LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zakelijk energie collectief

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Twim
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2018 12:44

Zakelijk energie collectief

Ongelezen bericht door Twim »

Goedemiddag,

Ik heb heb een vraag over het volgende..
Dit weekend werd ik gebeld door het Zakelijk energie collectief, met uiteraard een geweldige aanbieding. van Eneco.
Na dat meneer aan de telefoon mijn eigen energie kosten er bij had gepakt, beweerde hij in ieder geval.
Kon hij duidelijk een veel beter aanbod doen omdat dit om een zakelijk contract ging. alleen mogelijk omdat ik een KVK nummer heb
Dit is niet het geval ik ga veel meer betalen.

Na navraag of ik hierbij ook 14 dagen bedenktijd had en dus thuis alles nog even rustig door kon nemen akkoord gegaan. Er kon dus niet echt iets mis gaan dacht ik. of een betere deal of ik zou het gewoon annuleren.

Nu ben ik al dagen aan het mailen en bellen omdat ik hier van af wil zien. maar is mij net aan de telefoon verteld dat het hier om een zakelijk contract gaat en er geen bedenktijd is.

Ik heb in dit telefoon gesprek gevraagd of er bedenktijd was.. dus leugen 1
mijn tarieven voor stroom en gas zijn nu veel hoger dus leugen 2

Overigens heb ik mijn KVK nummer nog tot eind dec en gaat dit contract pas in half maart volgend jaar

Ik vraag mij af of ik hier op een of andere manier nog onder uit kan komen.
Ik hoop dat iemand advies voor mij heeft.


al vast heel erg bedankt.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 nov 2018 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zakelijk energie collectief

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat aanbod zal wel zonder btw geweest zijn.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Zakelijk energie collectief

Ongelezen bericht door yan »

Na navraag of ik hierbij ook 14 dagen bedenktijd had en dus thuis alles nog even rustig door kon nemen akkoord gegaa
Als ze zeggen dat je bedenk tijd hebt, dan heb je dat ook. Zakelijk of niet.
Gewoon 1 berichtje sturen dat je van het contract af ziet wegens misleiding (leugen 2) en gewoon ergens anders, bij een bekende partij, je contract afsluiten...


en in het vervolg zeg je direct: "Geen intresse, doei!"

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Zakelijk energie collectief

Ongelezen bericht door angel1978 »

yan schreef:
14 nov 2018 13:36
Na navraag of ik hierbij ook 14 dagen bedenktijd had en dus thuis alles nog even rustig door kon nemen akkoord gegaa
Als ze zeggen dat je bedenk tijd hebt, dan heb je dat ook. Zakelijk of niet.
Gewoon 1 berichtje sturen dat je van het contract af ziet wegens misleiding (leugen 2) en gewoon ergens anders, bij een bekende partij, je contract afsluiten...


en in het vervolg zeg je direct: "Geen intresse, doei!"
Ja, als ze gelogen hebben over zo'n beetje alles, dan zullen ze hier echt van onder de indruk zijn...
En niet vragen om bewijs hiervan...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zakelijk energie collectief

Ongelezen bericht door kweenie »

Ook voor een zakelijk contact geldt dat ze hun voorwaarden moeten nakomen. Ook al geldt er dan geen wettelijke bedenktijd, als ze melden dat je twee weken bedenktijd hebt, dan moeten ze je dat bieden.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Zakelijk energie collectief

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Bewijs dan maar eens dat je dat beloofd is, die twee weken bedenktijd.....

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Zakelijk energie collectief

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Ook ben ik van mening dat je als zzp'er eigenlijk geen energie contract op de zaak kan afsluiten als dit je woonhuis is. Op dit moment is het namelijk gewoon een prive aankoop, waarbij je dus als consument aangemerkt dient te worden.

ZakelijkEC
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2018 13:35

Re: Zakelijk energie collectief

Ongelezen bericht door ZakelijkEC »

Beste Twim,

Wil je hier graag mee helpen, ik kan uit dit bericht echter niet halen om wie je bent of om welke overeenkomst dit specifiek gaat.

Het klopt inderdaad dat dit een zakelijke propositie betreft zonder bedenktijd. Dit is natuurlijk niet van toepassing wanneer jou door een adviseur verteld is dat hier wel een bedenktijd geldt. In de samenvatting (ook wel voicelog) hoort de adviseur dit ook nog eens te benoemen en vraagt hij/zij om een akkoord in dezen van de klant.

Zakelijke energie kan wel degelijk voordelig zijn maar is dat niet altijd. Heb je op het moment dat je een overeenkomst aangaat een geldige KvK inschrijving dan heb je simpelweg meer opties en kun je de zakelijke aanbieders meenemen in je vergelijk. Let daarbij wel op het verschil in voorwaarden (zo kan o.a. de boete bij voortijdig beëindigen van een zakelijke overeenkomst hoger uitpakken)

De tarieven voor gas en stroom zijn de laatste tijd enorm gestegen. De meeste mensen die nu een nieuwe overeenkomst aangaan zullen hoger uitkomen hetgeen zij gewend zijn te betalen.

