LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zit vast aan een reclamebanner voor 5 jaar... Correct?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Handkracht
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2005 10:11

Zit vast aan een reclamebanner voor 5 jaar... Correct?

Ongelezen bericht door Handkracht »

Ik heb een kleine praktijk die werkt vanuit huis (alternatieve geneeswijze).
Wij worden benaderd door een reclame bureau uit Den Haag op zoek naar kleine lokale ondernemers die in de lokale sporthal wil adverteren met een banner van 2.5 meter.
Afijn... over nagedacht en de adviseuse kwam bij ons om het contract te bespreken. Daar zien we (mijn partner en ik) staan dat dit geldt voor 5 jaar en vragen hoe dit zit. Antwoord was de strekking dat dat wel goed zat en ze wist onze achtergrond dat we maar klein zijn met weinig startend inkomen en dat we dit wel eens wilden proberen qua adverteren. Proberen... da's voor niet vijf jaar!
Persoonlijk vind ik dan niet dat je geschikt bent (achteraf dan) om de juiste adviezen te geven. Kleine praktijk, weinig budget... en dan vijf jaar aansmeren om te proberen?

Nu na het eerste jaar... en nog geen enkele reactie dat onze banner gespot is door mensen (terwijl je toch niet echt om 2m bij 2.5m heen kunt) blijkt dus dat we nog 4 jaar vast zitten aan het contract.
Gemaild en gebeld met het bedrijf waarbij ik meteen de juridische man aan de telefoon krijg van contractbeheer. Geen speld tussen te krijgen qua menselijkheid of begrip. Vanuit hun kant wordt keihard gespeeld dat de adviseuse duidelijk heeft aangegeven dat het om een waterdicht contract gaat van vijf jaar en dat zij nooit de indruk heeft gewekt dat het 'wel goed zat', terwijl wij met z'n twee dit toch écht hebben begrepen.

Is dit écht het einde? Wij voelen ons zo belazerd!
Begrip? De menselijke kant van het bedrijf? No way!
De adviseuse 'verschuilt' zich achter de jurist.

Volgens een bevriende jurist van onze kant blijken de voorwaarden van het contract werkelijk waterdicht te zitten.

Iemand een suggestie??

Dun_Dikke
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 dec 2007 23:01

Re: Zit vast aan een reclamebanner voor 5 jaar... Correct?

Ongelezen bericht door Dun_Dikke »

Kijk eens op het keukenforum........ Dat staat vol met mensen die een contract hebben getekend en "niet wisten" dat ze daar dan aan vast zatten. Hier hebben ze vast wel advizen voor je hoe je van het contract kunt afkomen :lol:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zit vast aan een reclamebanner voor 5 jaar... Correct?

Ongelezen bericht door kweenie »

Je zult er inderdaad voor 5 jaar aan vast zitten.

Als je het anders zou willen, dan had het contract voor het ondertekenen veranderd moeten worden. Dat is toch een kleine moeite? Als ondernemer zou je toch een beetje moeten weten dat als je een contract tekent, dat je dan gebonden bent aan wat er in het contract staat.

Gesloten