LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bel-me-niet-register

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Christa Barry
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:25

Bel-me-niet-register

Ongelezen bericht door Christa Barry »

Wat is het nut van het Bel-me-niet-register, want wij worden zo vaak gebeld met het doel dat wij ons energiecontract gaan wijzigen. We staan ingeschreven in het register. Echter we hebben ook een bedrijf en de telefoonnummers die met het bedrijf te maken hebben worden door de Kamer van Koophandel online gezet. Ik meende echt dat bedrijven een boete moeten betalen als ze in het Bel-me-niet-register geregistreerde telefoonnummers bellen.

We geven heel duidelijk aan dat we niets willen wijzigen.
Gisteren en vandaag zijn we wel 6 keer gebeld op zowel een mobiel nummer als ons vaste nummer. Het is onmogelijk om dit nog vriendelijk af te handelen. We zijn er heel duidelijk over dat ze niet meer moeten bellen, we hebben verzocht ons uit hun bestand te halen maar ze blijven ons hinderlijk lastigvallen. Het volgende telefoonnummer is een voorbeeld: 31102001232

Tot overmaat van ramp vallen de verkopers van Mediamarkt je ook lastig met de vraag of je wel eens overstapt van energiemaatschappij.

Ik heb begrepen dat de regering er ook klaar mee is en ik hoop dat er zo spoedig mogelijk wettelijke maatregelen tegen zullen worden genomen.

Kan Radar hier een item van maken in een televisie-uitzending?

Met vriendelijke groet,

Christa

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bel-me-niet-register

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geen belangstelling, goedendag, gesprek beëindigen. Klaar.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bel-me-niet-register

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
15 jan 2019 23:51
Geen belangstelling, goedendag, gesprek beëindigen. Klaar.
En doe dat iedere keer, na een paar keer houdt het echt wel op.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bel-me-niet-register

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Christa Barry schreef:
15 jan 2019 23:15
Wat is het nut van het Bel-me-niet-register, want wij worden zo vaak gebeld met het doel dat wij ons energiecontract gaan wijzigen. We staan ingeschreven in het register. Echter we hebben ook een bedrijf en de telefoonnummers die met het bedrijf te maken hebben worden door de Kamer van Koophandel online gezet. Ik meende echt dat bedrijven een boete moeten betalen als ze in het Bel-me-niet-register geregistreerde telefoonnummers bellen.
U heeft een bedrijf en BV's, NV’s zijn rechtspersonen. Een rechtspersoon kan zich niet laten registeren in het Bel-me-niet Register en kan zijn telefoonnnummer dus niet laten blokkeren voor ongevraagde telemarketinggesprekken.

Daarnaast is het niet zo dat als u geregistreerd bent dat een bedrijf u helemaal niet mag bellen. Wanneer u bewust en/of onbewust mee doet aan acties e.d. en u nummer hierbij vermeld dan mogen ze u gewoon bellen. O.a. door verspreiding van de KvK kan dit gebeuren.

Ik sta zelf ook in de KvK maar wordt nooit gebeld door energie bedrijven op mijn mobiel, ben wel erg zorgvuldig met mijn gegevens.

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Bel-me-niet-register

Ongelezen bericht door criticus2 »

waar ik vooralsnog redelijk succes mee heb, is dat ik ze aanzeg mijn gegevens te verwijderen en dat dat gedaan moet worden op grond van de AVG. dat er expliciet bij vermelden doet het vaak wel.

Gesloten