LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kappersschool

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

kappersschool

Ongelezen bericht door eeliane »

Mijn dochter gaat naar de kappersschool in den haag.
Om de reden dat alle (grond)stoffen duurder zijn geworden, dus alles is duurder geworden, wordt de prijs van de opleiding zomaar ( kreeg vorige week een brief) met 300 euro verhoogd. Mag dat zomaar want de leerlingen gebruiken eigenlijk geen produkten van de school, namelijk klanten betalen de shampoos etc en als ze dat zelf gebruiken moeten ze betalen.
Mijn vraag is eigenlijk mag je zomaar halvrwege het jaar de prijs van de opleiding zomaar verhogen, ik heb het 1e jaar namelijk al betaald, in 1 keer, dus moet die 300 euro extra gaan betalen.
Moet ik een overzicht eisen waar in naar voren komt hoe men aan die 300 uero komt, wat te doen? Heb geen zin om zomaar voor het blok gezet te worden, wie weet verhoogd hij de komende jaren nogmaals de prijzne, ben woedend hierover.
In zijn overzicht ( in aug) wat het het komende jaar zou gaan kosten stond bij de prijs wel een * voor een eventuele prijsverhoging maar ik dacht dat voor het volgende jaar zou zijn. Wat te doen?

hester_010
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2009 17:33

Re: kappersschool

Ongelezen bericht door hester_010 »

Inderdaad het is belachelijk, ik heb ook een soortgelijke situatie meegemaakt met het roc groningen.
Deze mensen laten je aan het begin van het schooljaar 70 a 80 euro betalen voor productgebruik.
Maar je wordt verplicht je eigen producten te kopen om mee te werken, wel echte kappersproducten want met een etos merkje daar mag je niet mee aan komen.
Dus alles even op een rijtje, je wordt verplicht productgeld te betalen aan school maar je mag de producten niet eens gebruiken omdat je je eigen producten moet hebben. Dat is toch bizar of niet dan?
Voor het Eerste jaar van de opeiding is het nog denkbaar dat het moet want dan leer je permanenten en dan gebruiken je wel vloeistof van de school maar in de daaropvolgende jaren werk je niet met datsoort producten pas in het 3e jaar weer en in de tussentijd moet je wel flink betalen.

En dan nog even over de examens, deze lopen niet zoals het hoort.
de examinatoren rekenen je af op je uiterlijk, dit is geen uit de duim gezogen verhaal, ik heb het zelf gelezen in een kappersvakblad,
Dit blad had een intervieuw met een examinator en deze man deed uit de doeken dat als hij een leerling er niet uit vind zien dat hij deze gewoon laat zakken op haar uiterlijk, en niet op zijn/haar kwaliteiten. Gelukkig heb ik dit niet zelf meegemaakt, ik heb mijn opleiding succesvol afgerond en werk nu zelf in een kapperszaak als kapper en leerlingenbegeleider en van mijn leerlingen hoor ik precies het zelfde dus in die 4 jaar is er nog niks veranderd.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: kappersschool

Ongelezen bericht door Big-V »

de examinatoren rekenen je af op je uiterlijk, dit is geen uit de duim gezogen verhaal, ik heb het zelf gelezen in een kappersvakblad,
Dit blad had een intervieuw met een examinator en deze man deed uit de doeken dat als hij een leerling er niet uit vind zien dat hij deze gewoon laat zakken op haar uiterlijk, en niet op zijn/haar kwaliteiten.
Haha.. Omdat één halve gare het doet, hoeven ze het nog niet allemaal te doen he?

Maar het klinkt niet echt zoals het hoort.. die prijsverhogingen.. Tenzij er echt aantoonbare kostenstijgingen zijn..

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: kappersschool

Ongelezen bericht door eeliane »

kan iedereen waarschuwen voor de nederlandse kapperakademie, is niet zo goed als dat ze zelf zeggen...
van het eerste jaar zijn er al 10 van af gegaan,
dat wil dan toch wel zeggen dat er iets aan de opleiding rammelt...

Gesloten