LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Data verbruik vodafoon

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Tessa2610
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2011 22:00

Data verbruik vodafoon

Ongelezen bericht door Tessa2610 »

Ik heb net een nieuwe HTc Desire met internet aangeschaft. Daarbij heb ik een datapakket van 600MB genomen. Ik kreeg alleen na 2 dagen al een smsje van Vodafoon dat ik over 90% van mijn datalimiet zat. Ik heb in die dagen alleen what's app en een MBverbruik-meter gedownload en mijn mail gecheckt. Verder een beetje gesurft op het internet maar niets van kan verklaren dat die 600 mb er bijna doorheen zit. Ik heb toen mijn gegevensverbinden helemaal uitgezet maar mijn MB-verbruikmeter gaf bijna elke minuut aan dat ik 1mb aan extra data had verbruik.
Hoe kan dit? Ligt dit aan de instellingen of moet ik Vodafoon hierop aanspreken?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Data verbruik vodafoon

Ongelezen bericht door bprosman »

Een andere App die data staat te verstoken ?

Eva369
Berichten: 109
Lid geworden op: 17 mei 2011 13:53

Re: Data verbruik vodafoon

Ongelezen bericht door Eva369 »

maakt die MB meter zelf geen verbinding met internet?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Data verbruik vodafoon

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik vermoed dat Whatsapp de boosdoener is.
Schakel die eens uit en bekijk dan het dataverbruik.

Bij dataverkeer wordt niet alleen download bekeken, maar ook upload.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Data verbruik vodafoon

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Niks geks, ik heb vanaf 20 september tot nu al 5400 MB aan data versnoept.
Voordeel is dat daarvan 5375 MB netjes via WiFi is gegaan! :mrgreen:

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Data verbruik vodafoon

Ongelezen bericht door Umad »

Tessa2610 schreef:Ik heb net een nieuwe HTc Desire met internet aangeschaft. Daarbij heb ik een datapakket van 600MB genomen. Ik kreeg alleen na 2 dagen al een smsje van Vodafoon dat ik over 90% van mijn datalimiet zat. Ik heb in die dagen alleen what's app en een MBverbruik-meter gedownload en mijn mail gecheckt. Verder een beetje gesurft op het internet maar niets van kan verklaren dat die 600 mb er bijna doorheen zit. Ik heb toen mijn gegevensverbinden helemaal uitgezet maar mijn MB-verbruikmeter gaf bijna elke minuut aan dat ik 1mb aan extra data had verbruik.
Hoe kan dit? Ligt dit aan de instellingen of moet ik Vodafoon hierop aanspreken?
Als je gegevensverbinding uit hebt gezet, mag er geen data meer verbruikt worden. Gebeurd dit toch, zou ik wel even teruggaan naar de winkel.

Whatsapp verbruikt zeker geen 600 MB aan data. Zelf +- 8000 berichten verstuurd en ontvangen in een bepaalde periode. Totaal verbruik 7 MB. Stuur je de hele dag plaatjes filmpjes o.i.d. via whatsapp, dan word het een ander verhaal.

Tessa2610
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2011 22:00

Re: Data verbruik vodafoon

Ongelezen bericht door Tessa2610 »

Henri42 schreef:Gewoon de benodigde abo,s afsluiten, internet is niet duur :roll:
Maar het kan gewoon niet dat ik zoveel mb verbruik. Dan zou ik betalen voor iets wat ik niet gebruik. Vind ik nogal zonde.
Ben naar de Vodafone winkel geweest, werd daar van het kastje naar de muur gestuurd maar uiteindelijk kwam het er op neer dat ze niets voor me konden doen en ook geen idee hadden wat ik er aankon doen.
Nu zit ik dus met een mooie smartphone zonder internet..
Zijn er instellingen op mijn telefoon die misschien verkeerd staan zodat ik volgende maand wel langer met mijn internetpakket kan doen?
Iemand tips?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Data verbruik vodafoon

Ongelezen bericht door newmikey »

Tessa2610 schreef:Ik heb net een nieuwe HTc Desire met internet aangeschaft. Daarbij heb ik een datapakket van 600MB genomen. Ik kreeg alleen na 2 dagen al een smsje van Vodafoon dat ik over 90% van mijn datalimiet zat. Ik heb in die dagen alleen what's app en een MBverbruik-meter gedownload en mijn mail gecheckt. Verder een beetje gesurft op het internet maar niets van kan verklaren dat die 600 mb er bijna doorheen zit. Ik heb toen mijn gegevensverbinden helemaal uitgezet maar mijn MB-verbruikmeter gaf bijna elke minuut aan dat ik 1mb aan extra data had verbruik.
Hoe kan dit? Ligt dit aan de instellingen of moet ik Vodafoon hierop aanspreken?
Probeer eens een app als deze te downloaden om te zien waar het verbruik vandaan komt:
https://market.android.com/details?id=c ... rch_result

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Data verbruik vodafoon

Ongelezen bericht door Henri42 »

Tessa2610 schreef:
Henri42 schreef:Gewoon de benodigde abo,s afsluiten, internet is niet duur :roll:
Maar het kan gewoon niet dat ik zoveel mb verbruik. Dan zou ik betalen voor iets wat ik niet gebruik. Vind ik nogal zonde.
Ben naar de Vodafone winkel geweest, werd daar van het kastje naar de muur gestuurd maar uiteindelijk kwam het er op neer dat ze niets voor me konden doen en ook geen idee hadden wat ik er aankon doen.
Nu zit ik dus met een mooie smartphone zonder internet..
Zijn er instellingen op mijn telefoon die misschien verkeerd staan zodat ik volgende maand wel langer met mijn internetpakket kan doen?
Iemand tips?

