Zeer ontevreden over opleidingsinstituut NCOI

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
IvM
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2021 10:16

Zeer ontevreden over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door IvM »

Ik ben uitermate ontevreden over het NCOI.

Ik heb de volgende ervaringen met mijn portfolio:

Al mijn 3 portfoliofases zijn afgekeurd op basis van niet concrete opmerkingen, maar aanvullende wensen van een beoordelaar/examinator. De aanvullende wensen van de beoordelaar/examinator vallen niet binnen de opdrachtomschrijvingen.

Op 2 van de 3 portfoliofases is geen concreet inhoudelijke feedback gegeven op de uitgewerkte opdrachten, zodat het onmogelijk is voor een student om te weten wat er verbeterd dient te worden. Wel heb ik 175 euro betaald voor herbeoordeling per portfoliofase.

Ik heb in mijn bezwaar aangegeven dat er geen feitelijk en concrete feedback is gegeven waarop de afkeuring gebaseerd is (binnen de opdrachten). Ik heb om feitelijk en concrete feedback gevraagd, maar krijg hierop in de reactie op het bezwaarschrift geen antwoord.

Ik heb feitelijk en concreet in het bezwaar aangetoond dat ik de opdrachten volgens opdracht heb uitgevoerd en ondanks dat houdt de examinator stug vol dat het bezwaar ongegrond is, zonder dat de examinator feitelijk, concreet of gegronde argumenten geeft.

De reactie van de examinator is: “Het is niet aan de beoordelaar om concrete verbeterpunten ter aanpassing voor te stellen” omdat….. nu komt het: “dit te veel omvattend”, zou zijn. Terwijl de examinator zelf spreekt over summier en afraffelen. Wanneer ik iets afkeur ben ik gewend om feitelijk en concreet aan te geven waar niet aan is voldaan binnen de opdracht en wat er verwacht wordt.

Ik heb uitgebreid inhoudelijk en feitelijk bezwaar gemaakt per portfoliojaar en hier heb ik per portfoliojaar ook 75 euro voor betaald, maar er zijn maar twee bezwaarschriften behandeld en door de examencommissie wordt de aanname gedaan dat de derde reactie op het bezwaarschrift wel in lijn zal liggen van de andere twee reacties. Werkelijk ongelofelijk!

De beoordelaar/examinator heeft in zijn/haar reactie op het bezwaarschrift wederom niet de moeite genomen om feitelijk en concreet aan te geven waar ik zogenaamd niet aan heb voldaan volgens de opdracht, ondanks dat dit wel door mij is gevraagd zodat ik de portfoliofases kan aanpassen.

Wel heeft de examinator/beoordelaar paar standaard reacties opgesteld en deze als reactie op verschillende argumenten van mijn bezwaren geplakt, terwijl de examinator/beoordelaar heeft zelf de term "afraffelen" gebruikt....

De standaard reacties die door de examinator/beoordelaar worden gegeven, gaan totaal niet in op de inhoud van de bezwaren.

Daarentegen krijg ik wel aantijgingen als afraffelen en plagiaat die niet op feiten zijn gebaseerd. Dergelijke aantijgingen kunnen m.i. niet door de beugel.

Wat mij tevens bevreemd is dat de examinator/beoordelaar die mijn portfoliofases heeft afgekeurd, mijn bezwaarschrift behandelt en zelf mag bepalen of hij/zij dit gegrond of ongegrond vindt. De examencommissie kijkt vervolgens of de reactie van de examinator/beoordelaar "navolgbaar" is. Ik vind dit een uitermate vreemde gang van zaken, maar het NCOI lijkt dit klaarblijkelijk heel normaal te vinden en niet kritisch naar de eigen examinator/beoordeling te kijken maar hier klakkeloos in mee te gaan.

Zoals het NCOI vervolgens per e-mail reageert op mijn reacties, lijken ook wederom standaard reacties die niet ingaan niet op de inhoud.

