LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met domeinregistratie

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
HKN
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2016 21:32

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door HKN »

Dit komt helaas nog steeds voor. Ik ben vanmiddag gebeld door mijndomijnnaamregistreren.nl (MDR), zeer gelikte site overigens.
Zij gaven aan dat mijn website.eu geclaimd was door iemand anders in dezelfde branche in mijn regio. Deze zou de site willen doorlinken naar zijn eigen site om zo meer klanten te genereren. Een optie om dit te voorkomen was om zelf de site te registreren (de voorwaarden hiervoor ken ik nog niet).
Ik heb aangegeven hier even over na te willen denken. Blij dat ik dit gedaan heb en zo op dit forum ben gestuit....

Ik ben benieuwd of ik morgenochtend nog teruggebeld wordt.

fhus
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2016 11:26

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door fhus »

net ook gebeld en ingestemd, door een vrouw ene "anna" nog wat van MDR (http://www.mijndomeinnaamregistreren.nl/)
Vond het ook een apart verhaal, maar 10 jaar voor ongeveer 150 euro viel nog mee.
Daarna direct zelf het domein geregistreerd bij de partij waar we alles ondergebracht hebben.
Dus ik ben wel benieuwd wat er nu komt, want het domeinnaam kunnen ze niet bieden aangezien ik dat net zelf succesvol heb geregistreerd.

crjv6871
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2016 15:44

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door crjv6871 »

fhus schreef:net ook gebeld en ingestemd, door een vrouw ene "anna" nog wat van MDR (http://www.mijndomeinnaamregistreren.nl/)
Vond het ook een apart verhaal, maar 10 jaar voor ongeveer 150 euro viel nog mee.
Daarna direct zelf het domein geregistreerd bij de partij waar we alles ondergebracht hebben.
Dus ik ben wel benieuwd wat er nu komt, want het domeinnaam kunnen ze niet bieden aangezien ik dat net zelf succesvol heb geregistreerd.
Fhus ik heb precies als jij gehandeld (ben ook 15 april gebeld) maar heb ook een aangetekende brief (zonder handtekening!) gestuurd en mij beroept op:

“Een aankoop via de telefoon valt onder kopen op afstand.
De overeenkomst is pas rechtsgeldig als deze schriftelijk wordt bevestigd. Op grond van de regels in afdeling 2B van boek 6 van het Burgerlijk Wetboek maak ik gebruik van mijn recht op bedenktijd van 14 dagen.” Ik ontbind de overeenkomst.
zie: http://www.geldenrecht.nl/artikel/2015- ... he-verkoop

Aangezien mijn aangetekende brief retour komt (geadresseerde onbekend) heb ik dit gemeld bij de KvK.
Ook heb ik mijn aangetekende brief 3x via hun contactformulier op en hun website toegestuurd.

Vanmiddag heb ik een creditnota ontvangen.

Ik adviseer iedereen een app. te installeren die al je telefoongesprekken opneemt.

Ik heb mijn lesje wel geleerd, ga dit soort lui nooit, maar dan ook nooit meer aanhoren. Zeg gelijk NEE en druk de rode knop in.

salflor
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2016 11:37

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door salflor »

Ook ik heb een soortgelijke ervaring. Een medewerker van mijndomeinnaamregistreren (MDR) belde mij met het verhaal dat een bedrijf de .com versie van mijn domein naam wilde claimen. Dat bedrijf was werkzaam in mijn branche en als ik me had aangemeld kon ik de gegevens van dat bedrijf opvragen. Ik kon voor € 4.00 extra de .com versie krijgen, na 10 jaar kon ik voor een bedrag van € 147.00 alles afkopen en was ik tevens verzekerd van alle domeinnamen! Nadat ik de orderbevestiging ontving moest ik de € 147.00 meteen betalen en was op de factuur niet duidelijk of dat nou voor 10 jaar was of voor een jaar. Ik ben meteen op internet gaan zoeken en kwam er al gauw achter dat ik opgelicht was. Ik heb gelukkig niet betaald en meteen de fraudehelpdesk ingeschakeld. Ik heb een aangetekende brief gestuurd naar het adres waarop het bedrijf staat ingeschreven bij de KvK, een mail via hun website gestuurd dat ik alles annuleer en aangifte gedaan bij de politie. Vooral die aangifte is heel belangrijk! Bij meerdere aangiftes gaat er namelijk een onderzoek naar het bedrijf gestart worden.
De aangetekende brief heb ik ongeopend retour ontvangen, er is niet op mijn mail gereageerd en ik heb net weer een aanmaning via mail en post ontvangen van het openstaande bedrag. Na het lezen van bovenstaande stuk heb ik toch weer via de website van MDR een mail verstuurd met alle feiten. We wachten dus maar weer af.
Saskia

