LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dramatische service Ziggo aan ouderen?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Charlotte2020
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2020 08:11

Dramatische service Ziggo aan ouderen?

Ongelezen bericht door Charlotte2020 »

Mijn ouders, bijna 90 jaar oud, hadden Tele2, in hun regio moesten ze gedwongen overstappen naar Ziggo. Dit is in 2019 geweest. Sindsdien doet de telefoon het vaker niet dan wel, als de telefoon werkt, dan kan maximaal 3,4 minuten gebeld worden voor de verbinding wegvalt. Veel gemeld via telefoon en chat, ook door de zorgverleners. De laatste, inmiddels de 3e, monteur heeft een kabel dwars door de kamer laten lopen, waarover mijn 89 jaar oude vader al een keer over gevallen is. Het alarm apparaat voor mijn ernstig zieke moeder dat op tafelhoigte in haar eigen zit-werkkamer stond, en via een luik ook vanuit slaapkamer bereikbaar was, is tegen haar wens in verplaatst, naar de vloer in de zitkamer. Dat apparaatje is nu zodanig geplaatst dat een kniebuiging of spagaat nodig is om de alarmknop in te drukken. Wie heeft vergelijkbare ervaring met Ziggo en Ziggo monteurs? Is het uiteindelijk alsnog hersteld en goed opgelost? Hoelang heeft dat geduurd?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Dramatische service Ziggo aan ouderen?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik heb geen vergelijkbare ervaringen met Ziggo monteurs. Ik ben nl 45 jaar oud, al ~20 jaar klant bij ze, dus niet recent overgestapt naar ze, en heb ook geen kabel door de kamer lopen. Maar ik hoor allemaal zorg-gerelateerde dingen, is dit in hun eigen woning, of in een verzorgingstehuis of aanleunwoning, waar er mogelijk dus mensen van de TD of huishoudelijke dienst zijn, die hier ook wat mee van kunnen vinden? Die zorggerelateerde dingen gaan nl wel wat voorbij aan wat Ziggo aan dienstverlening biedt, ten minste, ik weet niet van producten/diensten speciaal voor dit soort situaties.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Dramatische service Ziggo aan ouderen?

Ongelezen bericht door crazyme »

Misschien kunt u aanwezig zijn wanneer er een monteur komt bij uw oude ouders ?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Dramatische service Ziggo aan ouderen?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Uw ouders zijn wellicht slachtoffer geworden van agressieve colportage of agressieve telefonische verkoop.

Verplicht overstappen van Tele2 naar Ziggo in welke regio dan ook is namelijk ondenkbaar.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Dramatische service Ziggo aan ouderen?

Ongelezen bericht door berndv »

Wat Bob zegt vind ik ook wel erg waarschijnlijk. Het zijn 2 totaal verschillende leveranciers met andere technieken. Tele2 is via telefoonlijn of glasvezel, terwijl Ziggo over de kabel komt.

Over het verdere hoe en waarom kan ik alleen maar gissen. De kabel door de woonkamer zou wellicht komen omdat in oudere huizen telefonie en kabel niet op hetzelfde punt de woning in komt, waardoor het aansluiten van de telefonie op het modem van ziggo niet zomaar te doen is, en er een kabel getrokken moet worden. Natuurlijk hoort die kabel niet dwars over de vloer te lopen, maar kan die prima weggewerkt worden, maar ik vraag me af of dit de taak van ziggo is. Ziggo biedt die dienst wel aan, maar valt onder extra service, oftewel, betaalde service. Waarom één en ander opgeleverd is zoals het nu is, weet ik niet.

Maar ondanks de door de laatste monteur getrokken kabel is het probleem dus nog niet opgelost? Als ze bezig gaan met bekabeling in huis, vraag ik mij af of ze hebben getest of het probleem niet ligt aan het inkomende signaal.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dramatische service Ziggo aan ouderen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:
02 jul 2020 13:24
Uw ouders zijn wellicht slachtoffer geworden van agressieve colportage of agressieve telefonische verkoop.

Verplicht overstappen van Tele2 naar Ziggo in welke regio dan ook is namelijk ondenkbaar.
Mogelijk woont deze oudere in een verzorg- of verpleeghuis, en is daar een generieke aansluiting van Ziggo, die die "verplichting" verklaart.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Dramatische service Ziggo aan ouderen?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon lekker terug naar Tele2. Contract Ziggo ontbinden en schadevergoeding vorderen bij Ziggo met behulp van de Geschillencommissie. Paar honderd euro lijkt me redelijk. Ik kan me niet precies herinneren hoeveel ik destijds heb gekregen van Ziggo, maar als topicstarter het wil weten zoek ik het wel even op.

sake1987

Re: Dramatische service Ziggo aan ouderen?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Moneyman schreef:
02 jul 2020 13:50
Bob Schurkjens schreef:
02 jul 2020 13:24
Uw ouders zijn wellicht slachtoffer geworden van agressieve colportage of agressieve telefonische verkoop.

Verplicht overstappen van Tele2 naar Ziggo in welke regio dan ook is namelijk ondenkbaar.
Mogelijk woont deze oudere in een verzorg- of verpleeghuis, en is daar een generieke aansluiting van Ziggo, die die "verplichting" verklaart.
Dit kan kloppen MM in de huizen waar ik heb gewerkt en werk is Ziggo de standaard.
Maar ook moet ik vaak bij onze cliënten de tv weer goed zetten, hebben ze per ongeluk een verkeerde knop ingedrukt En staat hij op een andere ingang.
Of zetten ze snachts alles uit want er brand nog een lampje en dan werkt de telefoon en dus de alarmering niet meer. Of de telefoon zit in de stekker doos van KPN ( die vroeger werd gebruikt)

Gesloten