LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows Vista+draadloos internet

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Hasseltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2007 09:50

Windows Vista+draadloos internet

Ongelezen bericht door Hasseltje »

Ik heb een laptop met Windows Vista en mijn echtgenoot probeert al weken tevergeefs om deze aan te sluiten op het draadloos internet. Hij is best handig met dit soort dingen, maar dit lukt echt niet! Veel vragen en zoeken, maar tot nu toe heeft niemand een goed idee hoe dit op te lossen. Ik kan zelf niet veel vertellen over de technische kant ervan, maar als iemand een idee heeft, zal ik het doorspelen naar mijn man. Alvast bedankt!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Windows Vista+draadloos internet

Ongelezen bericht door agro »

Misschien je "oude" draadloze netwerk met WEP beveiliging (sleutel), en nieuwe laptop standaard op WPA, dan deze te wijzigen op laptop in WEP.
Je kan ook nieuwe router of accespoint nemen met WPA sleutel, is ook beter hack bestendig.
Let wel op als je meerdere draadloze aparaten (laptops) hebt deze allemaal WEP of WPA moeten zijn, of je moet met 2 accespoints werken.

G.I. Jane
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:05

Re: Windows Vista+draadloos internet

Ongelezen bericht door G.I. Jane »

Ziet de laptop (de draadloze kaart) bij draadloze netwerkverbindingen wel de draadloze router? Kijk eens of er een MACadres ingegeven moet worden bij de router. Als de kaart de router niet ziet moet je hem eens een ander kanaal geven bv. 9 ipv 13. Ik kreeg mijn man's laptop met geen mogelijkheid aan de gang tot ik erachter kwam dat die kaart kanaal 11 t/m 13 niet kon zien. Even een ander kanaal en voila ik kreeg hem het netwerk op.

ikbenik

Re: Windows Vista+draadloos internet

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wat ik zelf al diverse keren ben tegengekomen is dat als de modem en de computer allebei WPA2 ondersteunen, dat dit dan niet werkt.

Je moet dan WPA gebruiken of WPA-PSK en niet WPA2-PSK.

Hasseltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2007 09:50

Re: Windows Vista+draadloos internet

Ongelezen bericht door Hasseltje »

Allereerst wil ik de mensen die tot nu gereageerd hebben heel erg bedanken voor het meedenken! Ik speel de berichten door aan mijn man en zodra we succes geboekt hebben, zal ik het vermelden. Vr.gr. Hasseltje.

jopieslim
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2006 09:58

Re: Windows Vista+draadloos internet

Ongelezen bericht door jopieslim »

Ik heb het probleem in een half uurtje gefixt met de speedtouch router 780 i.
Gewoon de speedtouch 121g in de laptop gestopt, hij vroeg toen om de installatiediskette deze erin gestopt en voila klaar. De sleutel ingevoerd die op de onderkant van het modem staat en ik kon meteen internetten.

Gesloten