LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stoppen NTI, LOI, NCOI, etc. (vervolg)

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
GrdM
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2018 13:51

Stoppen NTI, LOI, NCOI, etc. (vervolg)

Ongelezen bericht door GrdM »

In februari 2018 schreef ik op dit forum al over het (voortijdig) stoppen met een opleiding aan de NTI.

Hierbij het resultaat van mijn klacht aan de NTI dat hun Algemene Voorwaarden niet rechtsgeldig zijn omdat hun opleiding/cursus valt onder de juridische term 'overeenkomst van opdracht'.

Ik had de NTI onderstaande mail gestuurd:
U vraagt mij nogmaals om het bedrag van € 148,31 aan u te voldoen, maar tot op heden heeft u niet gereageerd op de rechterlijke uitspraak dat “een studieovereenkomst kan worden gekwalificeerd als een overeenkomst van opdracht en dat de studieovereenkomst daarom op ieder moment kan worden opgezegd. Het annuleringsbeding in de algemene voorwaarden is in strijd met deze dwingende wettelijke regeling en is daarom vernietigbaar. .... wel kan een opleidingsinstituut aanspraak kan maken op een naar redelijkheid vast te stellen loon en onkosten”.

In uw mail van 15 februari 2018 zegt u dat ik langer gebruik mag maken van uw diensten.
Als ik het goed begrijp mag ik, volgens uw algemene voorwaarden, de eerste module in één jaar afronden = 365 dagen.
De kosten voor de module zijn: € 1.250,- subsidie + € 445,02 (= 6 termijnen van € 74,17) = € 1.695,02. Ik heb de module gevolgd van ongeveer 27 september 2017 tot eind december 2017 = 65 dagen. 65 dagen = 17,8 % van 365 dagen.
Het cursusgeld dat u heeft ontvangen = € 1.695,02 - € 148,13 = € 1.546,71 = 91,3 %
Gegeven het feit dat u ruim 91 % vergoeding heeft ontvangen voor een dienst die u maar voor 18 % heeft geleverd, lijkt het erop dat u, wettelijk gezien, mij restitutie van cursusgeld verschuldigd bent.
Inhoudelijk ging de NTI niet in op mijn mail, maar stuurde een incassobureau op me af voor het resterende bedrag.
Nadat ik het incassobureau dezelfde mail had gestuurd, kreeg ik bericht dat "het incassodossier per ommegaande gesloten was".

Mijn vraag is: Probeert het NTI moedwillig mensen te intimideren om te betalen terwijl ze weten dat ze fout zitten?
Mijn advies is: betaal NOOIT vooruit als je aan een opleiding van de NTI begint en laat je niet door hun intimideren als ze proberen je nog meer geld afhandig te maken.

stofzuigertje

Re: Stoppen NTI, LOI, NCOI, etc. (vervolg)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast de opleiding zelf betaal je ook volledig voor studie materiaal en het inschrijfgeld.
Dus je kunt niet zeggen dat bij een 10 maanden opleiding je elke maand 10% moet betalen.
les materiaal + inschrijven komen er ook bij en daarmee komt de berekening anders te liggen.

Ook de leraar die jou werk moet controleren en jou gaat begeleiden word voor hele opleiding betaald, als er mensen afvallen kun je die niet wegsturen!
Die moet voor overige zijn jaar wel vol maken.

Daarom is de opbouw van de prijs iets anders dan aantal maanden en het reeds betaalde bedrag!

shanice zending
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2018 11:14

Re: Stoppen NTI, LOI, NCOI, etc. (vervolg)

Ongelezen bericht door shanice zending »

Hi,

Ik zit op dit moment in dezelfde situatie.

Ik heb twee doktersverklaringen opgestuurd, één van mij huisarts en één van mijn psycholoog waarin word aangegeven dat ik i.v.m. psychische klachten de opleiding niet kan volgen. Echter wilt nti de opleiding niet beëindigen. Ik heb aangegeven juridische stappen te nemen en de kosten op hun te verhalen. Ik wilde me al in het eerste jaar uitschrijven omdat het geestelijk heel slecht met mij ging, kon niet.. ik heb het toen toch een halfjaar geprobeerd. Op een gegeven moment trok ik het niet meer waardoor ik mondeling aangegeven heb dat ik stop met de opleiding ( had ik nooit moeten doen, anyway). Het eerste jaar heb ik volledig betaald terwijl ik de opleiding maar 6 maanden heb kunnen involgen i.v.m. (psychische klachten). Nu verplichten ze mij ondanks dokterverklaringen ( die ze zelf hebben opgevraagd) dat ik het tweede en derde jaar volledig bekostig ondanks ik mentaal niet in staat ben de opleiding te volgen. Ik heb aangegeven dat ik juridische stappen ga ondernemen. Ik vind dit onmenselijk en heb het gevoel dat ze gewoon geld willen aftroggelen.

Gesloten