Methusalah
Berichten: 1169
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Zeer ontevreden over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Methusalah »

Feitelijk en concreet gezien heb ik geen flauw idee waarom je portfoliofases zijn afgekeurd omdat je dit nergens feitelijk en concreet vertelt. Dus ik kan daar geen feitelijk en concreet antwoord op geven.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Zeer ontevreden over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Heb je ook een vraag voor het forum?

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zeer ontevreden over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Moneyman »

nicolesw1981 schreef:
01 sep 2021 12:30
Heb je ook een vraag voor het forum?
Zie jij 'm staan dan? TS deelt overduidelijk gewoon een (negatieve) ervaring. En dat is ook waar het forum voor bedoeld is.


emy van der zande
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2021 14:56

Re: Zeer ontevreden over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door emy van der zande »

Wanprestatie. Mensen met grote schulden opzadelen, geen begeleiding geven en geen diploma
Zodat men naar een ander opleidingsinstituut moet gaan omdat men probeert alsnog een diploma te bemachtigen.

Dit is een kennis overkomen en dit heeft mede geleid tot de zelfmoord van deze persoon. Er zullen ook andere factoren een rol hebben gespeeld maar NCOI is hier zeker mede schuldig aan.

boekien
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2021 15:01

Re: Zeer ontevreden over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door boekien »

Een herkenbare situatie (zonder in te kunnen gaan op de inhoud en kwaliteit van de portfolio's, beoordeling, e.d.). Naar mijn gevoel is NCOI een 'geldmachine'. Docenten, beoordelaars en (zelfgenoemde onafhankelijke) examinatoren zijn collega's, bekenden van elkaar en/of werken bij of voor (ZZP) NCOI. Het werkt mogelijk op de volgende manier: Een select clubje van hen keurt goed, af en speelt elkaar zo werk toe. Herexamens kosten geld (begrijpelijk), extra les- of begeleidingsuren inkopen om modules, eindopdrachten, scriptievoorstel en scriptie opnieuw te mogen volgen, kosten de student uiteraard ook weer geld (dit geld is voor de docent én NCOI). Zo verdien je, naast je reguliere werk, met het begeleiden van een groepje studenten alvast een basisinkomen bij elkaar en NCOI spint er ook garen bij.
Bij de scriptieonderzoek-voorstellen en eindscripties hetzelfde verhaal. 'De slager keurt zijn eigen vlees'. Ook bij bezwaar van de onafhankelijke -'eigen' - examen(bezwaar)commissie.
Ik had gelukkig een pitbull-manager (grote werkgever) achter mij staan, waardoor deze carrousel NCOI uiteindelijk niets opleverde. Veel collega's heeft de studie extra geld, frustratie en studietijd gekost. Overigens zitten er toppers bij hun secretariaat, verder prima leslocaties, lesmateriaal, e.d.
Docenten (bevoegde) die hier niet in meededen, worden 'weggewerkt', dan wel zijn zelf gestopt, omdat zij het niet meer integer vonden.
Misschien is herbeoordeling door een docent van een hogeschool iets of een klacht bij de CBE, CBHO of heel misschien de Accreditatie-commissie (NVAO) van jouw studierichting een optie?
Lees het onderzoek van Investico in De Groene Amsterdammer https://www.groene.nl/artikel/de-prijs-van-scholing , enz.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Zeer ontevreden over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door kuklos »

@boekien, dank, zeer verhelderend artikel.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Zeer ontevreden over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Nijogeth »

emy van der zande schreef:
01 sep 2021 15:11
Wanprestatie. Mensen met grote schulden opzadelen
Huh? Er is volgens mij wel van tevoren duidelijk wat de kosten gaan zijn. Als je dat niet kan betalen, moet je er niet aan beginnen.

