LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CIZ indicatie voor instelling plaatsing

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
Roegoorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 aug 2020 13:36

CIZ indicatie voor instelling plaatsing

Ongelezen bericht door Roegoorn »

Als iemand wordt geplaatst in een instelling wordt er vooraf een indicatie afgegeven voor een zorg zwaarte pakket.
Een dergelijke indicatie is m.i bepalend in welke zorginstelling iemand de juiste zorg kan krijgen.
Vraag: mag een directeur de indicatie wijzigen in een minder zwaarte pakket nl sector eigen indicatie?
Kan en zou een familielid of cliënt invloed kunnen hebben op de directeur om de indicatie te wijzigen?
Ik veronderstel dat een vastgestelde indicatie toch leidend is in welke zorginstelling iemand wordt geplaatst voor de juiste zorg!
Graag een reactie a.u.b

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: CIZ indicatie voor instelling plaatsing

Ongelezen bericht door mahadma »

.

Methusalah
Berichten: 1164
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: CIZ indicatie voor instelling plaatsing

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ik weet het niet met 100% zekerheid, maar omdat het gaat om een 'indicatie', kan ik dat interpreteren als, ja daar kunnen ze van afwijken. Het lijkt mij dat gegeven zorg mee verandert met nieuwe inzichten. Maar ik zou dit gewoon even bij het CIZ na gaan natuurlijk. Ik ga er toch vanuit dat zij daar u het meeste over kunnen vertellen.

Roegoorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 aug 2020 13:36

Re: CIZ indicatie voor instelling plaatsing

Ongelezen bericht door Roegoorn »

De indicatie is bij plaatsing van de persoon meteen gewijzigd, blijkt achteraf. De instelling had geen contract en dat wist ik niet. Een zware indicatie kan m.i toch niet zomaar gewijzigd worden door een instelling? Dan kunnen de het CIZ opdoeken!

Gesloten