LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] browser

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
bianca37
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 jun 2012 17:56

browser

Ongelezen bericht door bianca37 »

Hallo ik ben Bianca en weet niet of ik mijn vraag hier goed neerzet maar ben voor het eerst op het forum

eigenlijk 2 vragen
een hoe kan ik zien wat mijn internet snelheid is.

en twee het duurt heel erg lang als ik internet op wil voor het doorkomt ik heb exploxer en hoor wel eens om me heen dat die niet echt een goede is

gr bianca


EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: browser

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Bianca37

Zelf heb ik deze Test gebruikt voor en na m'n nieuwe Modem...

http://www.upc.nl/internet/snel_interne ... tAodMRilwQ

Mozilla Firefox werkt bij mij ook goed..even als Internet Explorer..Ik gebruik ze beide..

Mischien is het wel tijd voor een Cleaner..Probeer eens CCleaner..tis gratis..en het werkt..
Daar naast gebruik ik wekelijks Eusing Free Registery Cleaner..kost ook niets...

Maar doe eerst even de Speedtest en vertel ons het resultaat...

bianca37
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 jun 2012 17:56

Re: browser

Ongelezen bericht door bianca37 »

EnergieHenk schreef:Bianca37

Zelf heb ik deze Test gebruikt voor en na m'n nieuwe Modem...

http://www.upc.nl/internet/snel_interne ... tAodMRilwQ

Mozilla Firefox werkt bij mij ook goed..even als Internet Explorer..Ik gebruik ze beide..

Mischien is het wel tijd voor een Cleaner..Probeer eens CCleaner..tis gratis..en het werkt..
Daar naast gebruik ik wekelijks Eusing Free Registery Cleaner..kost ook niets...



Maar doe eerst even de Speedtest en vertel ons het resultaat...
ik heb 54.0 Mbps
de claener heb ik er al op zitten en gebruik iedere dag
ook heb ik Reg Clean Pro en om de fouter er uit te halen Disk Speedup

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: browser

Ongelezen bericht door newmikey »

bianca37 schreef: ik heb 54.0 Mbps
de claener heb ik er al op zitten en gebruik iedere dag
ook heb ik Reg Clean Pro en om de fouter er uit te halen Disk Speedup
Gaat goed zo! Hele computer waarschijnlijk onder de virustroep. Vooral zo doorgaan en een hogere internetsnelheid aanvragen bij je provider - dan werkt het botnet beter.

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: browser

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Bianca37

CCleaner alles aangevinkt..??.. http://www.piriform.com/CCLEANER
Op dezelfde Site wordt ook Defraggler aangeboden...[kostenloos]...

Probeer anders Norton trail version...[3 mnd. gratis]...voor alle Virustroep...
Of het is tijd voor een nieuwe PC/Laptop...
Maak je Pc/Laptop zo leeg mogelijk...Weg Spellen..Sluis al je Films..Foto's..Pdf bestanden en dergelijke..naar een Externe Hardeschijf bv. de 2Tb Hitachi [bij Mediamarkt voor €105,-]..Draai met een zo leeg mogelijke PC/Laptop...

Zelf heb ik o.a. dit gedaan: Weg slaapstand..Geen geïndexeer..Virtueel geheugen uit..Systeem herstel uit..

Om de sluimerstandfunctie van Windows 7 definitief uit te schakelen en het hiberfil.sys-bestand te verwijderen, opent u een opdrachtprompt met administratieve rechten en typt u de volgende opdracht in:
powercfg.exe -h off
Druk op enter om de opdracht uit te voeren. U ziet verder geen melding, maar u moet de computer eenmaal opnieuw opstarten om de wijziging door te voeren.
Na de herstart van de computer zult u zien dat de optie 'sluimerstand' uit het menu start is verdwenen en dat ook het bestand hiberfil.sys niet meer op de C-partitie staat.
Scheelde bij mij 4Gb...


