Delta vermindert het contact met de consumenten

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
BENNOSS
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jun 2018 11:07

Delta vermindert het contact met de consumenten

Ongelezen bericht door BENNOSS » 25 mei 2019 18:19

Delta, het bedrijf wat in Zeeland gevestigd is en via ZeelandNet en de kabel is gegroeid is overgenomen door een Scandinavisch bedrijf. Op zich niet erg natuurlijk, maar je ziet dat dit bedrijf Nederland wil veroveren met zijn produkten voor de kabel, Televisie, Internet en Energie.
Voor de overname was er een goed klantencontact met de bewoners van Zeeland. Alles op een professionele manier maar wannee je een storing of een melding had, kreeg je netjes een mail en binnen een aantal dagen uitleg dan wel een oplossing. Nu willen ze alle klachten via een forum laten lopen, dan kunnen mensen daar hun frustratie kwijt.
Kort gezegd, en ik vermoed dat dit niet aan de oorspronkelijke medewerkers lig, maar Delta wil eigenlijk zo min mogelijk contact met hun gebruikers, dat kost energie en geld zo lijkt het.

Kan natuurlijk zijn dat dit een groei hikje is, maar allemaal even opletten of dit zo is

Lowieze
Berichten: 1907
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Ongelezen bericht door Lowieze » 26 mei 2019 07:19

Het forum draait dus nog niet?
Misschien werkt het straks wel prima, ik weet uit ervaring met andere bedrijven dat het heel wat sneller kan werken in oplossen van problemen dan via mail of telefoon.

U hebt er nog geen ervaring mee, maar moppert er nu alvast over?

alfatrion
Berichten: 15114
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Ongelezen bericht door alfatrion » 26 mei 2019 08:53

1. Niet iedereen heeft internet of kan daarmee overweg gaan. Voor hen is een dergelijke voorwaarde onredelijk bezwarend.
2. Afhankelijk van de omstandigheden kan hiermee je persoonlijke levenssfeer worden geschonden. Voor een deel is deze voorwaarden om die reden onredelijk bezwarend.
3. Voordeel is dat mensen klachten kunnen verenigen. Dat stelt hen in staat om te zien waar problemen zitten en ze hoeven ook minder vaak hetzelfde antwoord te geven.

Costnix
Berichten: 1087
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Ongelezen bericht door Costnix » 26 mei 2019 09:34

Je hebt weinig aan een forum, wanneer je internetverbinding is uitgevallen.

Komkommertijd
Berichten: 1840
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 26 mei 2019 09:36

E mail komt keurig via de Smartphone binnen en is gelijk te lezen...

Een forum op Smartphone is lastiger, krijg nu ook geen melding als iemand op dit bericht reageerde....
en iedereen kan meelezen.... wil ook niet iedereen en inloggen voor klacht, terwijl internet het niet doet?

Een Forum is prima, mits Email en Telefoon ook gewoon bleven.
Mijn zorg verzekeraar is via WhatsApp prima bereikbaar en dat bevalt mijn prima.

Lowieze
Berichten: 1907
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Ongelezen bericht door Lowieze » 26 mei 2019 10:04

Costnix schreef:
26 mei 2019 09:34
Je hebt weinig aan een forum, wanneer je internetverbinding is uitgevallen.
Dan heb je ook niets aan mailen :D
En als je telefoon het niet doet, kun je ook niet bellen.
Zo lust ik er nog wel een paar.

Komkommertijd
Berichten: 1840
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 26 mei 2019 10:09

Als hier Ziggo of KPN kabel uitvalt gaat iedereen via Mobiel verder en word de 4G erg traag en langzaam!

Delta heeft alleen via een kabel Internet & telefoon en mobiele aanbieders vallen hier buiten.

Lowieze
Berichten: 1907
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Ongelezen bericht door Lowieze » 26 mei 2019 10:10

alfatrion schreef:
26 mei 2019 08:53
1. Niet iedereen heeft internet of kan daarmee overweg gaan. Voor hen is een dergelijke voorwaarde onredelijk bezwarend.
2. Afhankelijk van de omstandigheden kan hiermee je persoonlijke levenssfeer worden geschonden. Voor een deel is deze voorwaarden om die reden onredelijk bezwarend.
3. Voordeel is dat mensen klachten kunnen verenigen. Dat stelt hen in staat om te zien waar problemen zitten en ze hoeven ook minder vaak hetzelfde antwoord te geven.
Delta blijft gewoon telefonisch bereikbaar voor klachten hoor.

