Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Dewit_L
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2021 15:58

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Dewit_L »

Ook ik ben in november 2020 telefonisch op een agressieve manier benaderd door "Regionaal Energie Beheer", onder het voorwendsel een gunstiger energiecontract te krijgen dan mijn huidige omdat de energieprijzen zo fel waren gedaald. Ik zou op jaarbasis zo'n 200 Euro uitsparen t.o.v. mijn huidig energiecontract. Nadat ik het voorstel telefonisch voor akkoord verklaard had, kreeg ik op mijn email adres een contract aangeboden van HollandsStroom, waaruit bleek dat de tarieven voor gas en electra een stuk hoger lagen dan bij mijn huidige energieleverancier, waarvan het contract nog 3 jaar doorloopt (die nieuwe zou de eventuele boete bij overstap voor eigen rekening nemen). Mijn jaarlijkse energiekosten zouden ongeveer 1080 Euro hoger liggen dan bij mijn huidige. Ik heb gebruik gemaakt van het ontbindingsrecht binnen 2 weken om dit nieuwe contract te annuleren. Wat mij stoorde was dat ik in het telefonisch gesprek aangaf geregistreerd te zijn in het bel-me-niet register, maar dit werd weggewoven met het argument dat ik had aangegeven bij mijn eigen energieleverancier (Pure Energie) gebeld te mogen worden indien de tarieven naar beneden zouden gaan, en dat klopt. Dus was ik in de veronderstelling dat ik door Pure Energie werd gebeld. Gaandeweg in de telefonisch gesprek werd het me duidelijk dat ik zou overstappen naar een andere energiemaatschappij. In de email offerte bleek het dus Regionaal Energie Beheer te zijn die mij had benaderd en die kennelijk ook voor Global Marketing Bridge werkt. Kortom, een agressieve en onaangename ervaring.

GeezeS
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2021 15:56

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door GeezeS »

Energie Direct belde mij vandaag terwijl ook ik in het Bel Me Niet register sta. De verkoper belde uit het niets met een nummer uit Arnhem (+31.26.200.5851) of ik thuis (heeft mijn adres paraat) een nieuw contract wens. Toen ik hem zei dat ik niet gebeld wil worden en bij bel me niet register sta kreeg ik te horen dat hij mij niet belde, maar ik hem…😭 Soms is het lastig om niet in lachen uit te barsten!

Lady1234
Berichten: 26917
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd zei Verolme al volgens mij.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door gosewijn »

Volgens mij ,bestaat het belregister niet meer.

Gesloten