LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen Ziggo Wi-Fi modem ontvangen

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
PetradeJongh
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 sep 2020 13:09

Geen Ziggo Wi-Fi modem ontvangen

Ongelezen bericht door PetradeJongh »

Mijn ouders (80 en 70) hebben een horizon mediabox van Ziggo. De maandlasten liepen hard op en het werd te duur voor ze, dus besloten ze een ander pakket te nemen (tv en internet start). Op 11 september dit digitaal aan Ziggo doorgegeven en op 14 september ontvingen ze de installatiepakket. Alleen ontbrak er een onderdeel:de Wi-Fi modem. Gebeld naar Ziggo, 45 minuten en 3 personen verder, blijkt dat er een achterliggend systeem te zijn bij Ziggo en daar is wat fout gegaan. De Wi-Fi modem wordt nageleverd. Nu zijn mijn ouders al overgezet naar het nieuwe pakket en kunnen ze op de Horizon mediabox alleen nog tv ontvangen en niet bellen en geen internet. De dame aan de lijn kon het wel weer terugdraaien, maar dat duurt 24 uur voordat ze weer kunnen bellen en internetten en bellen. En terugzetten wanneer je een Wi-Fi modem hebt ontvangen levert problemen op. Een collega vertelde dat je het moest vergelijken met een belegd broodje, je hebt het broodje, maar het beleg is er nog niet... Dan kan je volgens mij het broodje net zo goed weg gooien (en Ziggo erbij). Op 17 september nog maar eens gebeld, 30 minuten verder, en bij de administratie werd verteld dat er iets mis is gegaan bij de bestelling. De man aan de lijn gaf aan dat dit wel vaker gebeutde (goh echt waar). Hij beloofde z.s.m. de Wi-Fi modem toe te sturen.... zou hij er verstand van hebben? Tot op heden nog niets gehoord van Ziggo. Al bijna een week zitten mijn ouders zonder telefoon en internet. Vooral de telefoon is belangrijk voor mijn ouders om toch nog contact te hebben met familie, omdat door Corona ze al niet op bezoek durven te gaan. Maar daar hebben ze bij Ziggo schijnbaar lak aan!

sake1987

Re: Geen Ziggo Wi-Fi modem ontvangen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Waarom een nieuwe modem, wat mankeerde er aan de modem die ze hadden?
Mijn ouders zijn ook een stap terug gegaan, kregen een Humax box , leverden de Horizon in maar hielden de modem.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geen Ziggo Wi-Fi modem ontvangen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ziggo is een log, bureaucratisch en klantonvriendelijk bedrijf. Je komt er gewoon niet doorheen als het misgaat.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen Ziggo Wi-Fi modem ontvangen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij tv en internet start, hoort geen telefoon.

PetradeJongh
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 sep 2020 13:09

Re: Geen Ziggo Wi-Fi modem ontvangen

Ongelezen bericht door PetradeJongh »

sake1987: voor de Horizon mediabox heb je geen aparte modem nodig, voor de Humax box wel en dat hebben ze niet meegeleverd.

sake1987

Re: Geen Ziggo Wi-Fi modem ontvangen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Bob Schurkjens schreef:
20 sep 2020 15:30
Ziggo is een log, bureaucratisch en klantonvriendelijk bedrijf. Je komt er gewoon niet doorheen als het misgaat.
Bob de Ziggo hater :lol: Deel deze ervaring compleet niet.

sake1987

Re: Geen Ziggo Wi-Fi modem ontvangen

Ongelezen bericht door sake1987 »

sake1987: voor de Horizon mediabox heb je geen aparte modem nodig, voor de Humax box wel en dat hebben ze niet meegeleverd.
[/quote]

Mijn ouders hadden bij de Horizon het nieuwste modem Ziggo conect box Arris. (heb ik ook bij de next box) toen ze de Humax kregen behielden ze gewoon dit modem. Abonnement zit hem niet in het modem maar in de boxen.
En zeker heb je voor de Horizon ook een modem nodig, hier komt de kabel op binnen deze verdeelt het signaal en zorgt voor Wifi.
ziggo-connect-box---intro.jpg
(32.7 KiB) 3149 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

sake1987

Re: Geen Ziggo Wi-Fi modem ontvangen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Heb me er nog eens in verdiept, lees dat de Horizonbox vroeger in het UPC gebied als modem werd gebruikt.
Is dit bij jullie het geval?
Sinds Ziggo UPC heeft overgenomen zit er een modem tussen, maar dat zullen ze bij overname niet standaard hebben gedaan.

PetradeJongh
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 sep 2020 13:09

Re: Geen Ziggo Wi-Fi modem ontvangen

Ongelezen bericht door PetradeJongh »

sake1987 schreef:
20 sep 2020 16:34
Heb me er nog eens in verdiept, lees dat de Horizonbox vroeger in het UPC gebied als modem werd gebruikt.
Is dit bij jullie het geval?
Sinds Ziggo UPC heeft overgenomen zit er een modem tussen, maar dat zullen ze bij overname niet standaard hebben gedaan.
Ja klopt dat is bij ons het geval, dank je voor het uitzoeken 👍

sake1987

Re: Geen Ziggo Wi-Fi modem ontvangen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Nog een tip, bel niet maar communiceer via Messenger, antwoord kan even duren, maar je hebt wel een antwoord waar over na is gedacht.

PetradeJongh
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 sep 2020 13:09

Re: Geen Ziggo Wi-Fi modem ontvangen

Ongelezen bericht door PetradeJongh »

PetradeJongh schreef:
20 sep 2020 16:41
sake1987 schreef:
20 sep 2020 16:34
Heb me er nog eens in verdiept, lees dat de Horizonbox vroeger in het UPC gebied als modem werd gebruikt.
Is dit bij jullie het geval?
Sinds Ziggo UPC heeft overgenomen zit er een modem tussen, maar dat zullen ze bij overname niet standaard hebben gedaan.
Ja klopt dat is bij ons het geval, dank je voor het uitzoeken 👍 Ik ga morgen weer bellen en met de uitleg van jou erbij hoop Ik dat het nu goed komt.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Geen Ziggo Wi-Fi modem ontvangen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

sake1987 schreef:
20 sep 2020 16:34
Sinds Ziggo UPC heeft overgenomen zit er een modem tussen, maar dat zullen ze bij overname niet standaard hebben gedaan.
Het moederbedrijf van UPC, liberty global, heeft Ziggo overgenomen en is het bedrijf Ziggo gaan noemen.

Gesloten