Marudut
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2016 10:07

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door Marudut »

Zojuist werd ik gebeld door een firma genaamd DNS Nederland met de mededeling dat iemand (een privé persoon) een domein met onze merknaam wilde registreren. Toen ik aangaf dat die persoon dit mocht doen maar heb tevens aangegeven dat het om een geregistreerd merk gaat en wij dit dus juridisch aan zullen pakken als men misbruik van dit domein zou maken. Blijkbaar maakte mijn relaas indruk want er werd ineens nergens over gerept want je zou dit simpelweg kunnen voorkomen door het domein zelf te registreren uiteraard.

TIP: Ga niet in op een dergelijk telefoontje, dit zijn [ongefundeerde bewering door Moderatie verwijderd] die een slaatje willen slaan uit onwetendheid!!!!!!

Laurens

Har50
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2016 10:33

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door Har50 »

Op 25.05.2016 gebeld door bedrijf IP-DNS met de mededeling dat iemand anders ‘mijndomein.com’ wil registreren, terwijl ik de eigenaar ben van ‘mijndomein.nl’. Volgens hem kan ik registratie voorkomen omdat ik het eerste registratierecht heb. Hij zinspeelde op mogelijke schade die kan ontstaan als iemand een domein heeft dat teveel lijkt op mijn domein. Dat wilde ik natuurlijk niet. In dat geval moet ik wel betalen om mijndomein.com vast te leggen. Dit zou dan voor een periode van 10 jaar zijn. Hij kon zelfs zien dat mijndomein.nl al 4 jaar in mijn bezit was en vastgelegd was tot 2026..? Mijndomein.com kon meelopen met het huidige contract.. Ik moest wel direct beslissen en er werd een bandopname gestart. Ik vertrouwde het niet maar er zou informatie per mail en per post toegstuurd worden.

Direct contact opgenomen met mijn domeinhost. Deze vertelde dat het verhaal niet in de haak was en dat het ondoenlijk was om alle extenties naast mijndomein.nl vast te leggen. Vervolgens IP-DNS opgezocht op internet. Geen bedrijfswebsite of contactgegevens kunnen vinden. Waarschuwingen voor dit domeinregistratiebedrijf des te meer!

Bij telefonische verkoop is er sprake van ‘koop op afstand’. De verkoper moet in dat geval de overeenkomst schriftelijk bevestigen. Inmiddels is het 2 weken later en nog geen bevestigingsmail of post van IP-DNS ontvangen. Wel is ondertussen ‘mijndomein.com’ vastgelegd door DNS Hosting uit Eelde, een bedrijf dat handelt in domeinnamen. Het betreft hier domeinnaamfraude, wees gewaarschuwd!

C.Toonen
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2016 10:45

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door C.Toonen »

Ook wij werden deze week gebeld door DNS Hosting met de mededeling dat er een bedrijf interesse had in onze domeinnaam. Zij zouden de .com vorm willen starten. Indien wij dat niet wenselijk vonden, bieden zij ons deze domeinnaam aan voor 14,75 excl.BTW . We kregen direct een opdrachtbevestiging voor 10 jaar: 147,50
Gelukkig vond ik op de site van Radar dat dit oplichting betreft. Lekker makkelijk om alle bedrijven te bellen met een extensie .nl domeinnaam en deze vervolgens te forceren tot een opdracht. Een grote schande dat dit soort mensen tot zoiets in staat zijn. Pas op!!!

MartinReul
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2016 16:38

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door MartinReul »

Ik ben vanmorgen 21 juni 2016 telefonisch benaderd DNS Hosting uit Eelde [verwijderd door moderatie]. Hij vertelde mij dat iemand zich bij hem had gemeld met het verzoek dat mijn domeinnaam door iemand anders werd geclamd in een andere extensie, maar dan met .eu in plaats van .nl of .com, [verwijderd door moderatie] vertelde mij dat hij dit vreemd vond en mij daarom benaderde.

