Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door Snoodaard » 01 feb 2017 15:58

snuffel1 schreef:Ziggo stuurt bij een retourendoos allerlei stikkers en een handleiding voor dummy's mee dus zo moeilijk kan het versturen en het post.nl ticket bewaren niet zijn. Ik doe bij retourneren het ticket inscannen en bewaar de scan als bestand en als het nodig mocht zijn kan ik het ticket zo uitprinten, ik volg het pakket middels de track and trace code die op het ticket is vermeldt. Als de status op afgeleverd is komen te staan weet ik dat het pakket is aangekomen maar als de status niet zou kloppen waag ik er een mail naar de klantenservice aan. De keren dat ik iets retour stuurde is het nog nooit voorgekomen dat het pakket niet bij Ziggo is afgeleverd dus vraag ik me wel af of Ts het op de juiste manier heeft gedaan.
Niet om per se gelijk de schuld op TS af te schuiven, want het kan wel degelijk voorkomen dat Ziggo het pakketje is kwijtgeraakt, moet ik zeggen dat het probleem met dit soort zaken in 95% van de gevallen bij de klant zelf ligt.

Ik heb zelf ook nog een tijdje rondgelopen op de klantenservice van een grote ISP. Het aantal mensen dat zonder ook maar één blik te werpen op de bijgesloten brief, de spullen los in een doos flikkeren en het lukraak opsturen naar het eerste de beste adres wat ze vinden (regelmatig een postbus....) is schrikbarend hoog, en bijna allemaal staan ze op hoge poten te gillen zodra er een terechte rekening op de mat valt.

Wel kenmerkend dat zodra ze een klacht indienen, er altijd termen voorbij komen als:''Oplichting, geldklopperij, scam, niet betalen, advocaat, radar/consumentenbond, media inschakelen, rechtszaak'' en nog vele andere creatieve termen.

Nog even een tip aan iedereen die van plan is een boze klachtenbrief te sturen naar hun ISP; hoe gefrustreerd je ook bent, laat je niet leiden door emoties. Blijf bij de feiten, laat juridische termen die je zelf ook maar half snapt achterwege, en ga zeker niet beledigen, aangezien de werknemer aan de andere kant waarschijnlijk in deze hele kwestie niks verkeerd heeft gedaan. Mocht dit allemaal niet lukken? Leef je uit en schrijf woedend 3 pagina's vol, maar hou wel in je achterhoofd dat je waarschijnlijk op ''het autisten stapeltje'' terecht komt, en je in je handen mag klappen als er eens in de maand er is een keertje naar gekeken word.

De Econometrist
Berichten: 303
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door De Econometrist » 01 feb 2017 16:53

Snoodaard schreef:
snuffel1 schreef:maar hou wel in je achterhoofd dat je waarschijnlijk op ''het autisten stapeltje'' terecht komt, en je in je handen mag klappen als er eens in de maand er is een keertje naar gekeken word.
Jaja, op zo'n stapeltje heb ik ook weleens gelegen bij UPC. Maar dat neemt niet weg dat de klant ook een bepaalde rechtspositie heeft en de ISP ook bepaalde verplichtingen waarmee niet zelden de hand gelicht wordt. Ook ik heb wel eens mogen kijken achter de schermen bij verschillende ISP's, en hoe daar met retour gezonden meuk werd omgegaan, vooral administratief. Busjes met routers die rechtstreeks uit de postbus vanuit de expeditieruimte vertrokken naar het destructiebedrijf zonder dat ze binnen waren geweest om te worden ingeboekt. Dat zijn dus allemaal rechtszaken geworden bij die voormalige eigenaren die niet zo slim waren geweest om hun verzendbewijs te bewaren.

Mijn situatie was weliswaar wat anders, ik heb mijn modem waarvoor ze 450 gulden (gulden, ja) vervangingswaarde voor wilden zien nog steeds hier liggen, maar toen ik van het 'autistenstapeltje' uiteindelijk verhuisde naar het UPC-stapeltje bij de kantonrechter is uiteindelijk wel de vloer met ze aangeveegd. Ik heb het de rechter dan ook wel makkelijk gemaakt; ik leverde wel de bewijzen, UPC niet, die kwamen in hun repliek alleen maar met verzinsels die hun tegenstrijdige verhaal in de dagvaarding moesten goedpraten. En uiteindelijk bestond tweederde van de motivatie van het vonnis uit mijn eigen tekst van mijn antwoord en dupliek...

