LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met hbo-cursus LOI / NTI

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
W ~ W
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2017 19:44

Ervaring met hbo-cursus LOI / NTI

Ongelezen bericht door W ~ W »

Wie heeft ervaring met een korte hbo-cursus van LOI/NTI?
Ik overweeg een korte hbo-cursus Juridische Vaardigheden te gaan doen bij een van beide instellingen. Echter, beide bieden deze cursus met verschillende inhoud aan en natuurlijk verschilt de prijs ook enorm.
Is er iemand die deze cursus heeft gevolgd en wat zijn de ervaringen? Is het aan te raden om bij één van beide deze korte hbo-cursus te gaan volgen?
Laatst gewijzigd door Radar op 10 mei 2017 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast.

Joost_Niederer
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2017 15:42

Re: Ervaring met hbo-cursus LOI / NTI

Ongelezen bericht door Joost_Niederer »

Ik ben bekend met de inhoud van de LOI opleidingen. Die van NTI ken ik niet. Mijn ervaring is dat beide instellingen vergelijkbaar materiaal aanbieden.

Van leren wordt je natuurlijk nooit slechter. Maar de diepgang van dit soort cursussen is niet altijd heel erg groot. Kan je aangeven wat je graag wilt leren of weten? Met vriendelijke groet, Joost Niederer
Laatst gewijzigd door Joost_Niederer op 10 mei 2017 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Ervaring met hbo-cursus LOI / NTI

Ongelezen bericht door john18 »

Wie heeft ervaring met een korte hbo-cursus van LOI/NTI?
Buna heeft dat. Zie topic viewtopic.php?f=99&t=171363
Hij is docent bij LOI. Of je daar vrolijk van wordt beslis zelf maar.

Nti zou ik zo niet weten. Zie andere topics search.php?keywords=NTI&terms=all&submit=Zoeken

LOI topics zie search.php?keywords=LOI&terms=all&submit=Zoeken

Daar staan voldoende reacties en vragen.

Succes

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ervaring met hbo-cursus LOI / NTI

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat moet ik verstaan onder "hbo cursus"? HBO is een complete opleiding van een aantal jaar met meerdere vakken. Is het een cursus op HBO niveau of een cursus voor HBO-ers om zich verder te verdiepen in bepaalde materie?

W ~ W
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2017 19:44

Re: Ervaring met hbo-cursus LOI / NTI

Ongelezen bericht door W ~ W »

Dank voor jullie reacties.
De korte hbo-cursus Juridische vaardigheden is een onderdeel van de NVAO-geaccrediteerde bacheloropleiding rechten (volgens de LOI-site). Op de site van NTI wordt niet aan de bacheloropleiding rechten gerefereerd.
Ik vind het merkwaardig dat beide instellingen een vergelijkbaar kort programma aanbieden dat zo enorm van elkaar verschilt. Ik wil mijn kennis op verschillende terreinen verbreden.

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Ervaring met hbo-cursus LOI / NTI

Ongelezen bericht door ZaBo »

Leuk dat je ook voornemens bent, om een cursus bij LOi te doen
Je kan altid een proefles per mail opvragen en kijken of hetl het gewenste niveau heeft en haalbaar is!

Indien je wel een gedeelte of de hele cursus wil ontvangen(hangt van specifieke cursus/opleiding af wat mogelij is)

let dan op de 14 dagen termijn(waarbij je kosteloos kan afzien van cursus), maar deze gaat pas in vanaf het moment, dat jij hebt aangegeven te willen aanvangen met betreffende cursus/opleiding

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Ervaring met hbo-cursus LOI / NTI

Ongelezen bericht door ZaBo »

Maar heeft u al een erkenddiploma op mbo niveau (SJM) dan wel een P ( of diplamo vakbekwaamheid op SJD niveau)

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Ervaring met hbo-cursus LOI / NTI

Ongelezen bericht door john18 »

Indien je wel een gedeelte of de hele cursus wil ontvangen(hangt van specifieke cursus/opleiding af wat mogelij is)

let dan op de 14 dagen termijn(waarbij je kosteloos kan afzien van cursus), maar deze gaat pas in vanaf het moment, dat jij hebt aangegeven te willen aanvangen met betreffende cursus/opleiding
Lijkt wel Buna of collega die zijn eigen op een nieuwe naam heeft aangemeld. Kan er naast zitten! Vooral omdat het over de termijn gaat uit het andere topic! En een lid die geen topic start maar meteen reageert zie je niet vaak.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ervaring met hbo-cursus LOI / NTI

Ongelezen bericht door gosewijn »

Sv. /. Jv , scheelt maar 1 letter

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Ervaring met hbo-cursus LOI / NTI

Ongelezen bericht door ZaBo »

Nee hoor, ben me aan het orienteren en zo doende kwam ik op dit topic uit!!

