LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een Nederlandse variant van het Whatsapp hoaxbericht ‘Argentinië does it’ doet de ronde.

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
jacco.pippel
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2021 10:55

Een Nederlandse variant van het Whatsapp hoaxbericht ‘Argentinië does it’ doet de ronde.

Ongelezen bericht door jacco.pippel »

In het kort zeg dit bericht dat je gehackt kunt worden door een video die toont hoe de COVID-19-curve in Argentinië afvlakt.
In het Engels is met een simpele zoekopdracht direct duidelijk dat dit een hoax is. Het lijkt nog niet door Nederlandse sites opgepakt te zijn.

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Een Nederlandse variant van het Whatsapp hoaxbericht ‘Argentinië does it’ doet de ronde.

Ongelezen bericht door tampie74 »

Bedankt voor de mededeling,

Maar wat is je vraag.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Een Nederlandse variant van het Whatsapp hoaxbericht ‘Argentinië does it’ doet de ronde.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Toch leuk om al die waarschuwingen altijd te lezen, maar er is nog nooit iemand geweest die ook daadwerkelijk een filmpje heeft gekregen waarna zijn telefoon gehacked is. Ten minste, ik heb het nog nooit gehoord. Net zo min dan mensen echt iets erg overkwam bij het niet doorsturen van een kettingbrief. Waarin, heel gek, verteld werd wat er met iemand gebeurd is nadat de brieven al doorgestuurd waren. Toen ging dat nog via papier en moest je zelf alles overschrijven, in een envelop doen. En dat 10 keer en 10 keer een postzegel plakken. Wat een tijden waren dat toen zeg.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een Nederlandse variant van het Whatsapp hoaxbericht ‘Argentinië does it’ doet de ronde.

Ongelezen bericht door angel1978 »

jacco.pippel schreef:
06 jan 2021 11:20
In het kort zeg dit bericht dat je gehackt kunt worden door een video die toont hoe de COVID-19-curve in Argentinië afvlakt.
In het Engels is met een simpele zoekopdracht direct duidelijk dat dit een hoax is. Het lijkt nog niet door Nederlandse sites opgepakt te zijn.
In plaats van de hoax te stoppen door er geen aandacht aan te besteden en het vooral niet door te sturen, begin je gewoon een nieuwe.. Tja, zo kan het ook :mrgreen:

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Een Nederlandse variant van het Whatsapp hoaxbericht ‘Argentinië does it’ doet de ronde.

Ongelezen bericht door Brahms »

Ben meer geïnteresseerd of de Nederlandse Corona curve al wat afvlakt...

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Een Nederlandse variant van het Whatsapp hoaxbericht ‘Argentinië does it’ doet de ronde.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Alleen qua besmettingen voor zover ik weet. Qua ziekenhuisbedden hadden we een flinke daling op 30 december en 1 januari, waarna het weer opliep. Vandaag was de eerste dag dat er weer een daling was, hopelijk zet het door. Qua ic-bezetting was er in de eerste 2 dagen van het jaar een kleine daling, gevolgd door stijging, maar vandaag zijn er relatief wat bedden vrijgekomen (zo'n 25, wat op een ruime 700 bedden, best een flink percentage is). Hopelijk zet ook dat door, maar ook dat is afwachten.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Een Nederlandse variant van het Whatsapp hoaxbericht ‘Argentinië does it’ doet de ronde.

Ongelezen bericht door rvjapio »

..nog nooit een whatsapp hoax bericht ontvangen...

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Een Nederlandse variant van het Whatsapp hoaxbericht ‘Argentinië does it’ doet de ronde.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Vorige week al ontvangen van een ongeruste kennis welke naar tig mensen stuurde. Die leert het ook nooit.
Voor diegen welke willen lezen. Vorige week kon ik alleen nog in UK berichtgeving vinden.

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/w ... -een-hoax/

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Een Nederlandse variant van het Whatsapp hoaxbericht ‘Argentinië does it’ doet de ronde.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar als je het niet doorstuurt, dan gebeuren er de slechtste dingen met je. Je moet dus wel.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Een Nederlandse variant van het Whatsapp hoaxbericht ‘Argentinië does it’ doet de ronde.

Ongelezen bericht door sjohie »

rvjapio schreef:
06 jan 2021 21:51
..nog nooit een whatsapp hoax bericht ontvangen...
Mijn vader kreeg laatst een verzoek van me om even wat geld voor te schieten, want ik had een nieuwe telefoon met een nieuw nummer enzo, en ik moest met spoed een rekening betalen. :shock:

Hij wist gelukkig wel beter.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Een Nederlandse variant van het Whatsapp hoaxbericht ‘Argentinië does it’ doet de ronde.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk dat je het verschil niet weet tussen een hoax bericht en een bericht van een oplichter.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Een Nederlandse variant van het Whatsapp hoaxbericht ‘Argentinië does it’ doet de ronde.

Ongelezen bericht door Sira »

Nijogeth schreef:
07 jan 2021 11:50
Ik denk dat je het verschil niet weet tussen een hoax bericht en een bericht van een oplichter.
De TS weet ook niet wat een hoax is ;-)

Trump zou zeggen: fake news

Gesloten