Hpeveel mb verbruik je op maandbasis ???

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Data verbruik vodafoon

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Tessa,

kan Vodafone aangeven waar/wanneer dataverbruik plaatsvind?

Test: zet toestel eens helemaal uit (bijvoorbeeld in de nacht) en kijk dan eens of dat inderdaad zorgt dat de MB teller niet omhoog gaat? (Accu er uit!)

Daarnaast - bij HTC wil de 'dataverbinding' soms nog wel eens 'aan' blijven staan - ook al sluit je je programma/ app af.
kijk bij de verbindingsmanager (comm manager) eens of alles ook daadwerkelijk uit staat.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Data verbruik vodafoon

Ongelezen bericht door Henri42 »

Guardian72 schreef:@ Tessa,

kan Vodafone aangeven waar/wanneer dataverbruik plaatsvind?

Test: zet toestel eens helemaal uit (bijvoorbeeld in de nacht) en kijk dan eens of dat inderdaad zorgt dat de MB teller niet omhoog gaat? (Accu er uit!)

Daarnaast - bij HTC wil de 'dataverbinding' soms nog wel eens 'aan' blijven staan - ook al sluit je je programma/ app af.
kijk bij de verbindingsmanager (comm manager) eens of alles ook daadwerkelijk uit staat.
Natuurlijk kan Vodafone data en phone verbruik specificeren, op de internet maand rekening staat alles perc dag met uur en afname gespecificeerd :!: .

Ik heb een abo voor Ned a E 9,75 p/mnd en voor het buitenland een abo voor E2,-- p/d bij internet verbruik :?:

deepri
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jun 2013 11:27

Re: Data verbruik vodafoon

Ongelezen bericht door deepri »

Je bent niet de enige. Ik ben nu ook in zo'n gezeik verwikkeld. Ik heb ze dit gestuurd. Op 1 juni krijg ik altijd een nieuwe bundel. Op 5 juni geconstateerd dat mijn bundel op is. Op 5 juni ook meteen alles uitgeschakeld. Dus ik begrijp 19 juni niet. Ik begrijp dat ik een eigen verantwoordelijkheid heb en daar ga ik bewust mee om omdat ik weet dat gebruik buiten de bundel ontzettend duur is. Maar begrijp ik je nu goed dat ik Apple verantwoordelijk moet stellen voor het hoge gebruik? Verklaar mij dan eens dat de kosten tot 1,5 jaar geleden normaal zijn? Er kan van alles gezegd worden dat wat geregistreerd wordt juist is. Dat is een eenzijdige en onbetrouwbare constatering. Ik kan niet bewijzen dat ik dataverkeer uitgeschakeld heb. Zo kunnen jullie niet bewijzen dat jullie registratie juist is. Ik kan de kilometerteller van mijn auto ook manipuleren door de stand terug te draaien. Ik betaal als rekeningen terecht zijn, maar niet als ze onterecht zijn. Gewoon heel simpel. Kijk naar mijn verleden. Waarom heb ik dat in de voorgaande maanden niet gehad? Hoe kan ik mobiele telefonie nog vertrouwen? Of het ligt aan mijn gedrag, of het ligt aan de software van de telefoonfabrikant, of het ligt aan de instellingen van de telefoon, maar het ligt nooit aan de de provider. Aan welke producten worden dan data geleverd? Welke sites of apps zijn dat dan? Als jullie systeem toch zo goed en betrouwbaar is, dan moeten jullie die gegevens ook kunnen leveren.En dan net nu in deze moeilijke tijd komen jullie met een spookfactuur. Hoe betrouwbaar zijn we nog? Ik vind het jammer dat ik dit allemaal moet zeggen. Ik ben razend en wil dit tot op de bodem uitgezocht hebben. De factuur erbij nemen zegt ook niks want ik kan niet zien waaraan de data verbruikt is. Alleen hoeveel data verbruikt is en wanneer. En nogmaals, als mijn dataverkeer uit staat en mijn wifi zou niet werken, dan krijg ik geen verbinding met internet. Hoe kan ik dan data verbruiken? Dus laten we er nu niets steeds omheen draaien en eerlijk aangeven wat er precies aan de hand is. DIT KLOPT GEWOON NIET!!!!! 7,1 GIGABYTE verbruikt. Weet je wel hoeveel updates hiervoor gedaan worden? updates zijn er toch niet om de minuut? Of wel? Hoeveel uur film of hoeveel foto's zijn dat niet? Dit is gewoon belachelijk voor woorden. Ik heb de incasso terug getrokken en betaal pas als dit op een eerlijke en betrouwbare manier is aangetoond. En als jullie me willen afsluiten? GRAAG!!!!!!! Dan betaal ik de resterende maanden tot het einde van mijn abonnement, maar dan ben ik wel van jullie af. Dit kunnen jullie bij deze zien als een opzegging. Maar voor alle zekerheid zal ik dit ook nog schriftelijk doen. Dit is geen goede reclame voor Vodafoon. Echt jammer voor jullie dat jullie een klant kwijt zijn en dat er velen zullen volgen. Vooralsnog wacht ik op een oplossing.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Data verbruik vodafoon