Julie4444
Berichten: 5046
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door Julie4444 » 01 feb 2017 18:32

De Econometrist schreef:
Snoodaard schreef:
snuffel1 schreef:maar hou wel in je achterhoofd dat je waarschijnlijk op ''het autisten stapeltje'' terecht komt, en je in je handen mag klappen als er eens in de maand er is een keertje naar gekeken word.
Jaja, op zo'n stapeltje heb ik ook weleens gelegen bij UPC. Maar dat neemt niet weg dat de klant ook een bepaalde rechtspositie heeft en de ISP ook bepaalde verplichtingen waarmee niet zelden de hand gelicht wordt. Ook ik heb wel eens mogen kijken achter de schermen bij verschillende ISP's, en hoe daar met retour gezonden meuk werd omgegaan, vooral administratief. Busjes met routers die rechtstreeks uit de postbus vanuit de expeditieruimte vertrokken naar het destructiebedrijf zonder dat ze binnen waren geweest om te worden ingeboekt. Dat zijn dus allemaal rechtszaken geworden bij die voormalige eigenaren die niet zo slim waren geweest om hun verzendbewijs te bewaren.

Mijn situatie was weliswaar wat anders, ik heb mijn modem waarvoor ze 450 gulden (gulden, ja) vervangingswaarde voor wilden zien nog steeds hier liggen, maar toen ik van het 'autistenstapeltje' uiteindelijk verhuisde naar het UPC-stapeltje bij de kantonrechter is uiteindelijk wel de vloer met ze aangeveegd. Ik heb het de rechter dan ook wel makkelijk gemaakt; ik leverde wel de bewijzen, UPC niet, die kwamen in hun repliek alleen maar met verzinsels die hun tegenstrijdige verhaal in de dagvaarding moesten goedpraten. En uiteindelijk bestond tweederde van de motivatie van het vonnis uit mijn eigen tekst van mijn antwoord en dupliek...
En in deze casus is het simpel: TS moet aantonen dat het verstuurd is of die €85 betalen om erger te voorkomen.

snuffel1
Berichten: 3450
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door snuffel1 » 02 feb 2017 10:04

snuffel1 schreef:
maar hou wel in je achterhoofd dat je waarschijnlijk op ''het autisten stapeltje'' terecht komt, en je in je handen mag klappen als er eens in de maand er is een keertje naar gekeken word.
Deze quote is niet van mij maar van Snoodaard die het in dit bericht aanhaalt.
Snoodaard schreef:Niet om per se gelijk de schuld op TS af te schuiven, want het kan wel degelijk voorkomen dat Ziggo het pakketje is kwijtgeraakt, moet ik zeggen dat het probleem met dit soort zaken in 95% van de gevallen bij de klant zelf ligt.

Ik heb zelf ook nog een tijdje rondgelopen op de klantenservice van een grote ISP. Het aantal mensen dat zonder ook maar één blik te werpen op de bijgesloten brief, de spullen los in een doos flikkeren en het lukraak opsturen naar het eerste de beste adres wat ze vinden (regelmatig een postbus....) is schrikbarend hoog, en bijna allemaal staan ze op hoge poten te gillen zodra er een terechte rekening op de mat valt.

Wel kenmerkend dat zodra ze een klacht indienen, er altijd termen voorbij komen als:''Oplichting, geldklopperij, scam, niet betalen, advocaat, radar/consumentenbond, media inschakelen, rechtszaak'' en nog vele andere creatieve termen.

Nog even een tip aan iedereen die van plan is een boze klachtenbrief te sturen naar hun ISP; hoe gefrustreerd je ook bent, laat je niet leiden door emoties. Blijf bij de feiten, laat juridische termen die je zelf ook maar half snapt achterwege, en ga zeker niet beledigen, aangezien de werknemer aan de andere kant waarschijnlijk in deze hele kwestie niks verkeerd heeft gedaan. Mocht dit allemaal niet lukken? Leef je uit en schrijf woedend 3 pagina's vol, maar hou wel in je achterhoofd dat je waarschijnlijk op ''het autisten stapeltje'' terecht komt, en je in je handen mag klappen als er eens in de maand er is een keertje naar gekeken word.

Ir. Benton Deus
Berichten: 43
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:48
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door Ir. Benton Deus » 03 feb 2017 22:25

U kreeg toch bij het retour verzenden bij uw PostNL-agentschap een bewijs van verzending, dat is uw bewijs dat u het product heeft geretourneerd.

Maak een kopie van het verzendbewijs laat het ZIGGO weten dat u aan uw verplichting heeft voldaan.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door Student90 » 03 feb 2017 22:34

Ir. Benton Deus schreef:U kreeg toch bij het retour verzenden bij uw PostNL-agentschap een bewijs van verzending, dat is uw bewijs dat u het product heeft geretourneerd.

Maak een kopie van het verzendbewijs laat het ZIGGO weten dat u aan uw verplichting heeft voldaan.
TS heeft aangegeven dit bewijs niet meer te hebben, althans ik neem aan dat TS met 'bonnetje' op het verzendbewijs doelt.

Gesloten