LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgtoeslag binnen: automatisch alles eraf door incasso

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Gressie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2008 02:46

Zorgtoeslag binnen: automatisch alles eraf door incasso

Ongelezen bericht door Gressie »

Hoi

Ik word helemaal gek hiervan:

De laatste 3 maanden, als ik als student zijnde geen geld meer heb, wacht ik met smart op de zorgtoeslag zodat ik eten kan kopen.

Echter: de zorgtoeslag staat er op en GELIJK is water eraf, evenals mijn TVkosten.

Vorige keer hetzelfde geval, maar toen was gelijk mijn internet eraf.

Dan zit ik dus een paar dagen zonder geld. En reken maar dat die instanties het expres doen, wanneer de zorgtoeslag wordt overgemaakt wordt er gelijk geincasseerd. Ik snap wel dat ze hun geld binnen willen hebben en nu ben ik nog alleenstaand, maar ik baal ervan. Ik betaal mijn rekeningen altijd. En dan ben ik aan het einde van de maand blut. En dan wacht ik op de zorgtoeslag en NOG heb ik dan geen geld want het word ******** DIRECT er af gehaald!

Dit vind ik ronduit belachelijk. Ik ben nog alleenstaand, hoe irriterend moet dit wel niet zijn voor alleenstaande ouders met kids die moeten worden onderhouden!

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Zorgtoeslag binnen: automatisch alles eraf door incasso

Ongelezen bericht door rvkeuken »

iedere automatische incasso kan je stopzetten en als je meer uitgeeft dan er binnenkomt, tja, dan is het logisch dat je voor je eten bij je ouders aan moet kloppen.

dus misschien de tv opzeggen net als internet en van dat geld maar eten kopen? of gewoon een bijbaantje erbij en niet zeuren?

Gressie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2008 02:46

Re: Zorgtoeslag binnen: automatisch alles eraf door incasso

Ongelezen bericht door Gressie »

Het zijn geen automatische incasso's die ik kan terugboeken, er staat namelijk geen IC bij.

Mijn ouders zijn blut. Bijbaantje kan niet in combinatie met mijn studie/beroep, helaas.

Het gaat mij om het principe.

Rekeningen betaal je eind van de maand/begin van de maand.
Niet 10 dagen ervoor.

Nou scheelt het dat ik verstandskiezen moet trekken, kan ik toch niet eten.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Zorgtoeslag binnen: automatisch alles eraf door incasso

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Gressie,

Als je continu blut bent is het probleem dat er struktureel te weinig geld binnenkomt.

Elk mierenpoepje zit je dan dwars, waaronder ook de door jouw aangehaalde voorbeelden. Dat is echter niet het echte probleem.

Je zult toch , in ieder geval tijdelijk, wat meer inkomsten moeten generen, zoals roestvrijekeuken aangeeft.

Het principe wat je aanhaalt is complete onzin, en nergens op gebaseerd. rekeningen dienen betaald te worden voor de vervaldatum, en dat kan net zo goed midden in de maand zijn.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Zorgtoeslag binnen: automatisch alles eraf door incasso

Ongelezen bericht door SJZ »

GELIJK is water eraf, evenals mijn TVkosten
En over hoeveel geld praat je dan? 25 euro of zo? En die 25 euro wil je dan liever 10 dagen later betalen?
Het zijn geen automatische incasso's die ik kan terugboeken, er staat namelijk geen IC bij.
Oh, wat zijn het dan wel?

Kabee-
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 mar 2008 16:13

Re: Zorgtoeslag binnen: automatisch alles eraf door incasso

Ongelezen bericht door Kabee- »

Een bijbaan naast je studie lijkt mij wel haalbaar.

(zelf ook voltijd student rechten, daarnaast ook 16 uur werkzaam).

En je kan altijd nog geld lenen van het ib-groep. Als je zoveel in je studie investeer, dan mag je er ook vanuit gaan dat je na je studie genoeg geld verdient om de lening weer terug te betalen.

En lenen bij IB-groep is meest gunstigste tarief dat je ooit tegen zult komen: het is lenen van de overheid ende voorwaarden die de IB-groep hanteert voor terugbetalen is bijna te mooi om waar te zijn. (na 15 jr wordt het zelfs kwijtgescholden, kijk de regels er wel even goed op na)

Ik zou zeggen: goedkoper wonen (studentenkamer), minder kleren kopen, minder uitgaan, minder zuipen en je komt heus wel rond hoor...

ik vind: als je hier in NL niet rond komt, dan is dat toch vanwege omstandigheden die je uiteindelijk zelf in het leven hebt geroepen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zorgtoeslag binnen: automatisch alles eraf door incasso

Ongelezen bericht door kweenie »

Die rekeningen moeten nu eenmaal voor de nieuwe maand worden betaald, of dat nu 1 dag of 10 dagen voor de nieuwe maand is. Ik denk dat je juist blij moet zijn dat je niet in de tussentijd het geld uit kunt geven en vervolgens, na incassering van water en tv, de rest van de maand rood moet staan. Want dat zou anders het gevolg zijn, en dan ben je nog verder van huis, want daarover zou je dan elke maand weer rente moeten betalen, waarmee het van kwaad tot erger gaat.

Gesloten