LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klanten bestaan niet voor Van Dijk

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
René Maas
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2009 18:39

Klanten bestaan niet voor Van Dijk

Ongelezen bericht door René Maas »

Mijn zoon heeft in 2007 zijn boeken twee dagen te laat ingeleverd bij van dijk kampen. Volgens de medewerker geen probleem, ze hadden stapels te verwerken. Alles leek oké. Enkele maanden laten kwam er een rekening over alle boeken, zouden niet ingeleverd zijn. Na uren bellen bleek het een misverstand. Moesten ons geen zorgen maken, zou geregeld worden 'gooi de aanmaningen maar weg!'. Rekeningen bleven komen op basis dat er geen boeken waren ingeleverd (zo'n 300 euro). Een incassobureau meldde zich, zou het uitzoeken.
Ineens waren de boeken terecht.... kregen 50 % 'reductie' (moesten dus nog het nodige betalen, incl het incassobureau) en 11 euro vanwege een beschadigd boek. Konden we niet controleren, dus maar de 11 euro betaald. Kijkend naar de verkoopvoorwaarden mogen ze 'bij te laat inleveren' de helft in rekening brengen. Incassobureau heeft getracht te bemiddelen, Van Dijk bleef op hun formele recht staan. Wij zijn het daar niet mee eens, ook gezien hun tegengestelde opstelling. Volgende week (27 mei 2009!) komt de rechtszaak voor. Ben benieuwd of het recht openstaat voor rechtvaardigheid. Zal wel niet.

jklaaijsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2009 19:45

Re: Klanten bestaan niet voor Van Dijk

Ongelezen bericht door jklaaijsen »

Wat een bekend verhaal.Ik werd vanmiddag bij thuiskomst met een brief van de deurwaarder verrast.Ik mag op 3 juni voorkomen.
Wij zijn vorig jaar januari 2008 verhuisd en hebben dit gemeld bij van Dijk ,aangezien dat onze dochter naar een andere school ging had zij ook andere boeken nodig van de concurrent van van Dijk.Wij hebben meerdere keren gebeld en gemaild over hoe dat wij de boeken moesten inleveren ,we zouden steeds bericht krijgen.Dit is dus niet gebeurd!Men beweerd bij hoog en bij laag dat wij niets hebben gedaan om de boeken in te leveren.Ik heb vanmiddag gebeld en de manager van de klantenservice vertelde mij ,dat hun niet kunnen terug zien dat we hebben gebeld, en gemaild.Hun gaan er dus van uit dat wij niets hebben gedaan.Het incassobureau heeft ook verzuimd om het juiste adres te achterhalen.(01-08 verhuisd zie boven)Nu worden wij dus met een torenhoge rekening opgezadeld ,alsmede de overige kosten.En met een rechtzaak en dat terwijl je juist alles doet om het op te lossen.Hoop dat de rechter begrip heeft.

anaesthesie
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2009 21:32

Re: Klanten bestaan niet voor Van Dijk

Ongelezen bericht door anaesthesie »

zoals velen heb ik onprettige ervaringen met van Dijk
de borg die zij zelfstandig in rekening brengen ,wat dus niet mag hebben ze nu het lef de borg nog enkele maanden vast te houden ondanks dat alle boeken netjes ingeleverd zijn als je communiceert krijg je steeds tegenstrijdige antwoorden zo is in mijn kennissenkring iemand die de borg helemaal niet teruggekregen heeftheeft u ook deze ervaringen ,laat het mij aub weten kees arts

harmjan1
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2012 23:29

Re: Klanten bestaan niet voor Van Dijk

Ongelezen bericht door harmjan1 »

De nieuwprijs voor een aftands boek bij VanDijk.nl
Had uitwerkingenboeken Wisk B vwo deel 1 t/m 4 nodig. Deel 1 t/m 3 bestelde ik bij Bol.com ad € 14,95 per stuk nieuw. Deel 1 had Bol.com niet. Daarom bestelde ik dit bij van Dijk.nl; zelfde prijs, maar € 1,- extra kosten, vooruitbetalen en later leveren (3 werkdagen) dan bij Bol.com. Bij Bol.com werden de nieuwe boeken keurig de volgende dag geleverd. Van Dijk leverde pas na 4 werkdagen (24-05-2012). Toen ik de verpakking opende, bleek ik fors meer dan de nieuwprijs (€ 17,90) betaald te hebben voor een afgetrapt oud leerboek, waarvan elke pagina met 2 onherstelbare ezelsoren. Bovendien was de rug lullig gerepareerd met duct tape. Logisch dat de levertijd bij van Dijk.nl 2 keer zo lang is als bij Bol.com en de prijs 4 keer de marktplaatswaarde. Triest als je op zo'n geniepige manier je brood wilt verdienen ten koste van kwetsbare schoolkinderen.

Gesloten