LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ernstige klacht NCOI

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
Marjadevos
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2018 10:10

Ernstige klacht NCOI

Ongelezen bericht door Marjadevos »

Goede morgen

Ik heb een behoorlijk conflict met NCOI.
Het gaat over mijn dochter die een deeltijd opleiding ging doen bij NCOI. Zij mocht die gaan doen zonder toelatingstoetsen na verschillende intake gesprekken is ze aangenomen.
Omdat ook bekend was dat zij de toelatingstoets voor wiskunde nooit zou halen daar zij amper wiskunde heeft gehad . Zij is gestart met de opleiding en is in die periode ziek geworden een angstoornis dat heeft bij elkaar bijna anderhalf jaar geduurd dit aangegeven bij NCOI ook een medisch dossier ingeleverd. Er is toen een oplossing voor haar gekozen om niveau 2 te doen de opleiding niveau 4 loopt nog tot eind 2018! maar werd omgezet. Inmiddels was er 10 000 euro betaald voor de opleiding . Nu moest ze als nog een toelatings toets doen die zij net niet haalde nu ben ik en mijn geld kwijt en mijn dochter heeft geen opleiding meer nu mag ze in augusus weer de toelatings toets doen. Maar zij wil nu haar opleiding weer oppakken waar alles voor betaald is dit mag niet meer. Ik hoop dat iemand me advies kan geven mijn dochter begon net uit een diep dal te kruipen.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ernstige klacht NCOI

Ongelezen bericht door Lowieze »

Marjadevos schreef:Goede morgen

Ik heb een behoorlijk conflict met NCOI.
Het gaat over mijn dochter die een deeltijd opleiding ging doen bij NCOI. Zij mocht die gaan doen zonder toelatingstoetsen na verschillende intake gesprekken is ze aangenomen.
Omdat ook bekend was dat zij de toelatingstoets voor wiskunde nooit zou halen daar zij amper wiskunde heeft gehad . Zij is gestart met de opleiding en is in die periode ziek geworden een angstoornis dat heeft bij elkaar bijna anderhalf jaar geduurd dit aangegeven bij NCOI ook een medisch dossier ingeleverd. Er is toen een oplossing voor haar gekozen om niveau 2 te doen de opleiding niveau 4 loopt nog tot eind 2018! maar werd omgezet. Inmiddels was er 10 000 euro betaald voor de opleiding . Nu moest ze als nog een toelatings toets doen die zij net niet haalde nu ben ik en mijn geld kwijt en mijn dochter heeft geen opleiding meer nu mag ze in augusus weer de toelatings toets doen. Maar zij wil nu haar opleiding weer oppakken waar alles voor betaald is dit mag niet meer. Ik hoop dat iemand me advies kan geven mijn dochter begon net uit een diep dal te kruipen.
Als u er niet uit komt met het NCOI (u moet officieel bij hen een klacht hebben ingediend) dan zou u een klacht kunnen indienen bij de Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen. Hier zijn wel kosten aan verbonden en het advies is bindend.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Ernstige klacht NCOI

Ongelezen bericht door arvandongen »

Mijn advies zou zijn: Doe slechts een opleiding waarvoor je zowel geschikt bent als ook gemotiveerd bent.

Met de motivatie van uw dochter zit het waarschijnlijk wel goed. Echter, een opleiding die te zwaar is zal gegarandeerd leiden tot stress en stoppen zonder diploma, met alle mentale schade van dien. Een toelatingstoets geeft meestal een redelijk goed beeld van het niveau van de studie.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Ernstige klacht NCOI

Ongelezen bericht door Mark1992 »

arvandongen schreef:Mijn advies zou zijn: Doe slechts een opleiding waarvoor je zowel geschikt bent als ook gemotiveerd bent.

Met de motivatie van uw dochter zit het waarschijnlijk wel goed. Echter, een opleiding die te zwaar is zal gegarandeerd leiden tot stress en stoppen zonder diploma, met alle mentale schade van dien. En toelatingstoets geeft meestal een redelijk beeld van het niveau van de studie.
Eens. Maar zoals ze aangaf werd ze in eerste instantie toegelaten zonder een toelatingstoets en na het betalen van relatief veel geld kreeg ze alsnog een toelatingstoets die ze niet heeft gehaald, waardoor ze nu de opleiding niet meer mag volgen. Zoals TS aangeeft heeft de NCOI reeds wel €10.000 euro ontvangen aan betalingen.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Ernstige klacht NCOI

Ongelezen bericht door arvandongen »

Mark1992 schreef:Eens. Maar zoals ze aangaf werd ze in eerste instantie toegelaten zonder een toelatingstoets en na het betalen van relatief veel geld kreeg ze alsnog een toelatingstoets die ze niet heeft gehaald, waardoor ze nu de opleiding niet meer mag volgen. Zoals TS aangeeft heeft de NCOI reeds wel €10.000 euro ontvangen aan betalingen.
Ja, financieel zouden ze iets moeten regelen met NCOI.

Ik weet niet waarom ze in eerste instantie gekozen hebben voor de opleiding terwijl het blijkbaar vooraf duidelijk was dat daar een te hoog niveau wiskunde voor nodig was. Wat heeft NCOI verteld en wat heeft de dochter verteld tijdens de oriëntatiegesprekken? (Waarop er besloten is dat vooraf geen toets nodig zou zijn).

Marjadevos
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2018 10:10

Re: Ernstige klacht NCOI

Ongelezen bericht door Marjadevos »

Goede morgen Arjan

Bedankt voor je reactie maar de opleiding was geen wiskunde voor nodig het is een secretaresse opleiding het had zelfs zo erg geweest werd mij gezegd als ze alles had gehaald had haar diploma waardeloos geweest dit kan toch niet waar zijn.

Marjadevos
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2018 10:10

Re: Ernstige klacht NCOI

Ongelezen bericht door Marjadevos »

Ik wil zelf ook aangeven dat ze inmiddels ook stage loopt voor haar opleiding alles is voor niets geweest. NCOI wilde ook haar medisch dossier wat onze huisarts eigenlijk ten zeerste afraden . Maar toch gedaan wa

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Ernstige klacht NCOI

Ongelezen bericht door arvandongen »

Marjadevos schreef:Bedankt voor je reactie maar de opleiding was geen wiskunde voor nodig het is een secretaresse opleiding het had zelfs zo erg geweest werd mij gezegd als ze alles had gehaald had haar diploma waardeloos geweest dit kan toch niet waar zijn.
Als het voor de NCOI vooraf duidelijk was (of duidelijk had moeten zijn), dat jouw dochter niet geschikt was voor deze studie, dan heb je een goed argument om de studiegelden terug te vragen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ernstige klacht NCOI

Ongelezen bericht door tttlocke »

'10000 euro aan betalingen ontvangen'.

Is dit relevant voor deze kwestie?

Is deze 10000 euro betaald voor de opleiding die reeds genoten is, of (deels) voor toekomstige opleiding waarvoor de toegang nu ontzegd is?

Marjadevos
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2018 10:10

Re: Ernstige klacht NCOI

Ongelezen bericht door Marjadevos »

De 10 000 EUR0 is betaald voor de opleiding waar ze mee bezig was tot eind 2018 maar is omgezet door ncoi naar een lager niveau doordat ze die angstoornis had maar naar die opleiding mag ze niet meer terug daar loopt ze ook stage voor ik ben eigenlijk ten ei ze raad

Gesloten