Kun je svp nog een mailtje sturen naar info@zakelijk-energiecollectief met een vermelding naar dit draadje en de ontvangen overeenkomst. Geef dan svp ook even aan wanneer je gebeld wenst te worden zodat ik je verder helpen.

Hartelijke groet,
ZEC

Madje1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2018 10:49

Re: Zakelijk energie collectief

Ongelezen bericht door Madje1966 »

Ik heb precies dezelfde ervaring, ik kom net van de telefoon waar ik te horen kreeg dat ik niet van het contract af kom maar ik ben zo misleidt door alle gegevens die ze van mij hadden?? En door akkoord te gaan kom ik er niet van af? Ik dacht ook door alles wat mevr Esmee Simons over ons wist, dat het goed zat?? Terwijl later bleek dat hun gegevens over mij helemaal niet kloppen? Maar goed, wat nu? Ik heb helemaal geen zakelijk contract? Wat zij wel zei en het energiebedrijf waar ik zit is ook anders! Stom van mij ook maar ik werd zo overvallen? En ik dacht ik heb 2 weken bedenktijd om alles te vergelijken en over na te denken!!

Herman8000
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2019 12:22

Re: Zakelijk energie collectief

Ongelezen bericht door Herman8000 »

Onlangs zeer brutaal gebeld door ZEC. Ik heb besloten dit gesprek te publiceren omdat ik vind dat iedereen mag weten hoe hun benadering is naar mensen die ongevraagd gebeld worden. Ronduit brutaal, ik kan me daarbij voorstellen dat mensen zich geïntimideerd voelen door dergelijke verkooptechnieken.
Bij deze een linkje naar het gesprek: https://youtu.be/Bh19kSr0-PQ

Moneyman
Berichten: 30087
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zakelijk energie collectief

Ongelezen bericht door Moneyman »

Herman8000 schreef:
06 jan 2019 12:26
Onlangs zeer brutaal gebeld door ZEC. Ik heb besloten dit gesprek te publiceren omdat ik vind dat iedereen mag weten hoe hun benadering is naar mensen die ongevraagd gebeld worden. Ronduit brutaal, ik kan me daarbij voorstellen dat mensen zich geïntimideerd voelen door dergelijke verkooptechnieken.
Bij deze een linkje naar het gesprek: https://youtu.be/Bh19kSr0-PQ
Wat een triest gesprek. Van allebei de kanten. Volkomen kansloos.

Maarten_t
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2019 21:29

Re: Zakelijk energie collectief

Ongelezen bericht door Maarten_t »

Klokkenluider ZEC

Heel bekend verhaal dit! Tot afgelopen januari heb ik een aantal maanden gewerkt voor bovenstaande partij in de vestiging Rotterdam. Nu ik de werkelijkheid heb ingezien en mijn geweten is gaan opspelen heb ik samen met een andere oud-collega besloten de media op te zoeken. Ik wil alvast in het kort reageren met een samenvatting van wat binnenkort zal verschijnen in diverse nationale dagbladen en een niet nader te noemen actualiteitenprogramma op TV...

De heren van Zakelijk Energie Collectief zijn de grootste boeven in de markt. Het is namelijk dezelfde club die duizenden nietsvermoedende ondernemers een paar jaar lang heeft opgelicht onder de naam "De Nationale Energievergelijker" (NEV). Nadat zij onder de loep zijn genomen in het Radar TV programma vorig jaar met louche Total contracten hebben zij snel hun naam gewijzigd naar Zakelijk Energiecollectief. Hier is een link naar die uitzending van vorig jaar:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... dernemers/

Na deze uitzending heeft Total de samenwerking per direct stilgelegd en hebben de eigenaren van de NEV de nieuwe naam Zakelijk Energiecollectief genomen. Omdat we wel werk nodig hadden zijn we uitgeweken naar een nieuwe serviceprovider Minder.nl uit Amsterdam. Maar hier kwamen wij pas later achter, want ons werd al die tijd verteld dat de NEV de samenwerking zelf had opgezegd met Total en dat we nu rechtstreeks zouden gaan werken met Eneco en Essent. Maar niets bleek minder waar. Wat blijkt nu, als je energie wil verkopen krijg je van Minder.nl de mogelijkheid om op provisiebasis zonder enige vorm van serieuze screening vooraf of verklaring van goed gedrag vrijwel direct aan de slag te gaan. Elke dombo die twee woorden Nederlands spreekt is welkom. Dit weet ik toevallig want we hebben hier zelf al contact over gehad en de drempel is nou niet "hoog" te noemen aan de Prinsengracht 697. Hier maken zij ook trots reclame voor op hun website: https://www.minder.nl/over-ons/partner-worden

Minder.nl regelt dan de samenwerkingen met energieleveranciers en betaalt de commissie door aan de tussenpersonen tegen een percentage voor elke klant die cowboys zoals Zakelijke Energiecollectief voor hen binnenhalen.
Want iedereen die via hen als tussenpersoon wil handelen en energie wil aansmeren kan dat doen onder een schuilnaam en een hele andere website. Minder.nl vindt het allang best, blijft hiermee uit de wind en ondertussen spelen zij de brave jongens met hun eigen vergelijk website. Of zij weten daadwerkelijk niet wat zij allemaal in huis hebben gehaald, dat zou natuurlijk ook nog mogelijk zijn. Maar gezien de eerdere reacties hierboven vermoed ik dat zij bewust meewerken aan deze vorm van telefonische zwendel.

