LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
J.Neef
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2017 11:21

Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door J.Neef »

Onlangs Ziggo Horizon aangeschaft, dit alles door de monteur netjes en volgens afspraak aangesloten tot zover gaat het goed, er werd mij gevraagd om de oude decoder, die overigens al lang over de datum was, terug te sturen in de retour doos, deze is dezelfde dag geretourneerd, nu krijg ik na 2 maanden een mail van Ziggo met het verzoek de decoder op te sturen ander word mij 85 euro vervangingswaarde in rekening gebracht, hierover heb ik een half uur aan de telefoon gewacht op een antwoord en werd gevraagd om het bonnetje van Post NL, helaas deze heb ik na 2 maanden niet meer dus moet ik maar 85 euro betalen voor afgedankte apparatuur die allang niet meer gebruikt word, als dit de nieuwe strategie van Ziggo is om de klanten te behouden en winst te maken te weet ik genoeg, oplichting vind ik dit een neem m.i.v. de eerstvolgend opzegtermijn afscheid van deze geldkloppers, betalen ga ik overigens niet, volgens de medewerker werd ik dan afgesloten, mooi want de glasvezelkabel ligt al in de meterkast.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door Moneyman »

J.Neef schreef:de oude decoder, die overigens al lang over de datum was,
Over de datum? Staat er een houdbaarheidsdatum op?
J.Neef schreef:en werd gevraagd om het bonnetje van Post NL, helaas deze heb ik na 2 maanden niet meer
Tsja. Wiens probleem is het dat jij je administratie niet op orde hebt? Dergelijke bewijzen moet je uiteraard gewoon bewaren.
J.Neef schreef:oplichting vind ik dit
Oplichting. Juist. Dus jij doet iets fout, en Ziggo is de oplichter?
J.Neef schreef:betalen ga ik overigens niet, volgens de medewerker werd ik dan afgesloten, mooi want de glasvezelkabel ligt al in de meterkast.
Ga maar vast sparen dan, want tegen de tijd dat de deurwaarder op de stoep staat om beslag te leggen ben je honderden euro's verder.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door taxikemperman »

J.Neef schreef:betalen ga ik overigens niet, volgens de medewerker werd ik dan afgesloten, mooi want de glasvezelkabel ligt al in de meterkast.
Houd u er rekening mee dat alle bedrijven gegevens uitwisselen over "wanbetalers"
Dus de glasvezel ligt dan nog steeds in de meterkast, maar zal niet aangesloten worden.
De kosten, omdat u niet kunt bewijzen dat de midem teruggestuurd is, zullen hoog oplopen.
Mijn advies? Neem uw verlies en betaal

stofzuigertje

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het bonnetje is bewijs of heb je bedrag via pin betaald?

Er gaat wel eens vaker wat mis en een doos met gewicht sturen heb je ook bewijs, mag niet maar vaak werken er uitzend krachten die moeten registreren en voor recycling moeten aanbieden.

Op marktplaats een zoeken en nogmaals insturen is goedkoper en meestal voldoende.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door De Econometrist »

stofzuigertje schreef:Op marktplaats een zoeken en nogmaals insturen is goedkoper en meestal voldoende.
Dit is wel een goeie inderdaad. Het is een oude UPC truc om oude afgeschreven modems op één of andere manier in rekening te brengen. Ik heb hier zelf als trofee nog een Com21 modem staan die de inzet vormde van een zaak die UPC tegen mij verloren heeft. Oude zooi willen ze helemaal niet terug, en verdwijnt ook linea recta in de prullenbak, maar als ze de kans krijgen de contractuele vervangingswaarde in rekening te brengen dan is dat voor hen pure winst.

Ik neem aan dat zo'n box op MP hooguit twee tientjes kost of zo? Dus vraag Ziggo om een verzendbox en stuur ze zo'n tweedehands ding en bewaar deze keer wel de verzendgegevens. Bij Ziggo gaat hij regelrecht naar een destructiebedrijf. En als daar al een pennenlikker zit die serienummers vergelijkt, dan is dit gewoon de box die de monteur bij dat bezoekje 3 jaar terug heeft omgewisseld. Ze hebben toch zeker geen 2 boxen gestuurd, en hebben ze hun administratie dan niet op orde of zo...?

J.Neef
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2017 11:21

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door J.Neef »

Moneyman schreef:
J.Neef schreef:de oude decoder, die overigens al lang over de datum was,
Over de datum? Staat er een houdbaarheidsdatum op?
J.Neef schreef:en werd gevraagd om het bonnetje van Post NL, helaas deze heb ik na 2 maanden niet meer
Tsja. Wiens probleem is het dat jij je administratie niet op orde hebt? Dergelijke bewijzen moet je uiteraard gewoon bewaren.
J.Neef schreef:oplichting vind ik dit
Oplichting. Juist. Dus jij doet iets fout, en Ziggo is de oplichter?
J.Neef schreef:betalen ga ik overigens niet, volgens de medewerker werd ik dan afgesloten, mooi want de glasvezelkabel ligt al in de meterkast.
Ga maar vast sparen dan, want tegen de tijd dat de deurwaarder op de stoep staat om beslag te leggen ben je honderden euro's verder.
werk jij bij Ziggo of zo

