door barbara33 »

Wellicht niet goed gelezen, maar ik ga niet als een kuddedier gewoon betalen. De vraag is nl. of dit wel rechtsgeldig is.
Lees maar even:

Even bij de algemene voorwaarden gekeken, daar staat onderandere :

2. Gebruik van Singlecard
De kaart die Singlecard verstrekt aan de kaarthouder is strikt persoonlijk, niet overdraagbaar en dien ten gevolge enkel te gebruiken door de kaarthouder.
Alleen personen die in het bezit zijn van een kaart van de Singlecard kunnen gebruik maken van de aanbiedingen en/of kortingen.
De kaarthouder kan eenmalig gebruik maken van de korting en/of aanbieding, mits de kortingaanbieder specifiek anders vermeldt.
De kaart van de Singlecard is geldig tot en met de datum die op de kaart van de Singlecard vermeld staat.
De overeenkomst komt tot stand op het moment dat Singlecard dit per e-mail/schriftelijk aan de kaarthouder bevestigd.
De persoonlijke gegevens van de kaarthouder worden gebruikt ten behoeve van de communicatie tussen kaarthouder en Singlecard. Daarnaast ontvangt de kaarthouder regelmatig email en/of (email)nieuwsbrieven om de kaarthouders op de hoogte te brengen van de nieuwste kortingen en/of aanbiedingen welke de Partners aanbieden.
Het is verboden om �junkmail�, �spam�, kettingbrieven, mailings en bulkverspreiding te versturen aan het e-mailadres van Singlecard.
7. Tarieven en betalingsvoorwaarden
De prijs van de Singlecard is � 25,- per jaar.
Alle prijzen zijn inclusief omzetbelasting (BTW) en andere heffingen die van overheidswege worden opgelegd.
De overeenkomst tussen Singlecard en de kaarthouder wordt geactiveerd op het moment dat aan de voorwaarden voor registratie en betaling is voldaan.

Volgens mij IS er dus GEEN overeenkomst.

Er staat ook nog : Tarieven en betalingsvoorwaarden
De prijs van de Singlecard is 25,- per jaar.
Alle prijzen zijn inclusief omzetbelasting (BTW) en andere heffingen die van overheidswege worden opgelegd.
De overeenkomst tussen Singlecard en de kaarthouder wordt geactiveerd op het moment dat aan de voorwaarden voor registratie en betaling is voldaan.
De betaling aan Singlecard dient te worden voldaan door middel van een machtiging.
De kaarthouder dient zorg te dragen voor een zodanig saldo op zijn of haar rekening dat het totaal verschuldigde bedrag door Singlecard binnen 14 dagen in zijn geheel kan worden afgeschreven.

Dan is dus de vraag, heb je ooit die eerste 25 euro betaald? Dus waarom stilzwijgend verlengen voor 2 jaar? Als je die eerste 25 euro niet betaald hebt, dan voldoe je niet aan de voorwaarden voor registratie... Laat ze het maar hard maken.


http://www.singlecard.nl/algemene-voorwaarden/

(met dank aan http://kassa.vara.nl)

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door gravedigger »

De kaarthouder kan eenmalig gebruik maken van de korting en/of aanbieding, mits de kortingaanbieder specifiek anders vermeldt.
Hier lees je dan maar gewoon overheen?

koenvanb
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2008 23:03

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door koenvanb »

Zeg gravedigger, werk jij voor deze toko toevallig? Die algemene voorwaarden waren echt niet zoals ze nu zijn en het was een gratis product. Je kon ook nergens vinden toendertijd dat er betaald moest worden. Die voorwaarden zijn tussendoor gewijzigd. Tevens is er volgens de wet geen overeenkomst aangezien ik niets per mail bevestigd heb, ik van hun 1 lullig mailtje heb gehad met 2 regels tekst toendertijd en er is niks op papier.

Als er bij wet van een electronische overeenkomst wordt gesproken moet dit duidelijk per mail bevestigd worden door beide partijen en dient er per mail duidelijk te zijn wat er overeengekomen is. Dit alles is dus niet het geval.

Intrum net gesproken, na veel hameren met 3 verschillende personen gesproken, het verhaal is dat zij de incasso niet in handen hebben maar dat Singlecard op hun briefpapier (met hun toestemming) heeft verzonden.

Koen

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Koen
Als je gelijk hebt, lijkt de constructie verdacht veel op die van Huro (ook op dit forum). Probeer via google de A.V. van vorig jaar te achterhalen. Dan staan jullie een stuk sterker.
P.s. Ik werk toevalljg NIET voor SC.

Marcole
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:41

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Marcole »

Ik heb ook z'n brief ontvangen. Betaal hem niet. De begunstigde kan niet eens acceptgiro's ontvangen / innen. :roll:

ninaj
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:43

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door ninaj »

Ook ik zit met het zelfde probleem. Ik heb gebeld met Intrum Justitia en zeiden dat ze al veel klachten hadden gehad. En dat ik zelf contact op moest nemen met Singlecard. Op de acceptgiro staat dus een email adres: [email protected] Ik heb een email gestuurd en zolang ik geen reactie krijg ben ik ook niet van plan te betalen. Ik heb in die tijd meegedaan aan een gratis actie!
Ik hoop dat niemand betaald en dat iedereen in actie komt!

Marcole
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:41

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Marcole »

Ik heb net ook een mail gestuurd. Heb ook wat speurwerk gedaan op internet, telefonisch en bij de kvk en vind het een vreemde constructie.

koenvanb
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2008 23:03

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door koenvanb »

Ik ben ook zeker niet van plan te betalen. Ik ga Singlecard morgen een aangetekende brief versturen en dan maar wachten tot ze de incasso procedure opstarten en vervolgens gerechtsdeurwaarder. Ik ben persoonlijk van mening dat de "overeenkomst" zoals zij hem noemen absoluut geen stand zal houden op juridische vlak en bij de gerechtsdeurwaarder. Als er toevallig een advocaat hier aanwezig is die hier enige informatie over kan verstrekken dan hoor ik het graag!

MevrouwtjeT
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2008 11:12

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door MevrouwtjeT »

Hier hetzelfde probleem. Ik ben ook niet van plan om te betalen, zeker niet nu ik jullie reacties heb gelezen! Indien nodig moeten we maar gezamenlijk actie ondernemen...

Gesloten