LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spookfactuur school gekregen

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
GJVHS
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2018 11:16

Spookfactuur school gekregen

Ongelezen bericht door GJVHS »

In januari ben ik gestart met een zij instroomtraject vanuit WIA om mezelf om te scholen tot schilder. Dit alles is in werking gezet door mijn reïntegratiebedrijf in samenwerking met het UWV. Ik heb zelf nooit enige documentatie ontvangen of overeenkomsten ondertekend.
Na enige tijd heb ik kenbaar gemaakt dat ik de gang van zaken niet vond wat ik ervan verwachte en gevraagd om hier oplossing voor te zoeken, zo werd mij bijvoordeeld niet geleerd re kitten, repareren van houtrot en als ik daar iets van zei werd er gezegd dat is teveel voor je. Na 13 weken intern geleerd te hebben moest ik naar een praktijkbedrijf wat mij ervaring op zou moeten laten doen. Bij dit bedrijf werd ik ingezet om huizen af te wassen en gevels te reinigen en niet om te leren schilderen. Toen ik leerbedrijf hierop aansprak zei die als het niet bevalt ga je toch naar huis, dat is dus ook wat ik gedaan heb. Vervolgens heb ik me ziek gemeld in overleg met school. In mijn ziekte periode heb ik mezelf alvast ingeschreven bij kvk voor het geval ik ooit zou werken als zelfstandige dat ik ook verantwoord ben. Vandaag krijg ik een factuur van school van ruim €7000,- waarop gefactureerd staat gereedschap (nooit ontvangen), pbm's ( nooit ontvangen), werkkleding(nooit ontvangen) en 6900€ inkomsten derving. Nu is mijn vraag wat moet ik met deze factuur doen??
Opleiding is door UWV gefinancierd á €2500,-

stofzuigertje

Re: Spookfactuur school gekregen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je geen gereedschap en werk kleding kreeg hoef je niets te betalen....

Laat ze eerst maar eens bewijs van levering geven.

Wel moeten leerling schilders vaak eerst voor bewerking als schoonmaak doen, gelijk alles onder de verf laten smeren durven ze niet.
Ik weet hoeveel werk het is als je een muur verf vrij wilt maken na zogenaamde pas opgeleide vakman......
Bij de schoonmaak kan weinig fout gaan en later kwam het echte werk, ze kunnen zien of je netjes werkte voor ze jou verf zouden geven!

GJVHS
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2018 11:16

Re: Spookfactuur school gekregen

Ongelezen bericht door GJVHS »

Dit betrof een gevel van 1200m2 met hogedruk spuit, graffiti en klimop eraf.
Daarna alles wit maken dit zou klus zijn van 6 weken. Huis wassen en schuren hoort bij de werkzaamheden als leerling maar dit was niet relevant tot leren schilderen.
De kosten van 6900 zijn gemiste opbrengsten voor school, mijns inziens is dit een opleidingsinstituut en hoef ik geen omzet voor hun te maken.

stofzuigertje

Re: Spookfactuur school gekregen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gereedschap en werkkleding niet geleverd dus die niet betalen...
Maar als je stage loopt om ervaring op te doen en dan wegloopt en ze snel duur personeel moeten inzetten?
Vaak zijn dit werk/leer overeenkomsten met lage vergoeding dus een soort loon en dan mogen ze de schade claimen....
Als je zegt dit is niet de afspraak en morgen kom ik niet was beter geweest.

Nu die flinke muur reinigen en witten, ook graffiti weghalen is schilder werk, dus zou je moeten doen.
Dit is werk weigeren en of de UWV voor werk weigering deze niet afgemaakte opleiding gaat betalen?

Je kreeg opleiding van UWV en verspilde dit geld door weg te lopen.
Wat ze met jou uitkering doen????

Als komende week enkele hier aanwezige Juristen en deskundigen reageren verwacht ik geen prettige opmerking over hoe je handelde helaas.

GJVHS
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2018 11:16

Re: Spookfactuur school gekregen

Ongelezen bericht door GJVHS »

Leerbedrijf heeft mij weggestuurd, dus heb gewoon die opdracht uitgevoerd. Leerbedrijf mocht mij ook niet alleen laten staan wat wel gebeurd is. School heeft mij nooit verteld dat ik moest werken om opleiding te betalen. Leerbedrijf heeft geen vervanger in hoeven zetten omdat ik als leerling niet betaald wordt en als personeel gezien mag worden. Project van het leerbedrijf is toch geen omzet voor school lijkt me. UWV heeft gesprek met school gehad dat er niet geleverd wordt wat er afgesproken was en hebben reeds samenwerking met school opgezegd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Spookfactuur school gekregen

Ongelezen bericht door bprosman »

Als komende week enkele hier aanwezige Juristen en deskundigen reageren verwacht ik geen prettige opmerking over hoe je handelde helaas.
Tja ik kan niet zeggen dat dit de schoonheidsprijs verdiend : "Toen ik leerbedrijf hierop aansprak zei die als het niet bevalt ga je toch naar huis".
Die heeft de cursus "People management voor beginners" nog niet gehad.
Ik snap best dat je eerst wat andere werkzaamheden moet doen, maar 1200m2 en een klus van 6 weken riekt mi een beetje naar misbruik maken van een stagiaire.
En het kan nog steeds terecht zijn , maar dan ga je met een leerling in gesprek en legt m uit wat je toekomstplannen zijn met deze leerling, misschien komen er na die 6 weken wel hele mooie "echte" klussen waar hij op mee kan lopen, en zijn die er niet.. kun je dat ook uitleggen.
Maar reageer dan niet als manager met de botte bijl.

Gesloten