ConsuWijzer:"Botnets of Botnetwerken zijn speciale netwerken van computers. Je kunt zeggen dat een Botnet computers 'kaapt'. Zonder toestemming van de eigenaren worden op hun computers programma's geïnstalleerd. Daarmee kan iemand ze op afstand gebruiken. Meestal worden de computers in een Botnetwerk gebruikt voor allerlei vormen van cybercrime. Zonder dat de eigenaar dat merkt!"

Kritiek is vermakelijk, opbouwende Kritiek is leuk..!!..

Henk.
Laatst gewijzigd door EnergieHenk op 25 jun 2012 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

bianca37
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 jun 2012 17:56

Re: browser

Ongelezen bericht door bianca37 »

EnergieHenk schreef:Bianca37

CCleaner alles aangevinkt..??..
Op dezelfde Site wordt ook Defraggler aangeboden...[kostenloos]...

Probeer anders Norton trail version...[3 mnd. gratis]...voor alle Virustroep...
Of het is tijd voor een nieuwe PC/Laptop...
Maak je Pc/Laptop zo leeg mogelijk...Weg Spellen..Sluis al je Films..Foto's..Pdf bestanden en dergelijke..naar een Externe Hardeschijf bv. de 2Tb Hitachi [bij Mediamarkt voor €105,-]..Draai met een zo leeg mogelijke PC/Laptop...

Zelf heb ik o.a. dit gedaan: Weg slaapstand..Geen geïndexeer..Virtueel geheugen uit..Systeem herstel uit..



Om de sluimerstandfunctie van Windows 7 definitief uit te schakelen en het hiberfil.sys-bestand te verwijderen, opent u een opdrachtprompt met administratieve rechten en typt u de volgende opdracht in:
powercfg.exe -h off
Druk op enter om de opdracht uit te voeren. U ziet verder geen melding, maar u moet de computer eenmaal opnieuw opstarten om de wijziging door te voeren.
Na de herstart van de computer zult u zien dat de optie 'sluimerstand' uit het menu start is verdwenen en dat ook het bestand hiberfil.sys niet meer op de C-partitie staat.
Scheelde bij mij 4Gb...


ConsuWijzer:"Botnets of Botnetwerken zijn speciale netwerken van computers. Je kunt zeggen dat een Botnet computers 'kaapt'. Zonder toestemming van de eigenaren worden op hun computers programma's geïnstalleerd. Daarmee kan iemand ze op afstand gebruiken. Meestal worden de computers in een Botnetwerk gebruikt voor allerlei vormen van cybercrime. Zonder dat de eigenaar dat merkt!"

Kritiek is vermakelijk, opbouwende Kritiek is leuk..!!..

Henk.
snap er niet veel van vooral niet van dat botnet weet wel heb eeb erg goed virus susteem er op en heb geen virussen maar zal hem welzo leeg mogelijk gaan maken
dank je wel

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: browser

Ongelezen bericht door bprosman »

en heb geen virussen
Speedtest 54 Megabit en traag opkomende en reagerende browser... dan zou ik daar nog wel een flesje wijn onder willen verwedden.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: browser

Ongelezen bericht door newmikey »

bianca37 schreef: snap er niet veel van ...weet wel heb eeb erg goed virus susteem er op en heb geen virussen
Windows versie gekocht of gedownload/gekraakt? Dat flesje wijn ben je kwijt :lol: :lol:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: browser

Ongelezen bericht door Guardian72 »

EnergieHenk schreef:
Mischien is het wel tijd voor een Cleaner..Probeer eens CCleaner..tis gratis..en het werkt..
Daar naast gebruik ik wekelijks Eusing Free Registery Cleaner..kost ook niets...
Waarom 2 regcleaners? die in CCleaner werkt prima.. (al jaren)

