LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] na 11 weken nog geen behaald diploma ontvangen

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
Inge den Exter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2017 16:50

na 11 weken nog geen behaald diploma ontvangen

Ongelezen bericht door Inge den Exter »

Mijn dochter heeft haar MBO 3 diploma gehaald en dat zou haar tussen de 8 en 10 weken worden toegestuurd.
Ze is nu 11 weken verder maar heeft hem nog niet ontvangen.
Per 1 juni heeft ze een nieuwe baan maar dit bedrijf kan geen contract opstellen zonder haar diploma.
Ze heeft hierover al een week elke dag contact met haar school maar ze kunnen haar nog steeds niet vertellen of haar diploma onderweg is. Ze is radeloos. Weet U hoe we nu verder moeten handelen zodat ze zo snel mogelijk haar diploma heeft?
Deze opleiding was trouwens erg duur! 3000,00 euro voor 1 leerjaar met 1 dag in de week school!
Kan dit?
Alvast mijn hartelijke dank voor uw moeite! Met vriendelijke groet, Inge den Exter

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: na 11 weken nog geen behaald diploma ontvangen

Ongelezen bericht door berndv »

Inge den Exter schreef:Kan dit?
ik vermoed van wel, u geeft namelijk net aan dat het uw dochter op dit moment overkomt. Maar natuurlijk is dit niet juist.

Maar hoezo kan de school niet vertellen of het diploma überhaupt onderweg is? Rare instelling vind ik dat. Maar goed, het lastige is dat u er weinig aan kunt doen om dit nu op te lossen. Ik zou in ieder geval adviseren om niet per telefoon te communiceren, maar om de communicatie per brief/mail te doen. Geef ze een termijn om het probleem alsnog op te lossen door het diploma te versturen. Lastig wordt het dan wel dat als ze hier niet aan voldoen, u wellicht alleen een stap naar de rechter kunt aangeven.

Als de baan van uw dochter afhangt van dit diploma, zou u wellicht kunnen proberen om aan te geven dat indien er inkomstenderving is door het feit dat zij in verzuim zijn, uw dochter die kosten gaat claimen, hoewel ik niet zeker weet of dit ook rechtsgeldig is.

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: na 11 weken nog geen behaald diploma ontvangen

Ongelezen bericht door BUNA »

Cruciaal is de examen datum en vanaf dan moment moet u kennelijk 8-10 weken aanhouden(welke MBO 3 opleiding, de een is populairder dan de andere en kan soms enige vertraging opleveren)

Dus wanneer heeft uw dochter examen gedaan????

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: na 11 weken nog geen behaald diploma ontvangen

Ongelezen bericht door BreejKC »

Uw dochter heeft haar diploma waarschijnlijk afgelegd bij de Associatie voor Examinering. Nu zij daar geslaagd is moet zij ook het diploma van deze Associatie ontvangen. Daar gaat het waarschijnlijk (weer) fout, evenals bij mijn dochter. Ze beloven van alles maar doen niets.

Uit de recente praktijk: Mijn dochter behaalde haar MBO-4-diploma via het LOI. Het examen werd afgenomen door de Associatie voor Examinering. Zij ontving haar diploma binnen de beloofde termijn van zes weken niet. Vervolgens zocht zij, nadat een half jaar verstreken was en zij na diverse schriftelijke herinneringen haar diploma nog niet ontvangen had, informatie bij de Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen. Daar kon zij een geschil tegen genoemde Associatie aanhangig maken.

Voordat zij dit geschil aanhangig maakte telefoneerde zij nog één keer met de Associatie. Bij de eerste persoon die zij aan de lijn had werd de telefoon erop gegooid toen zij een geschil bij genoemde Geschillencommissie aankondigde. Direct belde mijn dochter terug, werd zelf wat brutaler door zulk onbeschoft gedrag en ging niet meer akkoord met iemand die het, voor de zoveelste keer, wilde uitzoeken en wel “terug zou bellen”, iets wat in de voorgaande tijd nooit gebeurt was. Mijn dochter kondigde aan zo’n onderzoek niet meer te zullen af wachten. Het was nu: “boter bij de vis” of er zou een geschil aanhangig gemaakt worden bij genoemde Geschillencommissie. Daar schrokken ze van bij de Associatie, ze weten wel degelijk dat ze een vreemd spelletje spelen.

Twee dagen later stond de postbode voor de deur. Met een aangetekend schrijven van de Associatie. Eindelijk had ze haar MBO-4 diploma binnen.

Gesloten