Deze [verwijderd door moderatie] van DNS Hosting welke gevestigd is in Eelde, [verwijderd door moderatie]. Wilde mij een .eu registratie aansmeren en daarmee ook de twee registraties die al in mijn bezit zijn: .nl en .com overnemen. [verwijderd door moderatie]

Ik zou zijn handelswijze op z'n minst misleidend willen noemen en u allen middels dit bericht waarschuwen voor deze werkwijze.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jun 2016 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonsgegevens

chantal.kreuk
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jul 2016 17:31
Contacteer:

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door chantal.kreuk »

Ik ben vorige week gebeld door DNS Hosting. De medewerker belde met een anoniem nummer. Ik twijfelde nog of ik wel of niet op zou nemen, meestal zijn het "goede" doelen die smeken om geld of oplichters, maar ik dacht misschien is het wel een klant dus toch opgenomen. Had ik beter niet kunnen doen. Mensen die met een anoniem nummer bellen hebben toch altijd iets te verbergen...

Soortgelijk verhaal als wat ik hier van alle anderen al lees op het forum. Iemand anders heeft zich aangemeld om zich met mijn domeinnaam te registreren maar dan met .net er achter in plaats van .nl. Als ik bezwaar maak moet ik .net bij hun kopen en zit ik er meteen voor 10 jaar aan vast. Ik heb gezegd dat ik er over na wilde denken, ik heb absoluut geen toezegging gedaan. Ik kreeg een mail met een wel heel onprofessioneel opgemaakte factuur. In de mail stond ook dat we telefonisch een overeenkomst hadden gesloten en of ik even 147,50 euro wilde over maken.

Ik zag dat als ik bij mijn eigen host mijn domeinnaam wil aanvragen met .net er achter dat het mij veel minder zou kosten. Ik ben gaan googlen op de naam DNS Hosting en kwam meteen op dit forum terecht. Gelukkig, en ik heb nog niks betaald. Dit ben ik ook niet vanplan. Ik heb heel veel gehad aan de gene die iets heeft gepost over de wettelijke bedenktijd van 14 dagen wat staat in het burgelijk wetboek met artikelnummers erbij, ik weet niet meer wie het was die dit hier heeft gepost maar ik wil die gene heel erg bedanken. Ik heb de mail van DNS Hosting beantwoord en gezegd dat ik helemaal geen toezegging heb gedaan en als hun dat wel beweren dat ze het verkeerd begrepen hebben, maar dat ik me hoe dan ook beroep op mijn wettelijke 14 dagen bedenktijd afdeling 2B van boek 6 van het Burgerlijk Wetboek en dat ik de overeenkomst bij deze ontbind. Ook heb ik officieel een klacht in gediend en gemeld dat ik aangifte tegen dit bedrijf ga doen.

Nu heb ik geprobeerd aangifte te doen maar dat kan dus blijkbaar niet online. Je moet dan bellen voor een afspraak met een 0900 nummer. Zetten ze je hardstikke lang in de wacht wat je klauwen vol met geld kost en eind van het liedje kunnen/willen ze je niet verder helpen. Op deze manier probeert de politie ook nog eens geld te verdienen aan slachtoffers. Dit weerhoud heel veel mensen ervan om nog aangifte te doen waardoor de daders ongestraft en ongestoord verder kunnen gaan met hun oplichtingspraktijken. Gelukkig is tros rader er, daar heb je echt veel meer aan als de politie.

bartjebakker
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2016 17:19

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door bartjebakker »

Vandaag 25-07-2016 mij hetzelfde overkomen. Maar helaas voor de vriendelijke slecht nederlands sprekende meneer ben ik er niet ingetrapt. Het bandje om het gesprek op te nemen stond al aan.... maar toen eenmaal het bedrag werd uitgesproken werd het onduidelijk. Ik stelde hem meerdere vragen en naarmate het voor de meneer in kwestie ingewikkelder werd, gooide hij gewoon de hoorn erop.
Wat nu het beste te doen? Aangifte bij Politie? Leuke is wel dat ik elk gesprek opneem dus alle bewijs in handen heb. Best een aanrader: er zijn apps die gewoon al je telefoongesprekken opnemen.

Bijvoorbaat dank.

bartjebakker
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2016 17:19

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door bartjebakker »

Met nog een toevoeging aan het vorige: ik denk dat dit de link is naar het bewuste bedrijf: dnsh.nl [Commerciële link, bericht door Moderator aangepast]

AdFisLoAdministratie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2016 17:53
Contacteer:

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door AdFisLoAdministratie »

Let op: Dezelfde misleiders, want kennelijk mogen we het geen oplichters noemen, zijn nu werkzaam onder de naam WDO Hosting.

Op dezelfde manier als hierboven beschreven.
Trap niet in de misleidende praatjes van WDO HOSTING.

Let op: Alles ziet er keurig uit, al spreken ze hun bedrijfsnaam bij het telefoongesprek niet goed uit, zodat je er pas later achterkomt, hoe ze heten. Meestal als het te laat is.

Als mensen een onderbuik gevoel hebben bij WDO Hosting en ze komen bij dit forum terecht, lees dan goed, dan wordt hun methode direct ontmaskerd.

Ria Boon
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:24

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door Ria Boon »

Ik ben gebeld door WDO Hosting in Groningen.
Die vertelden mij ook dat er iemand in dezelfde branche met een .com wilde registreren.
Ik trapte erin en kreeg een factuur per email en post.
Heb gelijk geantwoord op de email nadat ik mijn eigen hosting bedrijf had gesproken.
Kreeg bericht terug met een creditnota en alles was vervallen.
Ria

eef20
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2016 21:35

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door eef20 »

Ik werd gebeld door DNS-hosting. Ze vertelden mij dat er iemand is die een website met .com wil kopen waar ik de naam van de website.nl van heb. Mw. vertelde dat het gebruikelijk was dat ik als eigenaar van .nl de mogelijkheid ook kreeg om .com te kopen. Dit vond ik al een vreemd verhaal. Je zou een contract voor 5 af moeten sluiten. Er wordt op je ingepraat, er is tijdsdruk omdat ze hun zogenaamde klant snel antwoord moeten geven of hun opdracht door kan gaan. Uiteindelijk ging ik akkoord en kreeg ik een bevestiging: een contract voor 10 jaar in plaats van 5! Telefonisch is het bedrijf niet bereikbaar, het nummer bestaat niet. Ik heb mijn eigen hostingsbedrijf geïnformeerd over deze fraude en heb ook contact gehad met de SIDN. De SIDN gaf het advies dat ik beroep moest doen op het herroepingsrecht, maar voor bedrijven is dit lastiger. Inmiddels heb ik zelf het domein .com gekocht voor een vele lagere prijs, met name zodat het bedrijf nu geen product meer kan leveren en niets meer kan/mag factureren! Ook heb ik aangifte gedaan bij de politie.

angella hendrix
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2016 12:35

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door angella hendrix »

Gisteren gebeld door WDO met het bekende verhaal. Aangegeven dat ik één en ander in overweging zou nemen maar ik kreeg gaandeweg het gesprek toch een raar gevoel. Toen hij op het einde nog eens alles ging herhalen hetgeen we hadden afgesproken (?) ben ik afgehaakt bij de vraag of ik bevoegd
was voor mijn bedrijf. Je hoeft dit immers niet te weten als het gaat over een overweging. Ik had enkel gevraagd de info per mail toe te sturen en daarvoor
hoef je enkel het mailadres te checken.
Verbaast dat ik vandaag een mail krijg met een orderbevestiging. Direct per mail aangegeven dat ik geen order geplaatst heb en het contactformulier
op hun website ingevuld met het dringende verzoek hun order te annuleren.
Wacht nu maar even af of ik iets hoor anders maar verdere stappen ondernemen.
Klonk overigens voor de rest vrij professioneel.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ja het zijn gewiekste verkopers die het voor echte domeinregistrateurs verpesten. Niet alleen dat mensen er nog steeds intrappen, de info is misleidend en zelfs frauduleus te noemen. Je kunt geen .com reserveren en je hebt geen recht om dit als eerste kopen als je een zelfde naam met ander TLD hebt. Je kunt alleen aanspraak maken op een domein als je de naam via het merkenrecht hebt verkregen en dit moet je dan via ingewikkelde procedures afdwingen.

Z.Mack
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2016 21:47

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door Z.Mack »

Ik ben vandaag zo dom geweest om in dit mooie verhaal aan de telefoon te trappen. Het ging erg snel en ik was aan de wandel en al bezig met werk aan de andere kant en heb hierin toegezegd dat ik voor 5 jaar de.com versie zal vastleggen voor 20E per jaar. Ze hebben een opname gemaakt en zouden de informatie per mail en post nogmaals opsturen. Nu heb ik uiteraard nog niets betaald en nog geen rekening ontvangen dus lijkt het me nu toch zo dat ik deze factuur gewoon helemaal niet hoef te betalen?? In ieder geval nu ik erachter ben dat dit verhaal van geen kant klopt, althans dat hoop ik dus..
Ze hopen natuurlijk dat je hier niet achter komt en dat je de factuur klakeloos betaald. Iemand hier al ervaring mee?

Wat voel ik me dom en boos! :?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Z.Mack schreef:Ik ben vandaag zo dom geweest om in dit mooie verhaal aan de telefoon te trappen. Het ging erg snel en ik was aan de wandel en al bezig met werk aan de andere kant en heb hierin toegezegd dat ik voor 5 jaar de.com versie zal vastleggen voor 20E per jaar. Ze hebben een opname gemaakt en zouden de informatie per mail en post nogmaals opsturen. Nu heb ik uiteraard nog niets betaald en nog geen rekening ontvangen dus lijkt het me nu toch zo dat ik deze factuur gewoon helemaal niet hoef te betalen?? In ieder geval nu ik erachter ben dat dit verhaal van geen kant klopt, althans dat hoop ik dus..
Ze hopen natuurlijk dat je hier niet achter komt en dat je de factuur klakeloos betaald. Iemand hier al ervaring mee?

Wat voel ik me dom en boos! :?
Registreer zelf snel de .com versie, dan kunnen ze je helemaal niets leveren en is dat argument om niets te betalen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door berndv »

lastige kwestie, maar als ze op hun strepen gaan staan is het niet heel handig:
Z.Mack schreef:heb hierin toegezegd dat ik voor 5 jaar de.com versie zal vastleggen voor 20E per jaar. Ze hebben een opname gemaakt en zouden de informatie per mail en post nogmaals opsturen. Nu heb ik uiteraard nog niets betaald en nog geen rekening ontvangen dus lijkt het me nu toch zo dat ik deze factuur gewoon helemaal niet hoef te betalen??
Je hebt dus op band aangegeven een overeenkomst voor 5 jaar af te sluiten. In principe moeten zij leveren wat ze beloofd hebben en zou u moeten betalen wat u beloofd heeft.

MarleenBakker
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2016 17:03

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door MarleenBakker »

Ik ben hier helaas ook ingetrapt. In september ben ik gebeld door DNS hosting, of ik mijn domeinnaam.info wilde reserveren. Ik was op vakantie en heb snel het gesprek afgesloten en maar ja gezegd met het idee dat ik meer informatie per mail zou krijgen.
De dag erna had ik uiteraard meteen een factuur en inmiddels hebben ze me al twee herinneringen gestuurd.
Nadat ik op dit forum (en trouwens ook op anderen) meer informatie gevonden had over dit "bedrijf" heb ik contact opgenomen met het Juridisch loket, waarna ik ook nog gebeld heb met tal van andere rechtshulp organisaties. Inmiddels ben ik er achter dat dit bedrijf sinds maandag 03-10-2016 geschrapt is uit het Handelsregister van de Kamer van Koophandel en dus officieel geen bedrijf meer is.
Ik heb inmiddels een aangetekende brief verzonden naar het adres wat ik had van DNS Hosting (en wat dus niet overeen kwam met het adres waarop het KVK nummer geregistreerd stond) waarin ik de overeenkomst ontbind omdat ze me niet gewezen hebben op mijn bedenktijd en die dus nu automatisch is verlengd met 12 maanden en omdat ze nu niet eens meer een dienst kunnen leveren aangezien ze geen bedrijf meer zijn.

Wie weet kan deze informatie anderen ook helpen!

Gesloten