En weet niet wie Buna is ( wel rare reacties van deze heer/mevr gezien)

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ervaring met hbo-cursus LOI / NTI

Ongelezen bericht door witte angora »

john18 schreef:
Indien je wel een gedeelte of de hele cursus wil ontvangen(hangt van specifieke cursus/opleiding af wat mogelij is)

let dan op de 14 dagen termijn(waarbij je kosteloos kan afzien van cursus), maar deze gaat pas in vanaf het moment, dat jij hebt aangegeven te willen aanvangen met betreffende cursus/opleiding
Lijkt wel Buna of collega die zijn eigen op een nieuwe naam heeft aangemeld. Kan er naast zitten! Vooral omdat het over de termijn gaat uit het andere topic! En een lid die geen topic start maar meteen reageert zie je niet vaak.
Lijkt wel? Ik weet voor de volle 100% zeker dat er hier weer een LOI-trol rond loopt. Niet alleen is mijn volledige on-topic bericht verwijderd, maar een zeker persoon is hier duidelijk reclame aan het maken voor de LOI. Het is wel duidelijk wie er hier de grote melder is.

En proeflessen bij de LOI aanvragen? Ik zou er niet aan beginnen, de enige garantie die je hebt is dat je meteen aan een complete opleiding vast zit. Garantie van slagen daarentegen....

W ~ W
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2017 19:44

Re: Ervaring met hbo-cursus LOI / NTI

Ongelezen bericht door W ~ W »

Jammer dat iedereen iets vindt, maar niet reageert op mijn vraag over de inhoud van beide cursussen.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Ervaring met hbo-cursus LOI / NTI

Ongelezen bericht door Student90 »

W ~ W schreef:Jammer dat iedereen iets vindt, maar niet reageert op mijn vraag over de inhoud van beide cursussen.
Joost_Niederer deed een poging. Verder is uw vraag nogal algemeen gesteld. Wat wilt u bereiken met de opleiding? Wat is het bedrag dat u er voor overheeft? Het NTI is zo te lezen goedkoper; volgens Joost_Niederer is het materiaal vergelijkbaar. Wilt u beter advies, dan raad ik u aan contact te nemen met beide instellingen. Of je vraag te stellen op een wat meer studiegerichte forum. Wellicht niet wat je wilt lezen, maar er zijn weinig actieve leden op deze forum, dus ik betwijfel dat je hier veel inhoudelijke reacties zult gaan krijgen (de kans dat ze ervaring hebben met de cursus is klein).

off-topic: sinds het incident met BUNA en de andere LOI-topic wordt nogal afgegeven op LOI; de 14-dagen bedenktijd is gewoon van toepassing, je zit niet direct vast aan de opleiding :roll: . En de meeste docenten zullen gewoon capable zijn. Elk bedrijf heeft rotte appels, ga nu niet iedereen over een kam scheren; het begint een beetje te lijken op smaad...
Laatst gewijzigd door Student90 op 11 mei 2017 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Ervaring met hbo-cursus LOI / NTI

Ongelezen bericht door ZaBo »

Weet niet of je deze al had gevonden nti.anewspring.nl/do?action=player&type=Lesson&id=27149&courseId=3429&index=0, maar hier krijg je een voorbeeld van een e-college van NTI omtrent de opleiding rechten ( wel erg gericht op de verschillende B.W. Boeken), maar ook JV komt ter spraken)

Bij LOI kon ik dergelijke info niet vinden, hoop, dat dit je een beetje op weg helpt.
Om een juiste keuze te maken
Laatst gewijzigd door Radar op 12 mei 2017 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd

Gesloten