LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitschrijving bij Albeda College: ik krijg maar geen reactie

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
Mylifestory
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:45

Uitschrijving bij Albeda College: ik krijg maar geen reactie

Ongelezen bericht door Mylifestory »

Wegens mijn gezondheid moet ik van school af Albeda college. Ze hebben gezegd dat ik begin maart iets te horen zou krijgen maar is al eind maart maar heb nog niks gehoord maar laten niks van zich horen en als ik in contact met hun wil komen dan reageren ze niet op. Gebeurt uitschrijven meestal eind van het jaar of moet ik contact opnemen met school of duo?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Uitschrijving bij Albeda College: ik krijg maar geen reactie

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik zou toch eens enige actie ondernemen, al was het maar een telefoongesprek. Daarna weet je meer.

stofzuigertje

Re: Uitschrijving bij Albeda College: ik krijg maar geen reactie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Liever via E mail wegens bewijs... Duo uitschrijven en de school..... als je nog geld van Duo kreeg moet dat later weer terug!

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Uitschrijving bij Albeda College: ik krijg maar geen reactie

Ongelezen bericht door Lowieze »

En je OV-kaart stopzetten!

Mylifestory
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:45

Re: Uitschrijving bij Albeda College: ik krijg maar geen reactie

Ongelezen bericht door Mylifestory »

Ik zou Nivea 2 doen dan zou ov en studiefinanciering gratis zijn voor mij. Maar moet ik dan alsnog terug betalen?

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Uitschrijving bij Albeda College: ik krijg maar geen reactie

Ongelezen bericht door HADES2001 »

je zou niveau 2 doen, gezien je niets meer doet heb je er ook geen recht op. en niet terug sturen OV chip kan dan een erg duur grapje zijn.

stofzuigertje

Re: Uitschrijving bij Albeda College: ik krijg maar geen reactie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nivea 2 is blijkbaar zonnebrand crème....

Maar als je bij Duo zowel je OV als de studie beëindigde krijgen zij geen geld meer voor jou.
De OV kaart is gratis mits je een opleiding binnen de maximale tijd afgerond hebt, anders komt nu de factuur hiervoor.
Bij aanvang van elke studie ga je bij aanvraag OV product hier mee akkoord, gebruiken mag, hoeft niet maar als je niet afmaakte betaal je de lening + OV kaart weer terug over vele jaren!

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Uitschrijving bij Albeda College: ik krijg maar geen reactie

Ongelezen bericht door Lowieze »

stofzuigertje schreef:Nivea 2 is blijkbaar zonnebrand crème....

Maar als je bij Duo zowel je OV als de studie beëindigde krijgen zij geen geld meer voor jou.
De OV kaart is gratis mits je een opleiding binnen de maximale tijd afgerond hebt, anders komt nu de factuur hiervoor.
Bij aanvang van elke studie ga je bij aanvraag OV product hier mee akkoord, gebruiken mag, hoeft niet maar als je niet afmaakte betaal je de lening + OV kaart weer terug over vele jaren!
Studiefinanciering + OV-kaart is voor MBO 2 altijd een gift.
Alleen als je je af hebt gemeld bij je opleiding en daarna je studiefinanciering + OV-kaart door laat lopen, zul je dit terug moeten betalen.

stofzuigertje

Re: Uitschrijving bij Albeda College: ik krijg maar geen reactie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gift?

HBO en Universitair doen ze vaak een flut opleiding om niet deze kosten te hoeven te betalen.
Dan krijgen ze nadat ze iets nutteloos en makkelijks haalden een deel cadeau en de OV en deel studieschuld word na behalen vrijgemaakt van terugbetaling...
MBO weet ik niet, maar ik denk dat het pas gratis is na afronden studie.... lees eens goed de voorwaarden! Op Duo .nl

stofzuigertje

Re: Uitschrijving bij Albeda College: ik krijg maar geen reactie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

5. Gift of terugbetalen

Een lening moet u altijd terugbetalen, met rente. De basisbeurs, het studentenreisproduct en de aanvullende beurs kunnen wél een gift worden.
Mbo

Als u mbo 1 of 2 doet, zijn uw basisbeurs, reisproduct en aanvullende beurs altijd een gift.

Doet u mbo 3 of 4? Dan worden uw basisbeurs, reisproduct en aanvullende beurs pas een gift als u binnen 10 jaar gerekend vanaf uw 1e maand studiefinanciering uw diploma op minimaal niveau 3 behaalt. Anders moet u alles terugbetalen. Hierop is één uitzondering: hebt u tijdens uw eerste 12 maanden studiefinanciering een aanvullende beurs gekregen? Dan mag u die maanden aanvullende beurs houden, ook als u geen diploma behaalt.


Dus je moet alleen OV stop zetten, blijkbaar loop ik iets op achter.

Mylifestory
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:45

Re: Uitschrijving bij Albeda College: ik krijg maar geen reactie

Ongelezen bericht door Mylifestory »

Volgens vele mensen hoefden ik niks terug te betalen. School zei ook in begin als ik zou stoppen dat ik niks hoefden terug te betalen nu snap ik niet meer. Ben in de war.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Uitschrijving bij Albeda College: ik krijg maar geen reactie

Ongelezen bericht door Lowieze »

Mylifestory schreef:Volgens vele mensen hoefden ik niks terug te betalen. School zei ook in begin als ik zou stoppen dat ik niks hoefden terug te betalen nu snap ik niet meer. Ben in de war.
Er raken wel meer mensen in de war van de berichten van Stofzuigertje :) .
Als je je studie hebt stopgezet (en daar bewijs van hebt) kun je je studiefinanciering + OV-kaart ook stopzetten per diezelfde datum en dan hoef je niks terug te betalen.
Van de opleiding hoef je sowieso niks terug te betalen, want dat is een gift.
Zorg wel dat je op tijd je studiefinanciering + OV-kaart ook stop zet, want anders moet je over de tijd dat je hier ten onrechte gebruik van hebt gemaakt, dit wel terug betalen.

Mylifestory
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:45

Re: Uitschrijving bij Albeda College: ik krijg maar geen reactie

Ongelezen bericht door Mylifestory »

Eindelijk vandaag gereageerd dat ze de brief hebben gestuurd wnr ik me kan uitschrijven. Heb gemaild want ze namen heel de week niet op dat ik anders maatregelen zou nemen wegens hun gedrag. Zal nog eens goed vragen van duo studiefinanciering en het ov

Gesloten