LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeven niet-bestelde producten ontvangen in één week

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Mirage1
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2018 20:05

Zeven niet-bestelde producten ontvangen in één week

Ongelezen bericht door Mirage1 »

Wij hebben afgelopen week 4 niet bestelde producten ontvangen op een adres waar we al 12 jaar niet meer wonen. Nog 3 pakketten zijn door de huidige bewoner geweigerd. Of iemand probeert ons een hak te zetten of het is fraude. Hoe ga ik hiermee om en hoe kom ik erachter wie dit gedaan heeft?
Laatst gewijzigd door Mirage1 op 30 apr 2018 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Zeven niet-bestelde producten ontvangen in één week

Ongelezen bericht door mahadma »

Informeer de verzenders van de artikelen dat u geen klant (meer) bent en dat de bestellingen fake zijn.
Misschien heeft u nu last van een erfenis uit het verleden door iemand (die gewoon niet te vinden is en waar geen groot onderzoek voor gestart wordt) die met u in onmin leeft.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zeven niet-bestelde producten ontvangen in één week

Ongelezen bericht door witte angora »

Mirage1 schreef:Wij hebben afgelopen week 4 niet bestelde producten ontvangen op een adres waar we al 12 jaar niet meer wonen. Nog 3 pakketten zijn door de huidige bewoner geweigerd. Iemand probeert ons duidelijk en hak te zetten. Hoe ga ik hiermee om en hoe kom ik erachter wie dit gedaan heeft?
De meeste klachten op dit forum betreffende de postbezorging gaan over producten die wél besteld worden maar niet ontvangen worden. Dit is dus wel heel wat anders.

Even wat vragen voor de duidelijkheid:
- Aan wie zijn de pakketjes gericht, dwz wiens naam staat er op? Die van jullie?
- Gaat het om een of meerdere bedrijven waar jullie in het verleden klant zijn geweest?
- Je constateert dat iemand jullie een hak probeert te zetten. Heb je redenen voor deze conclusie?
- Gekke vraag misschien, maar... zijn de pakketjes betaald?
- Het gebeurt wel vaker dat mensen iets bestellen en het elders laten bezorgen, om het vervolgens na ontvangst daar op te halen. Uiteraard zonder te betalen, de rekening komt op de mat van degene die het pakket ontvangen heeft. Zou er iets dergelijks aan de hand kunnen zijn?

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Zeven niet-bestelde producten ontvangen in één week

Ongelezen bericht door piet987654 »

Welke naam staat er op die pakketjes ?? Uw naam in correcte spelling of een andere naam ???
Ik kreeg ook regelmatig pakketjes op mijn adres en huisnummer, die niet voor mij waren, en voorzien van een voor mij vreemde naam.
Een telefoontje naar de afzender leerde mij dat de oorzaak heel onschuldig was.
Ik woon in een straat met een nogal lange naam, waardoor er voor het huisnummer slechts 1 plaatsje over was op hun adres sticker.
Dus alleen het eerste cijfer van het betreffende huisnummer werd afgedrukt, (mijn huisnummer dus) in plaats van het complete nummer.
Ze zouden het aanpassen, kennelijk met succes, nooit meer last van gehad.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Zeven niet-bestelde producten ontvangen in één week

Ongelezen bericht door yan »

U heeft niks besteld én niks ontvangen.
Dus eigenlijk druk maken om niets...
Wens de nieuwe bewoners veel plezier met hun gratis pakketjes.

Mirage1
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2018 20:05

Re: Zeven niet-bestelde producten ontvangen in één week

Ongelezen bericht door Mirage1 »

witte angora schreef:
Mirage1 schreef:Wij hebben afgelopen week 4 niet bestelde producten ontvangen op een adres waar we al 12 jaar niet meer wonen. Nog 3 pakketten zijn door de huidige bewoner geweigerd. Iemand probeert ons duidelijk en hak te zetten. Hoe ga ik hiermee om en hoe kom ik erachter wie dit gedaan heeft?
De meeste klachten op dit forum betreffende de postbezorging gaan over producten die wél besteld worden maar niet ontvangen worden. Dit is dus wel heel wat anders.