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: browser

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Omdat het kan...en Eusing Free Registery Cleaner 2.8.1...weet er altijd meer uit te vissen dan CCleaner, vraag niet hoe het kan...maar probeer het gewoon een weekje of twee...tis gratis...
CCleaner..dagelijks..Reg cleaner..wekelijks...
Alles aangevinkt behalve: Windows Size/Location Cache [onthoudt je mapweergave]...en Wipe Free Space...
Dat laatste doe ik als ik er een keer zin aan heb...
Gebruik ook twee Defragglers naast elkaar...die van Windows zelf en die van Piriform...
Malwarebytes Anti-Malware ook zéér tevreden over...
En OpenOffice.org 3.3 ook héél blij mee...
Wat dacht je van RealPlayer en RealPlayer Converter...
UnderCoverXP..werkt prima met W7...
En niet te vergeten..Microsoft Security Essentials..heeft tie wat gevonden, maar krijgt tie het niet weg..??..Dan Norton Trailversion 3mnd.gratis...

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: browser

Ongelezen bericht door newmikey »

Als ik al dat geklooi zie ben ik blij dat ik al weer zo'n 10 jaar Microsoft-vrij ben :lol:

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: browser

Ongelezen bericht door Dirkie »

EnergieHenk schreef:Omdat het kan...en Eusing Free Registery Cleaner 2.8.1...weet er altijd meer uit te vissen dan CCleaner, vraag niet hoe het kan...maar probeer het gewoon een weekje of twee...tis gratis...
CCleaner..dagelijks..Reg cleaner..wekelijks...
Alles aangevinkt behalve: Windows Size/Location Cache [onthoudt je mapweergave]...en Wipe Free Space...
Dat laatste doe ik als ik er een keer zin aan heb...
Gebruik ook twee Defragglers naast elkaar...die van Windows zelf en die van Piriform...
Malwarebytes Anti-Malware ook zéér tevreden over...
En OpenOffice.org 3.3 ook héél blij mee...
Wat dacht je van RealPlayer en RealPlayer Converter...
UnderCoverXP..werkt prima met W7...
En niet te vergeten..Microsoft Security Essentials..heeft tie wat gevonden, maar krijgt tie het niet weg..??..Dan Norton Trailversion 3mnd.gratis...
Het gebruik van al deze freeware troep is helemaal niet nodig op een windows PC en is de beste bron voor het verkrijgen van problemen als virussen, trojans en rotzooi op je computer. Als je Windows 7 gebruikt heb je alleen nog een goede virus scanner nodig. En persoonlijk (maar dat is persoonlijk en er zullen vast velen zijn die een andere mening hebben en dat mag) vind ik Microsoft Security Essentials een hele goede. Het gebruik van van Registry Cleaners kan meer problemen veroorzaken dan dat ze oplossen. En met de komst van NTFS (dat is het bestands systeem van oa. Windows XP en Windows Vista / 7) is het gebruiken van disk defragmentatie programmatuur ook niet echt meer nodig. En dan kom je er misschien aan toe om gewoon je PC te gebruiken in plaats van constant bezig te zijn met 'zinloos onderhoud'.
Het beste advies is het volgende:
Als je een nieuwe PC koopt, dan eerst een virus scanner installeren, deze updaten en laten draaien. Vervolgens alle meegeleverde probeer/trial versie's van programmatuur verwijderen, een backup plan opstellen en activeren en dan pas aan de slag.
Als je vermoed dat je PC besmet is met een virus, niet gaan rotzooien met allerlei freeware tooltjes, maar iemand van kennis van zaken laten proberen om het op te lossen of nog beter je PC opnieuw installeren, de stappen hierboven uitvoeren en dan je data (en alleen je data, zoals brieven, email enz enz) terugzetten van de laaste backup. En ook deze meteen laten scannen, want daar kan het probleem natuurlijk ook in zitten.
En een tip voor de topic starter: hoeveel balken zijn er aktief in de Internet Explorer. Ik heb namelijk wel een schermen gezien, die voor meer dan de helft uit allerlei 'nuttige' toolbars en zo bestonden, die met allerlei freeware meegekomen waren. En dat soort zaken maakt de IE echt niet sneller.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: browser

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Dirkie,

ik gebruik al jaren ccleaner, ook in een zakelijke omgeving.
Veel 'vage' problemen kunnen hiermee opgelost worden.

