LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Domeinregistratie Trademark-office.com

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
jobareclame
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2018 17:04

Domeinregistratie Trademark-office.com

Ongelezen bericht door jobareclame »

Iemand belde mij en zei dat ze van trademark-office.com is. Ze belde om te vertellen dat een bepaald domein op de mijne lijkt is aangevraagd door iemand anders.
achteraf zou ik een klacht kunnen indienen.... OF DIRECT met haar het betreffende domein afnemen voor 10 jaar a een paar honderd euro.
ik vond het vreemd en logde aan bij mijn domeinprovider om t te checken.... (en domein op mn naam gezet a 9€ :D)

haar verteld dat ik dit heb gedaan en dat haar telefoontje op oplichterij lijkt.... het gesprek ronde ze af en school achter het feit dat ze daar ook maar haar werk doet... maar ze probeerde me niet eens gerust te stellen dat dat niet waar is....

het hoofdkantoor van trademark-office.com gebeld (telefoonnummer van NL die op hun site staat) en ja hoor... zelfde manier werd ik afgescheept...

[ongefundeerde passage verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 20 jul 2018 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast, ongefundeerde passage verwijderd

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Domeinregistratie Trademark-office.com

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jobareclame schreef:Iemand belde mij en zei dat ze van trademark-office.com is. Ze belde om te vertellen dat een bepaald domein op de mijne lijkt is aangevraagd door iemand anders.
achteraf zou ik een klacht kunnen indienen.... OF DIRECT met haar het betreffende domein afnemen voor 10 jaar a een paar honderd euro.
ik vond het vreemd en logde aan bij mijn domeinprovider om t te checken.... (en domein op mn naam gezet a 9€ :D)

haar verteld dat ik dit heb gedaan en dat haar telefoontje op oplichterij lijkt.... het gesprek ronde ze af en school achter het feit dat ze daar ook maar haar werk doet... maar ze probeerde me niet eens gerust te stellen dat dat niet waar is....

het hoofdkantoor van trademark-office.com gebeld (telefoonnummer van NL die op hun site staat) en ja hoor... zelfde manier werd ik afgescheept...

[ongefundeerde passage verwijderd]
Heeft niets te maken met oplichting. Het is verkoop truck en je bent er deels ingestonken door het domein te registreren.

Je kunt een domein niet pre claimen. Het is beschikbaar of niet. Wel kan een domein in quarantaine zitten maar dan was hij daarvoor al niet vrij.

jobareclame
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2018 17:04

Re: Domeinregistratie Trademark-office.com

Ongelezen bericht door jobareclame »

Thanks voor je antwoord. Je hebt denk ik ook wel gelijk.
Hoewel liegen over dat er iemand een domeinaanvraag heeft gedaan en me daarna Iets willen verkopen is dan in mijn ogen wel oplichting.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Domeinregistratie Trademark-office.com

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgende keer minder naïef zijn en gesprek beëindigen. Nooit iets kopen aan de telefoon, aan de deur of op straat.

jobareclame
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2018 17:04

Re: Domeinregistratie Trademark-office.com

Ongelezen bericht door jobareclame »

Mee eens. Gelukkig niet aan telefoon gekocht.... wel zo stom om het domein te nemen via eigen provider

AngelaS1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2017 15:42

Re: Domeinregistratie Trademark-office.com

Ongelezen bericht door AngelaS1983 »

Ze zijn nog steeds bezig hoor!

jobareclame
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2018 17:04

Re: Domeinregistratie Trademark-office.com

Ongelezen bericht door jobareclame »

irritant he...

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Domeinregistratie Trademark-office.com

Ongelezen bericht door yan »

Vandaag ook gebeld.
"Doei" en ophangen is de beste oplossing

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Domeinregistratie Trademark-office.com

Ongelezen bericht door Guardian72 »

jobareclame schreef:Thanks voor je antwoord. Je hebt denk ik ook wel gelijk.
Hoewel liegen over dat er iemand een domeinaanvraag heeft gedaan en me daarna Iets willen verkopen is dan in mijn ogen wel oplichting.
Is eerder misleiding - en je zou daardoor een aankoop kunnen ontbinden op grond van die misleiding.
Maar zowiezo - als ik Aapje.nl heb - voor bediening van Nederland - is het dan echt een issue als iemand aapje.cn (china) zou gaan registreren??
Als je internationaal bezig bent - neem ik aan dat je al de voor jou relevante domeinen gekocht hebt...