Costnix
Berichten: 1087
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Ongelezen bericht door Costnix » 26 mei 2019 10:52

Maar goed ook.
Ik wel eens bij UPC een storing in het internet/TV/telefoon gehad (een wijkbrede),
Bij vrienden de HELPdesk gebeld, die steeds maar riep, dat ik op hun internet storingspagina moet kijken, hoe ik het moest oplossen. DUH! De modem heeft totaal geen signaal!
Het duurde nog al lang (uren) voordat het bij hun doordrong, dat er meer aan de hand was. Er kwamen namelijk nog veel meer storingen uit mijn wijk binnen.Toen zijn ze gaan meten en ontdekte ze dat er wat met de wijkkast was.
De oorzaak was een aanrijding. Één van wijkbewoners had met een bestelbusje de wijkkast omvergereden. Duurde een paar dage, dat dit was opgelost. We kregen allemaal een cadeaubon als compensatie.

Lowieze
Berichten: 1907
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Ongelezen bericht door Lowieze » 26 mei 2019 11:08

Costnix schreef:
26 mei 2019 10:52
Maar goed ook.
Ik wel eens bij UPC een storing in het internet/TV/telefoon gehad (een wijkbrede),
Bij vrienden de HELPdesk gebeld, die steeds maar riep, dat ik op hun internet storingspagina moet kijken, hoe ik het moest oplossen. DUH! De modem heeft totaal geen signaal!
Het duurde nog al lang (uren) voordat het bij hun doordrong, dat er meer aan de hand was. Er kwamen namelijk nog veel meer storingen uit mijn wijk binnen.Toen zijn ze gaan meten en ontdekte ze dat er wat met de wijkkast was.
De oorzaak was een aanrijding. Één van wijkbewoners had met een bestelbusje de wijkkast omvergereden. Duurde een paar dage, dat dit was opgelost. We kregen allemaal een cadeaubon als compensatie.

Ik heb het bij Ziggo weleens gehad dat ik geen internet had en hiervan telefonisch melding deed. Toen internet het na een paar dagen weer deed, zag ik verschillende mails van Ziggo met de vraag waarom ik niet reageerde op hun vragen in de mails :cry:

snuffel1
Berichten: 3303
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Ongelezen bericht door snuffel1 » 26 mei 2019 11:35

Delta is geen onderdeel van Ziggo dus gaat elke vergelijking met Ziggo mank maar terzijde. De keuze van Delta om zaken online of middels een forum bespreekbaar te maken is begrijpelijk want dat werkt personeel onafhankelijk en veel problemen kunnen dan sneller opgelost worden. Delta is telefonisch ook te contacteren maar alleen als online de vraag niet naar behoren beantwoord kan worden.

Costnix
Berichten: 1087
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Ongelezen bericht door Costnix » 26 mei 2019 12:17

Het zijn voorbeelden, dat een forum heel handig is, maar het vervangen van de HELPdesk door dat forum niet verstandig is. Gelukkig voor de vragensteller gebeurt dat niet bij Delta

renewouters
Berichten: 3180
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Ongelezen bericht door renewouters » 26 mei 2019 15:35

Costnix schreef:
26 mei 2019 09:34
Je hebt weinig aan een forum, wanneer je internetverbinding is uitgevallen.
Alsof je tegenwoordig van 1 internetverbinding afhankelijk bent.... Je hebt toch ook nog mobiel internet, buren, bibliotheek, familie, etc.

renewouters
Berichten: 3180
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Ongelezen bericht door renewouters » 26 mei 2019 15:38

Lowieze schreef:
26 mei 2019 11:08


Ik heb het bij Ziggo weleens gehad dat ik geen internet had en hiervan telefonisch melding deed. Toen internet het na een paar dagen weer deed, zag ik verschillende mails van Ziggo met de vraag waarom ik niet reageerde op hun vragen in de mails :cry:
Je bent voor het ontvangen van mails toch niet afhankelijk van je eigen Ziggo verbinding?

Costnix
Berichten: 1087
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Ongelezen bericht door Costnix » 26 mei 2019 16:08

Het is wel heel lastig, als de verbinding eruit ligt.
Een persoonsalarm werkt bijvoorbeeld niet meer.
En in geval van nood een mobieltje gebruiken is dan is dat niet bepaald handig.
Dat zie ik vooral bij oude mensen. Een knopje indrukken voor noodgeval gaat prima, maar om een mobiel te gebruiken???
Dat is andere koek.

Lowieze
Berichten: 1907
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Ongelezen bericht door Lowieze » 26 mei 2019 20:28

renewouters schreef:
26 mei 2019 15:38
Lowieze schreef:
26 mei 2019 11:08


Ik heb het bij Ziggo weleens gehad dat ik geen internet had en hiervan telefonisch melding deed. Toen internet het na een paar dagen weer deed, zag ik verschillende mails van Ziggo met de vraag waarom ik niet reageerde op hun vragen in de mails :cry:
Je bent voor het ontvangen van mails toch niet afhankelijk van je eigen Ziggo verbinding?
Ja, ik wel.

Plaats reactie