LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scheidegger

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
lia66
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2018 12:00

Scheidegger

Ongelezen bericht door lia66 »

staatsblad VVE.pdf
Staatsblad van het koninkrijk der Nederlanden met de wettelijke regels omtrent het examen Nederlands 3F. (pagina 18)
(119.08 KiB) 64 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Ik volg sinds september 2017 een opleiding voor pedagogisch werker kinderopvang 3 bij Scheidegger.
Ik ben hier absoluut niet te tevreden over. De opleiding kost heel veel geld en zij leveren niet wat zij beloven. Lesmateriaal klopt niet of wordt te laat besteld waardoor je niet kunt beginnen met de module. Bij inschrijving wordt aangegeven dat je ook een keuze module moet kiezen met drie onderdelen. Pas na inschrijving wordt duidelijk dat je wel examen voor deze modules moet doen, maar dit niet meetelt voor je diploma.

Voor een module is bijna de hele groep gezakt.
Bij inzage kom je er dan achter dat ze vragen fout hebben gerekend waarvan het antwoord letterlijk in het boek staat. Na een bezwaarschrift duurt het dan nog een maand voordat je eindelijk antwoord krijgt en ze je dus gelijk geven.

Ook weten ze totaal niet wat de wettelijke regels zijn voor het behalen van je examen Nederlands 3F wat je moet hebben om als pedagogisch werker aan de slag te kunnen gaan met VVE - Voor en vroegtijdige educatie.
Sowieso moeten alle pedagogisch werkers vanaf 2023 Nederlands 3F geschoold zijn.
Ik heb daarvoor al examen gedaan en volgens de wet geslaagd.
Een 7.3 voor mijn centraal examen. Een 8.7 voor mijn spreken/gesprekken voeren en een 5 voor mijn schriftelijk examen.
(wat op zich ook al vreemd is, want ik moest als examen een Marktplaats advertentie maken en daarvoor dus een 5 gekregen omdat ik in de advertentie niet mijn telefoonnummer en email adres had vermeld. Volgens mij weet iedereen dat dit ook niet verstandig is om te doen en dat geeft Marktplaats zelf ook aan in hun advies regels)
Voor je diploma moet je voor het centraal examen minimaal een 5.5 halen en minimaal een 5.5 voor een gecombineerd cijfer spreken/gesprekken voeren en schrijfvaardigheid.
Dat is bij mij een 7.
Geslaagd dus.

Toch blijven ze bij Scheidegger zeggen dat dit niet zo is. Dat je voor elk onderdeel minimaal een 5.5 moet halen.
Al een maand zoek ik steeds contact met hun via telefoon en email. Mijn mentor krijg ik helemaal niet te spreken. Op mijn mails krijg ik ook geen reactie. Ik heb hun het officiële document van het ministerie van Onderwijs gestuurd met de wettelijke regels omtrent dit examen. Ik krijg alleen steeds te horen dat ze er nog mee bezig zijn. Dit is dus al meer dan een maand zo. Inmiddels al met vele andere instanties contact gehad en zij zeggen allemaal hetzelfde. Dat het klopt wat ik zeg over het eindcijfer en diploma van Nederlands en dat Scheidegger fout zit.
Wel kreeg ik ineens een email dat ik gelijk had en wel geslaagd was. Om vervolgens drie dagen later gebeld te worden dat het toch niet zo is. Daarna weer een email gekregen en weer een uur later gebeld dat ik die email nooit had mogen krijgen. Ze weten het echt zelf niet meer daar.

Twee weken geleden een aangetekende brief naar de directie van Scheidegger gestuurd. Met als bijlage alle correspondentie van Scheidegger en het staatsblad van het koninkrijk der Nederlanden waar alles instaat.
Tot op heden totaal geen reactie gekregen.

Ik ben echt heel boos.
Zoveel geld betalen en zo slecht onderwijs krijgen.
Als ik mij eerder had verdiept in Scheidegger, was ik er nooit aan begonnen.
Zij vullen alleen hun zakken met geld en de studenten zakken voor hun examens.
Daar zijn zij heel goed in en verdienen zij geld - veel geld aan.
Bij de onderwijsinspectie doen ze niets met een individuele melding. Wel heb ik op hun site gezien dat de opleiding in 2012 een negatieve score had. Ik begrijp gewoon niet dat zo'n onderwijsinstelling nog kan bestaan. Iedereen - dus ik ook - trapt er in. Het is een hoop geld en dus zal het wel goed zijn.
Niet dus!!!

Ik wil gewoon waar ik recht op heb - mijn certificaat van het examen Nederlands!


Met vriendelijke groet.

Ir. Benton Deus
Berichten: 43
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:48
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Scheidegger

Ongelezen bericht door Ir. Benton Deus »

Klacht neerleggen bij de Onderwijsinspectie van het ministerie.

lia66
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2018 12:00

Re: Scheidegger

Ongelezen bericht door lia66 »

Dank u wel voor uw reactie.
Ik heb mijn klacht daar ingediend, maar helaas doen zij niets met een individuele klacht.

Inmiddels is Scheidegger overstag gegaan en heb ik mijn certificaat ontvangen.
Zij zijn alleen niet van plan dit bij andere studenten ook te doen.
Dus als je zelf niet goed oplet of weet hoe de wettelijke regels zijn, dan zak je dus 'gewoon'.

Ook nog een hoop problemen gehad met mijn certificaat voor rekenen.
Omdat ik Nederlands 3F heb gedaan, dachten ze dat dit voor rekenen ook zo is.
Dat is bij pedagogisch medewerker 4 wel zo.
Dan moet je ook examen Engels doen.
Ik hoef dus geen Engels te doen, maar kreeg dat toch te horen.
Echt.....het is een grote puinhoop daar.
Zij weten ook niet hoe opleidingen in elkaar zitten.

Kortom....het blijft een waardeloze onderwijsinstelling!

Gesloten