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Zeer ontevreden over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Nijogeth schreef:
01 sep 2021 19:17
emy van der zande schreef:
01 sep 2021 15:11
Wanprestatie. Mensen met grote schulden opzadelen
Huh? Er is volgens mij wel van tevoren duidelijk wat de kosten gaan zijn. Als je dat niet kan betalen, moet je er niet aan beginnen.
Alleen de basiskosten van de cursus zijn bekend, niet van de extra kosten i.v.m. reiskosten (veel locaties worden op het laatste moment geschrapt); extra begeleiding; inzien van je toets (!); herexamens; studiejaar overdoen. Dit alles met onduidelijke feedback etc. De onderwijsinspectie en accreditatiebureau's zijn aan zet (de Onderwijsinspectie zou al een onderzoek gestart zijn staat in De Groene). Als ontevreden studenten hier hun klachten neerleggen helpt dat misschien.

IvM
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2021 10:16

Re: Zeer ontevreden over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door IvM »

@Boekien, heel bevestigend onderzoek van Investico in De Groene Amsterdammer. Vooral het stuk “Aan haar docent kon ze geen hulp vragen, want die krijgt niet betaald voor het geven van feedback.”. Dat is precies het gevoel wat ik heb. Mijn drie portfoliofases zijn afgekeurd zonder inhoudelijk, concrete feedback.

Ook het deel “Het ontbreken van die zorgplicht is onderdeel van het verdienmodel. Het is uiteindelijk een sales-organisatie.”. Dat bevestigd mijn indruk van het NCOI ook erg sterk. Mijn ervaring is dat wanneer ik feitelijk en inhoudelijk bezwaar maak, ik een financiele reactie krijg. Daarmee slaat het NCOI volledig de plank mis. Ik vraag niet om compensatie, maar om professioneel, concreet en gegronde feedback.

Ik heb sterk het idee dat ik niet de enige ben die zeer ontevreden is over het NCOI en mijn ervaring helaas geen incident is zoals de “oldtimers” (directeuren van het NCOI), volgens het onderzoek van Investico aangeven.

Wat de heer Verduyn aangeeft “Een onderwijsbevoegdheid is volgens de wet niet nodig: ‘Als wij ze bevoegd achten’, zegt Verduyn, ‘dan zijn ze bevoegd.”, volgens het onderzoek van Investico, is een zeer kwalijke uitspraak.

Dat bevestigd nogal de indruk dat het NCOI vanuit een machtspositie handelt. Ik heb ook bij het NCOI aangegeven dat ik de machtspositie van de examinator/beoordelaar van het NCOI begrijp en ik bereid ben naar de pijpen te dansen om mijn portfolio tot een goed einde te volbrengen, puur omdat ik de complete opleiding wil afronden, ondanks dat ik aan wensen dien te voldoen die buiten de opdrachten vallen. Het probleem is echter dat ik als student de aanvullend persoonlijke wensen van een beoordelaar/examinator, die niet in de opdrachtomschijvingen staan, niet van te voren weet en hij/zij dus van alles kan verzinnen om de portfoliofases af te keuren, zonder specifiek, gegronde feedback.

Ik wilde met mijn post vooral mogelijk toekomstige studenten inlichten alvorens zij een studie bij het NCOI gaan volgen, maar wat je schrijft Boekien “Misschien is herbeoordeling door een docent van een hogeschool iets of een klacht bij de CBE, CBHO of heel misschien de Accreditatie-commissie (NVAO) van jouw studierichting een optie?”, zal ik zeker overwegen.

BvD01
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2021 15:08

Re: Zeer ontevreden over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door BvD01 »

Beste IvM,

We zijn geschrokken van je bericht. Onze excuses voor deze situatie.

Wij komen heel graag met je in contact om je verhaal beter te begrijpen én te komen tot een oplossing. Als jij hier ook voor openstaat mag je mailen naar [email protected]. Zou je in deze e-mail je contactgegevens willen delen? Dan laten wij zo snel mogelijk van ons horen.

