Gedupeerd door bedrijfsregistratie.nl

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
MeesV
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2023 18:20

Gedupeerd door bedrijfsregistratie.nl

Ongelezen bericht door MeesV »

Hallo allemaal,

ik ben een paar weken terug opgebeld door bedrijfsregistratie.nl. Zij hebben mij gesproken voor een vrijblijvende plaatsing op hun website. Nou dat mocht van mij wel. Ze hebben hierna gevraagd of ze een opname mochten maken voor de vermelding. Nou prima.

Krijg ik een week later een factuur van €400 op de mat voor de vermelding. Ik heb gelijk schriftelijk aangegeven dat hier geen akkoord voor is gegeven en dat ik dit niet ga betalen. Nu krijg ik net een aanmaning met de dreiging betalen anders krijg je een incassobureau op je dak. Ik heb een audiobestand gekregen en na 3x luisteren hoor ik pas dat ze tussen neus en lippen door een soort verlepte €400 zegt.

Nu is het probleem dat ik een eenmanszaak heb en de ontbindingstermijn niet geldt. Wat kan ik doen? Ik ben niet van plan te betalen namelijk

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Gedupeerd door bedrijfsregistratie.nl

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Niet betalen, laat ze maar een zaak van maken. Uw verweer: oneerlijke handelspraktijk.
En de volgende keer altijd de hoorn erop gooien als dit soort cowboys bellen.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Gedupeerd door bedrijfsregistratie.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Al die (duurbetaalde) vermeldingen op van dat soort bedrijven sites is onzinnig. Daar kijkt geen hond op.
U hebt al schriftelijk aangegeven dat u geen akkoord hebt gegeven. Laat u niet onder druk zetten door een incassobureau, deze kunnen niets anders dan dreigende taal uitslaan. Meestal is het incassobureau van dezelfde bovene als deze advertentieverkopers. Mochten ze u toch (dat doen ze niet maar stel) dagvaarden ga dan in ieder geval wel naar de zitting en geef daar aan dat u geen akkoord hebt gegeven.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gedupeerd door bedrijfsregistratie.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
22 mar 2023 18:37
Mochten ze u toch (dat doen ze niet maar stel) dagvaarden ga dan in ieder geval wel naar de zitting en geef daar aan dat u geen akkoord hebt gegeven.
Kleine complicatie is dat TS wél akkoord heeft gegeven. Hij zal zich dus op dwaling moeten beroepen. Of op de reflexwerking van het consumentenrecht.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Gedupeerd door bedrijfsregistratie.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Mondeling akkoord waarbij het bewijs (de opname) behoorlijk vaag is.
Ik vraag me echt af of dit bedrijf zoveel moeite gaat doen. Ze gaan meestal voor de makkelijke weg.

Plaats reactie