LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Anti hacking agency

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Meenajiv
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2014 12:29

Anti hacking agency

Ongelezen bericht door Meenajiv »

Ik werd zojuist door een computerstem gebeld. Hij gaf aan dat hij van de anti hacking agency was en dat ik illegaal software had gedownload. Ik doe daar niet aan en besloot maat meteen op te hangen uit angst. Iemand een idee wat en wie dit kan zijn?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Anti hacking agency

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Meenajiv schreef:Ik werd zojuist door een computerstem gebeld. Hij gaf aan dat hij van de anti hacking agency was en dat ik illegaal software had gedownload. Ik doe daar niet aan en besloot maat meteen op te hangen uit angst. Iemand een idee wat en wie dit kan zijn?
En hoe zou een 'bedrijf' de link kunnen leggen tussen een illegale download en uw telefoonnummer? Heel slim om direct op te hangen. Wie het kan zijn? Oplichters wellicht?

Mucha

Re: Anti hacking agency

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Laatst gewijzigd door Mucha op 20 nov 2017 00:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Anti hacking agency

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uit angst? Hoezo, wat kan hij u door de telefoon aandoen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Anti hacking agency

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Meenajiv schreef:Ik werd zojuist door een computerstem gebeld. Hij gaf aan dat hij van de anti hacking agency was en dat ik illegaal software had gedownload. Ik doe daar niet aan en besloot maat meteen op te hangen uit angst. Iemand een idee wat en wie dit kan zijn?
Illegaal downloaden heeft niets te maken met hacking, dus erg verstandig dat je op hebt gehangen. Geen idee wie het zijn maar denk ik dat het de hacking agency was en dat ze graag toegang tot jouw PC hadden gekregen om die te scannen, zodat u geen boete krijgt. Dat uw bankrekening ondertussen compleet wordt geplunderd is gewoon toeval.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Anti hacking agency

Ongelezen bericht door Brahms »

Lady1234 schreef:Uit angst? Hoezo, wat kan hij u door de telefoon aandoen?
Iemand kan daar erg van schrikken, zeker als je niet goed weet wat er mee te doen. Dat lijkt mij heel begrijpelijk.
Meteen ophangen en verder niet meer aan denken. Bellen ze nogmaals de komende tijd, weer hetzelfde doen :D

sbolk
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2019 19:04

Re: Anti hacking agency

Ongelezen bericht door sbolk »

Ik had zojuist precies hetzelfde. Zit ik nu al in de problemen doordat ik heb opgenomen? Ik ben daarvoor ook door een anoniem nummer gebeld, toen werd er niets gezegd. Direct na de hacking agency nog een keer en toen kreeg ik een soort 06 achtige geluiden te horen. Is mijn telefoon gehackt? Kan dat?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Anti hacking agency

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hoe klinkt een soort 06 achtig geluid?
Nog nooit van gehoord.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Anti hacking agency

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U wordt niet gehackt door een telefoongesprek aan te nemen. Pas als u allerlei, onverstandige, dingen gaat doen die in dat gesprek opgedragen worden, komt u in de problemen.

Gesloten