Met vriendelijke groet,

B. van Dam

IvM
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2021 10:16

Re: Zeer ontevreden over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door IvM »

Beste Lezers,

N.a.v. mijn post op dit forum heeft het NCOI, zowel per e-mail als per telefoon, contact met mij opgenomen.
Ik heb nogmaals aan het NCOI uitgelegd dat ik ontevreden was over:
- De beoordeling van mijn portfolio en de feedback op mijn portfolio (niet feitelijk, niet concreet en onvolledig).
- De behandeling van mijn bezwaar (niet ingegaan op de inhoud van mijn bezwaar en het was onvolledig behandeld).
- De communicatie met het NCOI.

Uiteindelijk, na diverse e-mails, heeft het NCOI ingezien dat ik geen goede beoordeling heb gekregen. Vervolgens heeft het NCOI aan mij gevraagd wat ik wilde en kon ik aangeven waar ik behoefte aan had.

Ik wilde een volledige herbeoordeling met concrete feedback zodat ik mijn portfolio kon aanpassen. Dit heeft het NCOI kosteloos gedaan en aanvullend kosteloze begeleiding aangeboden.

Dat het NCOI de herbeoordeling kosteloos heeft gedaan, vind ik niet meer dan logisch omdat de eerste beoordeling kwalitatief onder de maat was. M.i. mocht de eerste beoordeling geen beoordeling genoemd worden.

De herbeoordeling was kwalitatief beter. Met de begeleiding heb ik de portfolio met een positief resultaat kunnen afronden.

Ik ben ervan overtuigd dat ik niet verder was gekomen wanneer ik deze post niet op dit forum had geplaatst en dat betreur ik.

Ik vind het jammer dat mijn bezwaar pas serieus behandeld is na het plaatsen van mijn post, althans dat gevoel heb ik.

Ook ben ik nog steeds van mening dat NCOI meer vraagt dan in de opdrachtomschrijvingen staat. Dit geeft het NCOI de vrijheid om werk af te keuren om redenen die niet in de opdrachtomschrijvingen staan.

Ik wil benoemen dat ik zeer tevreden ben over de kwaliteit en inzet van de heer MEd.
F.C.H.M. Vos. Hij heeft mij naar alle tevredenheid begeleid n.a.v. mijn eerste post op dit forum tot aan het positieve eindresultaat.

Ik hoop dat deze review niet alleen voor mij voor niets is geweest maar dat het NCOI er ook lering uit trekt.

In mijn e-mails aan het NCOI heb ik omschreven hoe ik de gang van zaken als student heb ervaren. Ik hoop dat het NCOI hier wat mee doet. Mogelijk dat het NCOI, met het serieus nemen van klachten, verbeterslagen kan maken. Misschien is het NCOI dan niet alleen de grootste opleider van werkend Nederland, maar in de toekomst ook de beste opleider van werkend Nederland.

BvD01
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2021 15:08

Re: Zeer ontevreden over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door BvD01 »

Beste Iris,

Wat fijn dat je het portfolio met een positief resultaat hebt afgerond. We vinden het jammer dat je hierbij obstakels hebt ondervonden. Het is onze missie om een leven lang leren voor iedereen mogelijk te maken. Juist door de student centraal te stellen. Dat is bij jou pas in tweede instantie gelukt. We nemen je feedback dan ook zeker mee voor de toekomst.

Wij wensen je veel succes met je laatste stap, het verdedigen van je scriptie!

Met vriendelijke groet,

B. van Dam

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Zeer ontevreden over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Hopelijk verbetert er daadwerkelijk iets, de Onderwijsinspectie zal kritisch moeten (blijven) kijken. En anders Investico en De Groene Amsterdammer.