Ongelezen bericht door Har06 »

Vodafone zal niet malen om het verlies van een mekkerende klant,welke z,n contract toch moet uitdienen.
Voor 1 klant verlies melden er zich meerdere nieuwkomers weer aan :)

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Data verbruik vodafoon

Ongelezen bericht door nevermind »

Dit kunnen jullie bij deze zien als een opzegging.
Let op, hier kan je niet opzeggen en of Vodafone webcare hier meeleest mag ik te betwijfelen.
Dus nog echt opzeggen bij Vodafone, anders krijg je weer een gezeur.

Misschien ook het advies van Har opvolgen.
Ik heb een abo voor Ned a E 9,75 p/mnd en voor het buitenland een abo voor E2,-- p/d bij internet verbruik :?:

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Data verbruik vodafoon

Ongelezen bericht door devious »

deepri schreef:... Dit kunnen jullie bij deze zien als een opzegging. Maar voor alle zekerheid zal ik dit ook nog schriftelijk doen. ...
Dat eerste is ongeldig >
Voda-site schreef:Hoe zeg ik het contract van mijn abonnement op?
Online: Zeg je abonnement op via My Vodafone - Mijn abonnement > Einddatum abonnement.
Dat tweede heel verstandig. Maar bellen naar 1200 is het snelst.

Roned70
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2013 13:20

Re: Data verbruik vodafoon

Ongelezen bericht door Roned70 »

Waarneer is het abbo ingegaan? Gaat dat halverwege de maand in, dan krijg je ook maar een deel van je maandbundel. TS geeft ook aan dat het een nieuwe telefoon is. Wat ook goed kan is, dat de telefoon voor de eigen software (Andriod) een update naar binnen heeft getrokken en dan kan het hard gaan.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Data verbruik vodafoon

Ongelezen bericht door devious »

Nee Roned70, zoveel updates bestaat niet. Ook niet automatisch. Zelfs de grootste update van een Windowsfoon haalt deze data hoeveelheid niet. Het lijkt meer op een stream qua hoeveelheid. Maar goed, ik heb de telefoon niet in onderzoek.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Data verbruik vodafoon

Ongelezen bericht door Har06 »

devious schreef:Nee Roned70, zoveel updates bestaat niet. Ook niet automatisch. Zelfs de grootste update van een Windowsfoon haalt deze data hoeveelheid niet. Het lijkt meer op een stream qua hoeveelheid. Maar goed, ik heb de telefoon niet in onderzoek.
Ik zeg niets over het laatste item van D, :lol:

Streamen updates instelling etc alles is mogelijk, via My Vodafone de factuur in detail nazien en daarna gefundeerd in overleg met de afd, ernstige klachen van Vodafone, een schikking zal er zeker uit voortvloeien indien Ts gelijk heeft

dartmaster85
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2014 17:56

Re: Data verbruik vodafoon

Ongelezen bericht door dartmaster85 »

ook ik had ineens onverklaarbaar hoog data verbruik,dat terwijl ik al eeuwen rond de 350 mb zit (volgens Vodafone)
bij Vodafone konden ze mij niet helpen,dus maar even langs de ISTORE (APPLE) gegaan.
daar zag een medewerkster dat mijn PERSOONLIJKE HOTSPOT aanstond! (die had ik vorige maand pas aangezet omdat ik dacht dat het met ZIGGO HOTSPOTS te maken had) en wat blijkt HIERDOOR GEBRUIK IK ZOVEEL DATA! :cry: :evil:
tot wel 300 mb in een ochtend 21-01-2014!
toch maar even naar Vodafone gebeld en werd door verbonden met de TECHISCHE HELPDESK en die beaamde mijn vermoeden,PERSOONLIJKE HOTSPOT houd dus in dat iedereen gebruik kan maken van jouw PERSOONLIJKE HOTSPOT maar JIJ de kosten daarvan betaald( in mijn geval 60 euro in 4 dagen!)
dus herken je je hierin,kijk of je pesoonlijke hotspot aan staat en ZET HET UIT!
in mijn geval is het een iphone 4s.
daar komt nog bij dat als je WIFI thuis gebruikt,sinds de laatste update IOS7 hij de WIFI er uit gooit en over gaat op 3G,IETS WAT ALLEEN DE IPHONE DOET! :shock: :evil:
een gewaarschuwd mens telt voor 2

gr jack

Gesloten