LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden: alleen tegen meerkosten een crematie regelen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Kledder857
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2015 16:31

Yarden: alleen tegen meerkosten een crematie regelen

Ongelezen bericht door Kledder857 »

Mijn zus is vandaag overleden. We dachten alles goed geregeld te hebben. Mijn nicht belt net met de boodschap dat wat we willen niet kan. Mijn zus is overgebracht van balk naar Sneek. Yarden kan daar alleen tegen meerkosten een crematie regelen..anders word het heel sober en maar 45 min.
Dus je zit nog vol met emoties, krijg je dit....hoe kan dit nou

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Yarden: alleen tegen meerkosten een crematie regelen

Ongelezen bericht door berndv »

Allereerst gecondoleerd met het verlies van uw zus.

Maar toch een kritische vraag van mijn kant:
Kledder857 schreef:
08 dec 2020 18:35
We dachten alles goed geregeld te hebben.
Wat dacht u geregeld te hebben, hoe had u het geregeld, waren de laatste wensen van uw zus bekend en ook bevestigd dat dit mogelijk was binnen de verzekering? Als ik lees "wij dachten", kan ik daar ook "wij gingen er van uit dat..." invullen?

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Yarden: alleen tegen meerkosten een crematie regelen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ook van mijn kant gecondoleerd. Bij het zoeken naar informatie lijkt het er op dat Yarden in het verleden een crematorium in Sneek heeft gehad, maar dat dit is gesloten/overgenomen. Kan daar het probleem zitten? Als Yarden de crematie als het ware uit moet besteden, komt daar een ander prijskaartje aan te hangen dan dat ze het zelf doen.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Yarden: alleen tegen meerkosten een crematie regelen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zit of zat Yarden niet in de problemen ,en daardoor de kosten hoger zijn ge worden

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Yarden: alleen tegen meerkosten een crematie regelen

Ongelezen bericht door sjohie »

gosewijn schreef:
09 dec 2020 12:51
Zit of zat Yarden niet in de problemen ,en daardoor de kosten hoger zijn ge worden
Die zitten wel in de problemen inderdaad, hun oude natura-polissen zijn niet meer gedekt door het eigen vermogen, en dat is ook niet meer te fixen. Ze wilden daarom voorwaarden aanpassen, ook om zich nog als een aantrekkelijke overnamepartner aan te kunnen bieden, om te redden wat er te redden valt, maar dat aanpassen is recent teruggefloten door een rechter. Dat heeft op zijn beurt, een overname door branchegenoot Dela getorpedeerd, want die liepen ineens veel meer risico.

Maar los daarvan, er is een polis met voorwaarden, en die dient Yarden gestalte te doen zolang ze actief zijn, ook al speelt en dreigt er op de achtergrond van alles.

Belangrijk is dus om te kijken wát er verzekerd is conform de polisvoorwaarden, versus wat men dénkt dat er verzekerd is.

HansdenVB

Re: Yarden: alleen tegen meerkosten een crematie regelen

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Ten eerste gecondoleerd. Ten tweede kijk de polis goed na heeft uw zus zich verzekerd en premie betaald voor een crematie dan zal yarden die moeten leveren en in mijn ogen zelf de meerkosten moeten dragen ze moeten namelijk gewoon leveren waar uw zus zich voor verzekerd heeft en waar ze premie voor heeft betaald. Sterkte met alles.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Yarden: alleen tegen meerkosten een crematie regelen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De en-bloc wijziging die Yarden heeft voorgesteld, is goedgekeurd. En dat is vooralsnog slechts een gering bedrag.

Maar een uitvaart en crematie in een ander centrum dan een eigen locatie, kost sowieso veel meer.

https://www.amweb.nl/financiele-plannin ... tent=Email

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Yarden: alleen tegen meerkosten een crematie regelen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Afgezien van dat alles, speelt hier heel wat anders.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Yarden: alleen tegen meerkosten een crematie regelen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Gecondoleerd als eerste.

informeer waar het goedkoper kan/is.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Yarden: alleen tegen meerkosten een crematie regelen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Hawk-Eye schreef:
18 dec 2020 15:22
Gecondoleerd als eerste.
informeer waar het goedkoper kan/is.
10 dagen na het overlijden is dit nogal een laat advies waar TS niets meer mee kan.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Yarden: alleen tegen meerkosten een crematie regelen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

dat is waar.

Gesloten