martindoornbos
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2018 09:52

Re: Domeinregistratie Trademark-office.com

Ongelezen bericht door martindoornbos »

bijvoorbeeld www.aapje.be of www.aapje.eu
het is niet leuk dat de concurent deze neemt,
ben ook door hen benaderd, gelijk bij mijn domeinaam provider villex voor maar 3,95 genomen

pischkur88
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2018 14:04

Re: Domeinregistratie Trademark-office.com

Ongelezen bericht door pischkur88 »

Zojuist door Trademark gebeld met het verhaal dat iemand onze domeinnaam wil registreren. Ik kon me voor 10 jaar vastleggen en dan kon ze de registratie van de concurrent ongedaan maken. Toen ik even op internet gezocht had en deze en andere sites gelezen had, heb ik haar gevraagd e.e.a. op mail te zetten. Dat kon niet. Toen ik aankaartte dat ik op internet over frauduleuze praktijken had gelezen werd de hoorn erop gegooid... Dat zegt genoeg. Het speelt dus nog steeds.

Eric v. S.
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2019 16:18

Re: Domeinregistratie Trademark-office.com

Ongelezen bericht door Eric v. S. »

Ik ben er vorig jaar wel ingetrapt. Duur leergeld maar factuur wel voldaan. Nu zijn ze zo brutaal om binnen 2 weken 3 maal een of andere betalingsherinnering te sturen. Ze hebben niets meer gedaan voor mij, hebben overigens ook helemaal geen factuur verstuurd. Telkens per mail gereageerd (laatste keer per aangetekende e-mail om een zaak tegen hen op te bouwen), maar ze reageren überhaupt nergens op.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Domeinregistratie Trademark-office.com

Ongelezen bericht door berndv »

https://www.nu.nl/internet/5902716/nede ... edrog.html

Vooral de laatste zin:
Trademark heeft in het verleden vaker rechtszaken verloren over de verkooppraktijken van het bedrijf. Het bedrijf was vorig jaar ook te gast in het televisieprogramma Kassa over deze praktijken. Medeoprichter Boy Hoogeveen zei destijds dat de rechtszaken hem niet zo veel deden.
Oftewel, je kunt er van af komen, maar daarvoor zul je wel langs de rechter moeten.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Domeinregistratie Trademark-office.com

Ongelezen bericht door Costnix »

Een aangetekende e-mail? U bedoelt een e-mail met leesbevestiging. Dat heeft weinig zin. Dit geeft alleen aan, dat een mail geopend is.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Domeinregistratie Trademark-office.com

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een aangetekende email bestaat wel degelijk, maar dat zal hier zeker niet van toepassing zijn.

https://www.aangetekendmailen.nl/dienst ... werkt-het/

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Domeinregistratie Trademark-office.com

Ongelezen bericht door Costnix »

Ik ken wel maildiensten, die een beveiligde omgeving aanbieden. Bijvoorbeeld voor het uitwisselen van gegevens tussen medici

jeanetvo
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2019 14:58

Re: Domeinregistratie Trademark-office.com

Ongelezen bericht door jeanetvo »

Trademark Office blijft onder valse voorwendselen domeinregistraties verkopen.

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat dit stopt? en of hoe kunnen we ervoor zorgen dat de mensen gewaarschuwt worden voor dit soort praktijken.

Ook wij zijn eind juli telefonisch in hun praatjes getrapt. En vervolgens konden we het afkopen (alles per direct...dus onder druk) voor 119,89.

jeanet

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Domeinregistratie Trademark-office.com

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt ook niet eerst hier gekeken.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Domeinregistratie Trademark-office.com

Ongelezen bericht door criticus2 »

jeanetvo schreef:
27 aug 2019 15:10
Trademark Office blijft onder valse voorwendselen domeinregistraties verkopen.

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat dit stopt? en of hoe kunnen we ervoor zorgen dat de mensen gewaarschuwt worden voor dit soort praktijken.

Ook wij zijn eind juli telefonisch in hun praatjes getrapt. En vervolgens konden we het afkopen (alles per direct...dus onder druk) voor 119,89.

jeanet
Van mensen die een eigen bedrijf draaien verwacht ik toch een wat kritischer houding dan zomaar in zoiets tuinen eigenlijk. Aquisitie door dit en ander soort bedrijven wordt steeds meer en meer, moet je als ondernemer gewoon tegen bestand zijn.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Domeinregistratie Trademark-office.com

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jeanetvo schreef:
27 aug 2019 15:10
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat dit stopt? en of hoe kunnen we ervoor zorgen dat de mensen gewaarschuwt worden voor dit soort praktijken.
U bent hier gekomen door te zoeken op "Trademark Office" als u dit nou had gedaan voordat u akkoord ging was u gewaarschuwd geweest. Er is niet echt een oplossing om dit te stoppen zolang mensen in dit soort verkoop praatjes geloven zonder enig onderzoek te doen.

Gesloten