Even wat vragen voor de duidelijkheid:
- Aan wie zijn de pakketjes gericht, dwz wiens naam staat er op? Die van jullie?
- Gaat het om een of meerdere bedrijven waar jullie in het verleden klant zijn geweest?
- Je constateert dat iemand jullie een hak probeert te zetten. Heb je redenen voor deze conclusie?
- Gekke vraag misschien, maar... zijn de pakketjes betaald?
- Het gebeurt wel vaker dat mensen iets bestellen en het elders laten bezorgen, om het vervolgens na ontvangst daar op te halen. Uiteraard zonder te betalen, de rekening komt op de mat van degene die het pakket ontvangen heeft. Zou er iets dergelijks aan de hand kunnen zijn?

De pakketjes waren allemaal gericht aan mijn man, die overigens nooit bestelt via internet. Inmiddels ben ik erachter dat er een fake email adres is aangemaakt waar dus de facturen naar toe gestuurd worden, dus niet naar ons. Het betreft - op 1 na- allemaal bedrijven waar ik nog niet eens van gehoord heb. Dat iemand ons een hak probeert te zetten, is volgens de bedrijven niet het geval. Zij noemen het een fraude gevalletje.

Mirage1
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2018 20:05

Re: Zeven niet-bestelde producten ontvangen in één week

Ongelezen bericht door Mirage1 »

yan schreef:U heeft niks besteld én niks ontvangen.
Dus eigenlijk druk maken om niets...
Wens de nieuwe bewoners veel plezier met hun gratis pakketjes.

Ik heb niks besteld, maar wel ontvangen. De bewoner van het huis waar ik 12 jaar geleden woonde, heeft de pakketjes bij mijn voordeur geplaatst waar ik nu woon.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zeven niet-bestelde producten ontvangen in één week

Ongelezen bericht door witte angora »

Mirage1 schreef:
witte angora schreef:
Mirage1 schreef:Wij hebben afgelopen week 4 niet bestelde producten ontvangen op een adres waar we al 12 jaar niet meer wonen. Nog 3 pakketten zijn door de huidige bewoner geweigerd. Iemand probeert ons duidelijk en hak te zetten. Hoe ga ik hiermee om en hoe kom ik erachter wie dit gedaan heeft?
De meeste klachten op dit forum betreffende de postbezorging gaan over producten die wél besteld worden maar niet ontvangen worden. Dit is dus wel heel wat anders.

Even wat vragen voor de duidelijkheid:
- Aan wie zijn de pakketjes gericht, dwz wiens naam staat er op? Die van jullie?
- Gaat het om een of meerdere bedrijven waar jullie in het verleden klant zijn geweest?
- Je constateert dat iemand jullie een hak probeert te zetten. Heb je redenen voor deze conclusie?
- Gekke vraag misschien, maar... zijn de pakketjes betaald?
- Het gebeurt wel vaker dat mensen iets bestellen en het elders laten bezorgen, om het vervolgens na ontvangst daar op te halen. Uiteraard zonder te betalen, de rekening komt op de mat van degene die het pakket ontvangen heeft. Zou er iets dergelijks aan de hand kunnen zijn?

De pakketjes waren allemaal gericht aan mijn man, die overigens nooit bestelt via internet. Inmiddels ben ik erachter dat er een fake email adres is aangemaakt waar dus de facturen naar toe gestuurd worden, dus niet naar ons. Het betreft - op 1 na- allemaal bedrijven waar ik nog niet eens van gehoord heb. Dat iemand ons een hak probeert te zetten, is volgens de bedrijven niet het geval. Zij noemen het een fraude gevalletje.
Dan gaat het dus om de laatste vraag die ik gesteld heb...

Gesloten