ArjanvdHeuv
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2021 16:01

Re: Zeer ontevreden over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door ArjanvdHeuv »

Beste mensen ik lees veel herkenbare verhalen mbt NCOI,

Ik zit momenteel in mijn 4e jaar HBO bij NCOI. Ik zal slechts enkele voorbeelden geven van mijn ervaringen over de afgelopen maanden omdat ik inmiddels wel een boek kan schrijven over mijn negatieve ervaringen. Ik heb inmiddels in 2021 een kleine 3 maanden achterstand opgelopen door fouten/ niet reageren van NCOI. Dit geven ze wel toe en bieden excuus aan maar bij de volgende module worden dezelfde fouten/ niet reageren gemaakt zoals:

- digitaal vragen stellen aan docenten maar geen reactie krijgen en terugbeld zullen worden maar nooit terugbeld worden ook niet naar meerdere telefoontjes en emails van mij kant.
- als je als student de deadline van inleveren van je module opdracht 1 dag te laat inlevert, betaal je bijna 200 euro om het alsnog in te leveren. Vind ik persoonlijk veel te veel maar enfin dit wordt wel vooraf gecommuniceerd. Als NCOI hun beoordelingstermijn van 4 weken niet nakomt, heb je als student pech en moet je maar wachten tot ze een keer zin hebben om het te beoordelen.
- Bij mijn laatste fase eindopracht werd ik verplicht, ondanks protest van mijn kant, om een eindopdracht te schrijven over de modules van afgelopen jaar waarbij ik ook een module moest toepassen die geen eens in mijn opleiding worden gegeven.
- Begin november 2021 heb ik mijn portfolio fase 4 opdracht ingeleverd. Omdat de afgelopen maanden bij het inleveren van opdrachten nooit iets in 1 keer goed ging, vanaf de kant van NCOI, heb ik meteen gebeld of mijn opdracht goed was binnen gekomen. Uit voorzorg door ervaringen uit het verleden, heb ik wekelijks gebeld omdat ze het anders niet voor elkaar krijgen om mijn opdrachten binnen 4 weken na te kijken. Vervolgens 2 dagen voor de nakijk deadline nogmaals gebeld. Alle keren kreeg ik te horen dat het goed was aangeleverd en ik binnen 4 weken mijn cijfer zal krijgen. Deze week heb ik liefst nog 4 of 5 keer gebeld om te vragen waar mijn beoordeling blijft, omdat de deadline van 4 weken al verstrekken is. Alle keren gingen ze er direct achteraan en ook zal ik een coulancevergoeding krijgen en teruggebeld en teruggemaild worden. Net zoals altijd praat je tegen een muur aan en word je niet teruggebeld of gemaild. Ook heb ik meerdere klachten ingediend en vandaag nogmaals gebeld. Vandaag kreeg ik van NCOI te horen dat zij nooit beloven terug te bellen en te mailen. Ik zou zeggen luister de opgenomen gesprekken eens na NCOI bijvoorbeeld die van afgelopen woensdagochtend.
Kortom ik krijg de indruk dat het concept is dat je als student belt, je vriendelijk te woord wordt gestaan, dat ze het allemaal heel naar voor je vinden en excuus aanbieden (is deze week circa 4 keer gebeurd) je dingen afspreekt en je vervolgens niets meer hoort en er niets gebeurd, waardoor je eigenlijk voor niets belt.

Tot op heden heb ik nog niets vernomen van NCOI. Dit is tevens waar ik keer op keer tegenaan loop en met mij ook andere studenten. De hierboven beschreven punten hebben betrekking op het afgelopen half jaar. Kun je nagaan hoeveel ik had kunnen schrijven over de afgelopen jaren.

Ik wens iedereen heel veel succes met zijn of haar studie en hoop dat NCOI in de toekomst haar dienstverlening weet te verbeteren.

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Zeer ontevreden over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Binnenkort zijn alle problemen opgelost: er is bij NCOI een vacature Opleidingscoördinator Hoger Onderwijs.

