RDW bedonderd je als je niet aangetekend verstuurd.

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
Marcurios

RDW bedonderd je als je niet aangetekend verstuurd.

Ongelezen bericht door Marcurios » 15 feb 2018 17:06

Men wordt tegenwoordig verplicht om aangetekend te versturen als je een bezwaarschrift indient.
Daarmee worden burgers onnodig op kosten gejaagd, dit is al de 2e keer dat ik een bezwaarschrift indien en dat het na 6 weken automatisch niet ontvankelijk wordt verklaard omdat de brief "niet is ontvangen".

Bij de laatste keer is dat bij de RDW, ik had een onterechte WOK op mijn scooter gekregen (want hij rijdt niet harder dan 55km p/u), en daar heb ik bezwaar op aangetekend, deze eerste brief heb ik aangetekend verstuurd, so far so good.
Krijg ik na 4 weken een brief dat ik vergeten ben mijn handtekening eronder te zetten dus ik krijg 4 weken de tijd om de brief alsnog te versturen met handtekening eronder, dus direct de brief nogmaals verzonden met handtekening, alleen was het al wat later dus ik doe de brief in een envelop met postzegel en doe hem op de bus, niet aangetekend dus.
En ja hoor, ik wachten en wachten, krijg ik vandaag een brief dat ze geen bezwaarschrift met handtekening hebben ontvangen dus de zaak wordt niet ontvankelijk verklaard.

Staat er nog in de brief dat ik in beroep kan gaan maar de rechter ziet je al aankomen, geen bewijs is gegarandeerd verliezen, dus dat heeft geen zin.
Bel ik ze op, wordt je min of meer gewoon uitgelachen doordat ze heel laconiek antwoorden, ja meneer we hebben hem gewoon niet ontvangen, dus ik vraag heel expliciet "gewoon niet ontvangen ?" niet ontvangen is heel ongewoon hoor mevrouw en ik heb dit heeeel toevallig alleen maar met overheidsinstanties waar ik 2 keer zo stom geweest ben om niet aangetekend te versturen en "toevallig" is bij precies die 2x de brief "niet ontvangen", dat is niet gewoon mevrouw.

Je komt er natuurlijk nergens mee want het is je eigen stomme fout dat je hem niet aangetekend verstuurd hebt, maar als dit de norm is dan is het wel heel erg triest gesteld met de eerlijkheid met overheidsinstanties, men zou zich kapot moeten schamen dat ze zo met burgers omgaan.

Komt ook nog eens bij dat ik nu niet nog eens een bezwaarschrift in kan dienen en ik kan de scooter ook niet meer laten herkeuren, dus ik moet hem maar naar de sloperij brengen, zijn ze wel helemaal lekker daar bij de RDW, blijkbaar niet.

En dan vindt men het raar dat de overheid door veel mensen wantrouwt wordt.

R. Proctor

Re: RDW bedonderd je als je niet aangetekend verstuurd.

Ongelezen bericht door R. Proctor » 15 feb 2018 17:55

Is ie gemeten op een rollerbank dan rijd je dus wel te hard hij mag nl 45 rijden met 5 km marge voor de rollerbank dus ja je rijd te hard WOK status terecht in dat geval
Waarom je een brief schrijft is nl ook niet hoe het moet hij moet bij de RDW gekeurd worden

Wat moet je doen als je een wok melding hebt?

Als je toch een wok melding heb gekregen moet je een afspraak maken bij een RDW keuringsstation om de scooter te laten herkeuren. Dat kan online via de site van rdw of direct via deze link:

https://dienstenportaal.rdw.nl/keurings ... komst.aspx

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 15 feb 2018 18:04

Het is de schuld van de RDW als PostNL iets niet bezorgd? Het is nogal een uitspraak van u dat u beweert dat de RDW zegt niets ontvangen te hebben waar u aan twijfelt. Onderbuikgevoelens hebben we niets aan, wel aan feiten. Als u dus hard kan maken dat uw brief wel bezorgd is kunt u dergelijke uitspraken doen, anders niet.

R. Proctor

Ongelezen bericht door R. Proctor » 15 feb 2018 18:06

NeoDutchio schreef:Het is de schuld van de RDW als PostNL iets niet bezorgd? Het is nogal een uitspraak van u dat u beweert dat de RDW zegt niets ontvangen te hebben waar u aan twijfelt. Onderbuikgevoelens hebben we niets aan, wel aan feiten. Als u dus hard kan maken dat uw brief wel bezorgd is kunt u dergelijke uitspraken doen, anders niet.
Buiten dat moet een scooter toch opnieuw gekeurd worden dus waarom TS een brief schrijft daar gaat die WOKMELDING niet mee weg.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 15 feb 2018 18:09

Even wat informatie opgezocht betreffende WOK-meldingen. Alles staat in de link hieronder.

Hoe weet je zo goed dat jouw scooter exact 55 km per uur rijdt?

Hoe is de meting door de politie verricht? Als hij op de rollerbank getest is mag hij maximaal 45 + 5 marge + 5 rollerbankmarge. Vanaf 56 km krijg je dus een WOK. Maar - als de snelheid niet op de rollerbank wordt gemeten, maar tijdens het rijden is de marge lager, en dan klopt het wel.

https://www.deboscooters.nl/nieuws/9-wo ... itleg.html

Sja, en dat je je handtekening vergeet te plaatsen (is mij ook wel eens overkomen), de gevolgen zijn dan voor jezelf.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 15 feb 2018 19:11

Volgens mij kun u geen bezwaar tegen de WOK status indienen want het daarvoor bevoegde gezag neemt het kenteken in en geeft aan het RDW de melding door. Uw scooter en de staat van die scooter moet wel gecontroleerd zijn door het bevoegd gezag want anders had het RDW niets van WOK status vernomen. Dat u de scooter naar de sloop kunt brengen lijkt me stug want als de scooter weer aan de eisen voldoet wordt er een nieuw kenteken afgegeven met een nieuwe kenteken registratie in het RDW register. Het is wel zo dat bij een herkeuring enkel gekeken wordt naar de constructiesnelheid en niet naar de algehele staat van de scooter terwijl dat bij het verkrijgen van een geheel nieuw kenteken wel zo is.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn » 15 feb 2018 19:28

snor of brom ?

Jannie25

Ongelezen bericht door Jannie25 » 15 feb 2018 21:03

In bezwaar gaan omdat je het niet eens bent je wok, daarvoor moet je niet bij de RDW wezen. De RDW plaatst een wok omdat je op de rollerbank geweest bent... dan moet je toch echt bij de politie zijn. En nogal kort de bocht door te zeggen dat die nu naar de sloop moet. Waarom? Zorgen dat die voldoet aan de snelheid, laten herkeuren bij de RDW en je kenteken kan gewoon weer geactiveerd worden. Neemt niet weg dat het knullig als documenten niet bij de RDW aangekomen zijn, maar je zat sowieso verkeerd bij de RDW met je bezwaarschrift. Beetje kort door de bocht.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma » 15 feb 2018 21:24

Om een antwoordt te krijgen wat "hout snijdt" zou het handig zijn om nu te schrijven wat er precies gebeurd is. Snor max 25 of brom max 45, rollenbank, enz.

Plaats reactie