Wel is het zaak de wijzigingen even op te slaan.

Qua defrag etc. - daar doe ik niet aan.

Ook binnen windows 7.

De reden van ccleaner is dat sommige mensen 'nooit' dingen installeren - maar ik toch steeds problemen vind veroorzaakt door tijdelijke installs van 'leuke programma`s' (binnen eigen profiel hebben ze rechten, daarbuiten niet)

Dat je van / door ccleaner virussen zou kunnen oplopen heb ik in de afgelopen jaren niet meegemaakt.
Wel dankzij/ondanks mcaffee - die gewoon drive-by infecties met scareware en ransomware (het Ukash 'virus') toelaat.. balleding!

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: browser

Ongelezen bericht door Dirkie »

Dat je van / door ccleaner virussen zou kunnen oplopen heb ik in de afgelopen jaren niet meegemaakt.
Ik ook niet, maar ik bedoelde dan ook freeware in de ruime zin. Als je freeware van een goede bron download is er meestal geen probleem, maar je kunt dezelfde versie van een programma van verschillende sites (naast de 'officiele') downloaden en wie weet wat er dan allemaal bij zit.
En zolang als je geen (vage) problemen hebt, hoef je ook niet met allerlei tooltjes aan de slag om deze op te lossen. Het grootste probleem is meestal om door te hebben, dat er een probleem is.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: browser

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Dirkie schreef:Ik ook niet, maar ik bedoelde dan ook freeware in de ruime zin. Als je freeware van een goede bron download is er meestal geen probleem, maar je kunt dezelfde versie van een programma van verschillende sites (naast de 'officiele') downloaden en wie weet wat er dan allemaal bij zit.
En zolang als je geen (vage) problemen hebt, hoef je ook niet met allerlei tooltjes aan de slag om deze op te lossen. Het grootste probleem is meestal om door te hebben, dat er een probleem is.
Helemaal mee eens.
Zeker qua "weet waar je download".

Als je een google opdracht voor "registry cleaner" geeft - durf ik te stellen dat zo`n 75% op 'vage sites' staan - waar kwaliteit en integriteit van de programma`s op zijn positiefst 'twijfelachtig' is.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: browser

Ongelezen bericht door queenfan »

bianca37 schreef:Hallo ik ben Bianca en weet niet of ik mijn vraag hier goed neerzet maar ben voor het eerst op het forum

eigenlijk 2 vragen
een hoe kan ik zien wat mijn internet snelheid is.

en twee het duurt heel erg lang als ik internet op wil voor het doorkomt ik heb exploxer en hoor wel eens om me heen dat die niet echt een goede is

gr bianca

Kan je heel kort over zijn....

1) speedtest.net of speedtest.nl de eerste vind ik prettiger.

2) probeer firefox of chrome eens als dit nog problemen geeft is er iets anders aan de hand.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: browser

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Bianca,

Misschien werk je nog met een oude computer, ( weinig geheurgen, lichte processor e.d., )

Dergelijke computers kunnen vrijwel niks meer aan en zijn geschikt voor eenvoudige sites lezen, email ophalen, e.d.,

Ook de eerste Vista computers konden een crime zijn, het waren eigenlijk snelle XP computers, waarvoor Vista eigenlijk te zwaar was,

Om de ouwe meuk beter verkoopbaar te maken werd er snel Vista opgezet, eerst loopt zo'n systeem redelijk, al snel komen de problemen als lang wachten en vastlopen,

Een computer met normaal geheugen (>2 GB en meer ) mag eigenlijk geen problemen geven,

Ook een lichte processor lijkt een geldbesparing, maar vaak blijkt dit al snel een flessenhals te worden, men doet al snel meer met een computer dan dat je zelf denkt te doen,

Een computer uit het middensegment is meestal voldoende voor gewoon internetgebruik,

Wil je meer, zoals gamen, kun je beter investeren in meer geheugen en snellere processor,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten