LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie screenprotector?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
arkadeck
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2019 16:08

Garantie screenprotector?

Ongelezen bericht door arkadeck »

Mijn screenprotector is beschadigd van mijn Samsung s10 plus. Dit is binnen de 3 maanden en valt dus in de garantie regeling. Bij de service winkel van Samsung willen ze deze dan ook vervangen maar dan direct mijn hele telefoon diagnosticeren. Dit vind ik heel vreemd en heb het geweigerd. Zij vervangen dan ook niet de screenprotector. Mag dat. De screenprotector is een plasticje aan de buitenkant en heeft dus totaal niets met de telefoon te maken. Ik heb garantie. Hebben zij dan het recht om in mijn hele telefoon te gluren.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 sep 2019 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie aangepast ter verduidelijking

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Garantie screenprotector?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Zelf voor een euro een nieuwe er op plakken? Garantie op een stukje plastic van een duppie inkoop, kom op.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie screenprotector?

Ongelezen bericht door alfatrion »

arkadeck schreef:
20 sep 2019 16:21
Mijn screenprotector is beschadigd van mijn Samsung s10 plus. Dit is binnen de 3 maanden en valt dus in de garantie regeling.
Wat is er gebeurt?

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Garantie screenprotector?

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Die protectors beschadigen niet vanzelf. Waarop denkt u garantie te hebben.
Ik koop die dingen per 10 in China voor minder als 9 euro. Plak er regelmatig een nieuwe op. Maar krassen of breuken zijn toch echt mijn eigen schuld.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Garantie screenprotector?

Ongelezen bericht door Icasheb »

Geen enkele winkel geeft garantie op glas of screen protector als deze beschadigd is. Hij moet ergens door beschadigd zijn, gebeurd niet vanzelf

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Garantie screenprotector?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Daarom willen ze natuurlijk over de telefoon een diagnose stellen.
Beschadigd door eigen schuld dus geen garantie in de toekomst.
Kunnen ze die IMEI wegstrepen.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Garantie screenprotector?

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Zal wel zijn omdat ze zeker willen weten dat de telefoon niets mankeert waar u ze achteraf verantwoordelijk voor houdt door b.v. te zeggen dat ze teveel druk op het toestel uitgeoefend hebben.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Garantie screenprotector?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zelf weet ik dat je ze in 3 soorten kunt indelen;

1 De zachte plastic, krasvast en taai maar worden minder mooi na jaren en breken nooit...
Als lelijk geworden een nieuwe plakken. Kosten nihil en beschermen iets tegen krassen, breuk kan niet, dan is het scherm zelf kapot... eronder.

2 De hard plastic en die zijn harder, blijven langer mooi en iets duurder als 1e.
Moeilijker te verwijderen en dan breken ze in scherven, vermoedelijk ook bij Topic starter erop gezet.

3 Echt hard glas, breekbaar en gaan lang mee, moeilijk verwijderbaar zonder sporen en je kreeg een soort dubbel glas, dit zijn de duurdere die tot 4 jaren mooi bleven. Ik hoef ze niet wegens breek kans en lastig verwijderen.


Ja, ik ga voor de harde plastic onder Nr2 genoemde, prijs en kwaliteit tussen 1 & 3 in.
Zelf bij Ali Express of Action nieuwe kopen, winkels of markt zijn duurder
maar op de Markt vervangen ze het soms voor je zonder Extra kosten, €10,- tot €20, afhankelijk
kraam en merk & type telefoon mits voorradig!

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie screenprotector?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Icasheb schreef:
21 sep 2019 09:33
Geen enkele winkel geeft garantie op glas of screen protector als deze beschadigd is. Hij moet ergens door beschadigd zijn, gebeurd niet vanzelf
Ook een screen protector kan ondeugdelijk zijn en dan vanzelf barsten.

sake1987

Re: Garantie screenprotector?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Die dingen koop je in Nederland voor 5 euro, zitten er 2 in. Problemen kan je ook zoeken. Maar goed als het product niet conform is, maak er een zaak van. Misschien rijdende rechter?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Garantie screenprotector?

Ongelezen bericht door kokka »

Hoe bedoel je ondeugdelijk.. als je screenprotector beschadigd is en je scherm niet, dan heeft hij precies gedaan wat hij moest doen. Je scherm beschermen. Anders had je een screenprotectorprotector gehad

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Garantie screenprotector?

Ongelezen bericht door Icasheb »

alfatrion schreef:
21 sep 2019 12:39
Icasheb schreef:
21 sep 2019 09:33
Geen enkele winkel geeft garantie op glas of screen protector als deze beschadigd is. Hij moet ergens door beschadigd zijn, gebeurd niet vanzelf
Ook een screen protector kan ondeugdelijk zijn en dan vanzelf barsten.
Nog nooit gezien in de 3 jaar dat ik in een telefoonwinkel werk. Als ik er 1 tegen kom, laat ik het je weten. Als je doorvraagt bij de klant komt altijd de aap uit de mauw.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie screenprotector?

Ongelezen bericht door olaf79 »

arkadeck schreef:
20 sep 2019 16:21
Mijn screenprotector is beschadigd van mijn Samsung s10 plus. Dit is binnen de 3 maanden en valt dus in de garantie regeling. Bij de service winkel van Samsung willen ze deze dan ook vervangen maar dan direct mijn hele telefoon diagnosticeren. Dit vind ik heel vreemd en heb het geweigerd. Zij vervangen dan ook niet de screenprotector. Mag dat. De screenprotector is een plasticje aan de buitenkant en heeft dus totaal niets met de telefoon te maken. Ik heb garantie. Hebben zij dan het recht om in mijn hele telefoon te gluren.
In principe is dit absoluut niet toegestaan. Zoals je zelf al stelt de screenprotector is een losstaand product en heeft niks met de telefoon te maken. Voor een screenprotector geldt dezelfde wet als voor eender welk ander product. Tot 6 maanden na aanschaf ligt de bewijslast bij de verkoper. Deze moet dus bewijzen dat de screenprotector door onzorgvuldig gebruik is kapot gegaan.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie screenprotector?

Ongelezen bericht door alfatrion »

kokka schreef:
21 sep 2019 13:33
Hoe bedoel je ondeugdelijk..
Er kan een onvolmaaktheid in het glas zitten waardoor deze breekt. Dit is natuurlijk zo goed als onbewijsbaar als het scherm eenmaal is gebroken.
Icasheb schreef:
21 sep 2019 14:57
Nog nooit gezien in de 3 jaar dat ik in een telefoonwinkel werk.
Dat betekend niet dat het onmogelijk is. Ik heb dit soort claims ook over het glas van televisie- of computerschermen gehoord alleen om er later achter te komen dat het toch kan.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Garantie screenprotector?

Ongelezen bericht door Erthanax »

arkadeck schreef:
20 sep 2019 16:21
Mijn screenprotector is beschadigd van mijn Samsung s10 plus. Dit is binnen de 3 maanden en valt dus in de garantie regeling.
Wat is er beschadigd aan de screenprotector? Gaat het om een kras, een doffe plek, of iets dergelijks?
Hoe is de beschadiging ontstaan?
Staan er in de garantievoorwaarden ook uitsluitingen, bv normale slijtage?

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Garantie screenprotector?

Ongelezen bericht door Aygulf »

Een screenprotector is er om te beschermen. Dus als daar iets op zit dan heeft hij zijn taak volbracht want zonder was misschien het glas van de telefoon beschadigd. De telefoonwinkel wil zeker weten dat de telefoon in orde is, anders krijgen zij naderhand de schuld als er iets mee is. Ken TS niet maar lijkt me iemand die daar dan meteen weer op de stoep staat. Gewoon zelf even nieuwe er op "plakken". Die dingen kosten geen moer. Garantie op een screenprotector, hoe verzin je het...

Gesloten