LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buitenlandse callcenters verschuilen zich achter Nederlandse privé-telefoonnummers?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
BartD000
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2020 10:53

Buitenlandse callcenters verschuilen zich achter Nederlandse privé-telefoonnummers?

Ongelezen bericht door BartD000 »

De laatste tijd merk ik dat ik regelmatig, ongeveer 2x per dag, wordt gebeld door willekeurige nummers uit Nederland.
Als ik opneem betreft het een buitenlands callcenter. 

Regelmatig merkte ik dat ik oproepen had gemist van nummers die beginnen met +31 en waarbij in de naam een plaatsnaam te zien is.
Als ik dat nummer intoets om terug te bellen krijg ik niets vermoedende particulieren aan de lijn die oprecht verbaasd zijn als ik uitleg dat ik toch echt zojuist een oproep vanaf hun adres heb gemist.

Tegenwoordig blokkeer ik alle nummers die beginnen met +31 en die in de naam een plaatsnaam weergeven.

Hoe kan het dat dit gebeurt? Nemen deze bedrijven bestaande nummers over?

De afgelopen week betrof het deze nummers,
0117-491[***], 0168-324[***], 055-2048[***], 020-2148[***] 020-2148[***], 0202148[***], 023-2051[***] en 015-2049[***].

Hier helpt geen bel me niet register tegen. Wat valt hieraan te doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 23 okt 2020 11:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd en telefoonnummers deels geanonimiseerd: het zijn - zoals je zelf al aangeeft - privénummers

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Buitenlandse callcenters verschuilen zich achter Nederlandse privé-telefoonnummers?

Ongelezen bericht door berndv »

BartD000 schreef:
23 okt 2020 10:59
Tegenwoordig blokkeer ik alle nummers die beginnen met +31 en die in de naam een plaatsnaam weergeven.
Die plaatsnaam koppelt uw telefoon er aan. En dat doet uw telefoon dus bij ieder Nederlands nummer dat niet onder mobiele nummers (06) of onder 08x valt.
BartD000 schreef:
23 okt 2020 10:59
Hier helpt geen bel me niet register tegen. Wat valt hieraan te doen?
Ik vrees dat hier weinig tegen te doen is. Ik weet dat je in een voip centrale zelf aan kunt geven met welk caller-id je uit belt, en op die manier kunnen ze dit doen. Ik vrees dat hier niets mee te doen is.

peter17111962
Berichten: 577
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Buitenlandse callcenters verschuilen zich achter Nederlandse privé-telefoonnummers?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Als dat blijft duren hier een melding maken.

https://www.kpn.com/beleef/veiligheid/d ... toppen.htm

En: Ja ik weet ook wel dat callcenters een manier hebben gevonden om een zelf gekozen nummer bij
een klant op het scherm te krijgen, maar dat is niet uw probleem. Gewoon iedere keer weer hier een
melding van maken. Dat de echte eigenaar van dat nummer dan de schuld krijgt is niet uw probleem.

Belleke123
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 okt 2020 11:08

Re: Buitenlandse callcenters verschuilen zich achter Nederlandse privé-telefoonnummers?

Ongelezen bericht door Belleke123 »

Dat het veelal jong volwassenen zijn die bellen (in mijn geval) en ABN spreken tegen het bekakte aan is bedroevend.
Ik zeg dan: Weten je moeder en vader dat je dit doet? Dan beëindig ik het gesprek en blokkeer direct het nummer.
De laatste tijd is het rustig maar dat zegt niets.

davidstraten91
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 okt 2020 15:03

Re: Buitenlandse callcenters verschuilen zich achter Nederlandse privé-telefoonnummers?

Ongelezen bericht door davidstraten91 »

Ik word ook altijd zo moe van die callcenters! Een heel verhaal en stel je één vraag terug die ze niet verwacht hadden, dan zijn ze helemaal de weg kwijt.


Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Buitenlandse callcenters verschuilen zich achter Nederlandse privé-telefoonnummers?

Ongelezen bericht door Moneyman »

peter17111962 schreef:
26 okt 2020 17:24
Hier een link naar een hele goede oplossing: ...
Jij noemt het "een hele goede oplossing", ik noem het tijdverspilling. Wat is er mis met "hang op, klik weg"?

Gesloten