LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AVG int ongevraagd geld van je credit card!

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
mavandermaas
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:17

AVG int ongevraagd geld van je credit card!

Ongelezen bericht door mavandermaas »

Bij het controleren van mijn credit card ontdekte ik een afboeking met de omschrijving 'dri avg technologies orderfind com' @ € 54,99. Omdat de omschrijving mij niet bekend voorkwam en verdacht oogde, heb ik in eerste instantie Google gebruikt om te zien wat dit zou kunnen zijn. De boosdoener blijkt anti-virusbedrijf AVG te zijn. De zoekopdracht leverde 24.000 resultaten op van mensen uit de hele wereld die het zelfde was overkomen: niets gekocht bij AVG maar wel een rekening die uiteenliep van enekele tientjes tot honderden dollars. AVG zelf houdt zich van de domme op de support forums en verwijst naar het gebruikersaccount. Nu wil het geval dat ik zelf *nooit* iets heb gekocht of gedownload bij AVG en dus -zoals velen- geen account heb. Uit de reacties van de getroffenen maak ik op dat toegezegde emails om de zaak op te lossen niet arriveren of niet verder helpen.

Ik ben benieuwd of er in Nederland meer mensen zijn die slachtoffer zijn van AVG. Graag je reactie, dan kunnen we zien wat we er aan kunnen doen!

Zelf heb ik de overboeking bij MasterCard aanhanging gemaakt en de kaart geblokkeerd (wordt nog vervolgd)....

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: AVG int ongevraagd geld van je credit card!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waarom zou u anderen nodig hebben om er iets aan te doen? Gewoon een betwisting starten bij de creditcard maatschappij.

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: AVG int ongevraagd geld van je credit card!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zeer waarschijnlijk is avg meegeluft met de download van een gratis of zeer goedkope app of programma en heeft u onbewust een bepaalde vak aangekruist of een al ingevuld kruisje niet eeggehaald. Scan in ieder geval uw mobiel en computer op aanwexugheid van AVG.
Voor de rest transsctie inderdaad betwisten bij CC maatschappij

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: AVG int ongevraagd geld van je credit card!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En wat levert het op als u hier kijkt?
https://orderfind.com/DRHM/store?Action ... cale=nl_NL

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: AVG int ongevraagd geld van je credit card!

Ongelezen bericht door Holy53 »

Hoe komen ze aan uw creditcard gegevens?

tuinhobbyist59
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 mei 2014 22:45

Re: AVG int ongevraagd geld van je credit card!

Ongelezen bericht door tuinhobbyist59 »

Ik heb al jaren een account bij AVG en nog nooit problemen gehad met dit bedrijf, is trouwens overgenomen door Avast, dit terzijde.
Ik betaal ook nooit met mijn creditkaart iets op internet, omdat Google dit nummer onthoud, ik denk dat daar de fout zit

fritsfrits
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2018 23:59

Re: AVG int ongevraagd geld van je credit card!

Ongelezen bericht door fritsfrits »

mavandermaas schreef:
21 sep 2018 15:55
Ik ben benieuwd of er in Nederland meer mensen zijn die slachtoffer zijn van AVG.
[passage verwijderd door moderator]. Voortaan niet zomaar uw CC gegevens laten rondslingeren...
Laatst gewijzigd door Radar op 25 sep 2018 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off-topic passage verwijderd door Moderator

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: AVG int ongevraagd geld van je credit card!

Ongelezen bericht door sjohie »

tuinhobbyist59 schreef:
24 sep 2018 15:15
Ik heb al jaren een account bij AVG en nog nooit problemen gehad met dit bedrijf, is trouwens overgenomen door Avast, dit terzijde.
Ik betaal ook nooit met mijn creditkaart iets op internet, omdat Google dit nummer onthoud, ik denk dat daar de fout zit
Dat is een optie/feature welke je zelf kan uitzetten/weigeren, net als het onthouden van wachtwoorden binnen je browser etc.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: AVG int ongevraagd geld van je credit card!

Ongelezen bericht door tttlocke »

Waarschijnlijk gratis proefversie van antivirus software geïnstalleerd met afgeven van creditcardgegevens, NAW etc. . Iets aangevinkt dat als je niet tijdig opzegt, dat dan omzetting in een betaalde versie volgt of iets dergelijks. Zo gebeurt dat.

Gesloten