Mijn advies als ex-verkoper daarom is: ga nooit in zee met piraten die je telefonisch benaderen voor wat dan ook, en al helemaal niet voor (zakelijke) energiecontracten. Je hebt vaak geen bedenktijd en omdat ze op provisiebasis werken (tussen de 100 en 500 per contract!) zijn ze maar op 1 ding uit: op de meest smerige manieren jou erin luizen met hele dure overeenkomsten. Omdat de provisies terugverdiend moeten worden, betaal je vaak veel te hoge vastrechtkosten in vergelijking met een rechtstreekse overeenkomst bij een energieleverancier.

Rob K.
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2019 17:18

Re: Zakelijk energie collectief

Ongelezen bericht door Rob K. »

Zakelijk Energie Collectief is erg vervelend in de omgang. Ze vallen mij meermalen 's avonds tegen 22.00 uur lastig. Als je daar wat van zegt krijg je een grote b*k van ene meneer 'David', iemand die niet zo goed te verstaan is vanwege een zwaar buitenlands accent.

'David' zegt dat iedereen het recht heeft mensen die bij de KvK ingeschreven staan, tot 's avonds laat te blijven lastig vallen! Het is maar hoe je denkt aan klanten te komen, zou ik zeggen. Toen ik een klacht op Klachtencompas.nl van de Consumentenbond plaatste, reageerden ze onmiddellijk met een bericht waarmee ze mijn personalia publiceerden.

Daar heb ik via de Consumentenbond natuurlijk direct een einde aan gemaakt. Mij werd verteld dat het momenteel klachten regent over Zakelijk Energie Collectief. Raar dat je zo vijandig omgaat met mensen en bedrijven waarvan je hoopt dat het je klanten worden.

JohnnyBald
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2019 17:43

Re: Zakelijk energie collectief

Ongelezen bericht door JohnnyBald »

Inderdaad ik vind dat het gewoon oplichters zijn die hun agenten laten liegen om zo contracten te kunnen afsluiten. Luister maar. https://youtu.be/nVJ3o7MqLxI
Mijn insteek is altijd om ze zo lang mogelijk aan de lijn te houden, zodat ze geen andere slachtoffers kunnen maken. Oudere mensen zijn vaak het slachtoffer namelijk.
Partijen zoals Liander hebben geen interesse in het feit dat ze als partij gebruikt worden om mensen op te lichten.

jos mosk
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2019 15:39

Re: Zakelijk energie collectief

Ongelezen bericht door jos mosk »

Afgelopen dinsdag 18 juni gebeld door meneer F. van Zakelijk Energie Collectief. Hij had mij op 18 juni 2019 beloofd een mail te sturen met samenvatting van wat wij zojuist telefonisch hadden afgesproken. Helaas heb ik deze mail nooit ontvangen.

Ik heb hem tevergeefs teruggebeld op telefoonnummer [verwijderd], maar kreeg steeds de melding: “het nummer dat u hebt gekozen is niet in dienst”.

Op 20 juni heb ik een mail naar Zakelijk Energie Collectief als intermediair verstuurd voor de annulering van het contract met Nederlanse Energie Maatschappij (NLE). Als ik hun e-mail beantwoord, wordt ik geblokkeerd. Daarna heb ik gewoon een nieuwe e-mail verstuurd maar kreeg een antwoord dat "u ticket is aangemaakt". Sindsdien heb ik geen reactie van hun gehad.

Ik heb op 20 juni 2019 de klantenservice van NLE een aantal keren gebeld en gesproken met C. van klantenservice NLE op nummer 0800-4664 en A. van klantenservice NLE op nummer 088-7307307.
Ik wilde namelijk het door Zakelijk Energie Collectief aangeboden contract met NLE (Nederlandse Energie Maatschappij) voor elektriciteit en gas met onmiddellijke ingang annuleren. Wij hebben ondertussen alle gesprekken en E-mails en aangetekende brief met opzegging vastgelegd als bewijs dat wij per 20 juni al hebben geannuleerd.

Ik werd uitgelegd door meneer A. dat de 14 dagen bedenktijd pas ingaan als ik het officiële contract van NLE krijg toegestuurd. Dat is nog niet gebeurd omdat de tussenpersoon (meneer Freek) het contract nog niet zou hebben doorgestuurd naar NLE. Daarom verzocht ik Zakelijk Energie Collectief via E-mail om het contract niet door te sturen naar NLE, met als reden dat ik dit contract voor levering van elektriciteit en gas van NLE per direct wilde annuleren. omdat ik wil blijven bij mijn huidige leverancier van elektriciteit en gas.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jun 2019 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsnamen verwijderd

Gesloten