Maria1972!
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2022 15:50

Re: Zeer ontevreden over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Maria1972! »

Ook ik ben zeer ontevreden over het instituut NCOI . Ja zij geven de kosten aan voordat je gaat beginnen . Dan wordt het 2x verplaatst, ook niet heel erg . Dan komen er in 1x geen locaties meer waar er les gegeven kan worden . Dan geef ik aan 5 maanden geleden dat ik de communicatie en begeleiding echt beneden maat en matig vind . Ook ivm serieuze knie-operatie langer aan revalideren en nog bezig en dus ook niet in staat zijn (ook niet verwacht en in lijn van afgelopen jaar mijn planning en verwachtingen) te reizen en ergens makkelijk aanwezig te kunnen zijn . Dan ook nog onverwachts 3 verhuizingen(ook allemaal door gegeven en nog gevraagd of ik op pauze kon zetten ..geen reactie...en dan zeggen zij; we helpen je omzetten ivm dat de opleiding niet gaat zoals het hoort en dan blijk ik wel even...dat hoor je op het laatste moment ....wel nog een extra eerste jaar te moeten betalen. Dus bijna 5000 euro betaald en gewoon geen enkele les mee gemaakt . En nu echt boos , verdrietig en zwaar teleurgesteld zijn want ja in de ogen van de NCOI hebben zij gelijk .

Zal mensen dit instituut zeker niet aanraden, het is echt geldklopperij . Jammer en nare nasmaak van

Thijs_82
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2022 13:22

Re: Zeer ontevreden over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Thijs_82 »

Heel goed verwoord door IvM.

Mijn ervaring is exact hetzelfde. Een zeer kwalijke zaak is dit bedrijfsmodel van NCOI, aangezien 1.7 miljoen Nederlanders een sterk gesubsidieerde (dus belastinggeld) private instelling zeer veel geld betalen. Een indicatie: in een lesgroep van 10 is het uurtarief minstens 1.000 euro per uur voor 'docenten' zonder enige ervaring of diploma's en NCOI die het proces zo heeft ingericht dat ze door de mazen van de wet glippen maar ook voor ontzettend veel frustratie zorgen! Een voorbeeld: 1.000 euro is veel voor iemand die niet weet hoe Teams werkt, totaal geen didactische vaardigheden heeft en de eigen lesstof continue cynisch afkraakt (Lesstof wordt door anderen gecreëerd). Echt slecht onderwijs in combinatie met een (bijna) corrupte klachtenafhandeling en service moeten we niet willen in Nederland. Beter geen onderwijs, dan een monolopist op leven lang leren en STAP-subsidie. We worden hier als maatschappij, los van het geld, slechter van. Alleen een directie van NCOI wordt beter. Het rechtvaardigheidsgevoel zegt dat de stekker uit deze monopolist getrokken moet worden. Een schone lei voor leven lang leren in Nederland en alleen nog onderwijsinstellingen die aan hernieuwde minimum kwaliteitscriteria voldoen en de leerling/ consument (ACM!) de kans geven tot 'niet goed geld terug'. Het ACM en Onderwijsinspectie en het Ministerie van OCW moeten serieus optreden, desnoods de media opzoeken, niet pappen en nathouden. Het personeel van NCOI kan dan het vak leren in de publieke sector waar voldoende vraag is en waar ze wel toegevoegde waarde leveren.

Maarja, genoemde partijen zullen zich wel verschuilen achter een paar signalen en klachten op heel veel cursisten, een misleidende tevredenheidsscore, NCOI too big too fail, elkaar de hete aardappel toeschuiven (ACM, Inspectie, Ministerie) en simpelweg bureaucratie, wet en regelgeving.... Er kan van alles beter in Nederland (elke dag weer nieuws) en er zijn vele landen corrupter, maar tegen deze partij wil ik wel mee-investeren in een rechtzaak (en nog eens iets goeds doen voor de maatschappij).

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Zeer ontevreden over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Volgens mij is er benadrukt (door de inspectie volgens mij) de suggestie dat er HBO-diploma's kunnen worden behaald bij de NCOI, terwijl het om "eigen" diploma's gaat. dit mag niet meer, heb ik begrepen. Maar als een instituut adverteert met "diploma op HBO-niveau" dan mag dat mss weer wel en de oppervlakkige lezers denken dan dat ze echte HBO-diploma's kunnen behalen.

Plaats reactie