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door Julie4444 »

J.Neef schreef:Onlangs Ziggo Horizon aangeschaft, dit alles door de monteur netjes en volgens afspraak aangesloten tot zover gaat het goed, er werd mij gevraagd om de oude decoder, die overigens al lang over de datum was, terug te sturen in de retour doos, deze is dezelfde dag geretourneerd, nu krijg ik na 2 maanden een mail van Ziggo met het verzoek de decoder op te sturen ander word mij 85 euro vervangingswaarde in rekening gebracht, hierover heb ik een half uur aan de telefoon gewacht op een antwoord en werd gevraagd om het bonnetje van Post NL, helaas deze heb ik na 2 maanden niet meer dus moet ik maar 85 euro betalen voor afgedankte apparatuur die allang niet meer gebruikt word, als dit de nieuwe strategie van Ziggo is om de klanten te behouden en winst te maken te weet ik genoeg, oplichting vind ik dit een neem m.i.v. de eerstvolgend opzegtermijn afscheid van deze geldkloppers, betalen ga ik overigens niet, volgens de medewerker werd ik dan afgesloten, mooi want de glasvezelkabel ligt al in de meterkast.
De verzender (jij dus) is verantwoordelijk voor dat het pakket aankomt. Nu dit niet het geval is vraagt Ziggo terecht om bewijs. Nu jij dit niet kan leveren zal je dus moeten betalen.

Als je niet betaalt zal Ziggo een incassotraject starten en je uiteindelijk voor de rechter dagen. Dan wordt je door de rechter veroordeeld tot betalen van die €85 plus €40 incassokosten,plus rente, plus deurwaarderskosten en proceskosten. Dat is al honderden euros extra!

Als je dan nog weigert te betalen zal de deurwaarder beslag gaan leggen (daar kun je niets tegen doen) en dan betaal je ook nog eens extra kosten voor het beslag.

Als je slim bent betaal je dus gewoon die €85 aan Ziggo.
Laatst gewijzigd door Julie4444 op 31 jan 2017 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door Julie4444 »

J.Neef schreef:
Moneyman schreef:
J.Neef schreef:de oude decoder, die overigens al lang over de datum was,
Over de datum? Staat er een houdbaarheidsdatum op?
J.Neef schreef:en werd gevraagd om het bonnetje van Post NL, helaas deze heb ik na 2 maanden niet meer
Tsja. Wiens probleem is het dat jij je administratie niet op orde hebt? Dergelijke bewijzen moet je uiteraard gewoon bewaren.
J.Neef schreef:oplichting vind ik dit
Oplichting. Juist. Dus jij doet iets fout, en Ziggo is de oplichter?
J.Neef schreef:betalen ga ik overigens niet, volgens de medewerker werd ik dan afgesloten, mooi want de glasvezelkabel ligt al in de meterkast.
Ga maar vast sparen dan, want tegen de tijd dat de deurwaarder op de stoep staat om beslag te leggen ben je honderden euro's verder.
werk jij bij Ziggo of zo
Moneyman werkt niet bij Ziggo, maar weet wel heeeeeel erg goed wat er gebeurt met wanbetalers. Hij heeft gewoon gelijk.

En nee, ik werk ook niet bij Ziggo (sterker nog, heb op dit forum al eens kritiek geuit op Ziggo).

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door sjohie »

Ohh, dit is weer een pareltje van een topic.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door witte angora »

sjohie schreef:Ohh, dit is weer een pareltje van een topic.
*Pakt een bak chips en schenkt nog eens in*

Punt is dat Ziggo voorwaarden mag stellen. Een van die voorwaarden is kennelijk dat ze de oude zooi terug willen om wat voor reden ook. Wie weet levert het ze nog wat op? Er kunnen zomaar een hoop recyclebare materialen in zitten. Maar eigenlijk moet het punt van discussie niet zijn wat Ziggo al dan niet met die oude meuk gaat doen. Punt is; staan ze in hun recht. Ja, dat staan ze.

Het simpele feit dat supermarkten hun spullen die over de tht-datum zijn in de kliko kieperen geeft nog geen rechtmatige argumenten richting Ziggo als het over een box gaat die kennelijk niet meer goed werkt.

Punt is: die box had verzonden moeten worden. Of dat al dan niet daadwerkelijk is gebeurd en of het ding al dan niet bij de PTT is zoekgeraakt doet niet ter zake. Het ding is niet bij Ziggo aangekomen, en daar wordt je op afgerekend.

En nee, ik werk niet bij Ziggo.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Alles leuk en aardig, maar het gebeurt net eventjes iets te vaak dat deze dingen niet aankomen. En hoewel ze juist vervangen moeten worden omdat niemand er meer iets aan heeft hecht Ziggo (UPC) er m.i. net iets teveel waarde aan, die ze dan ook maar al te graag in rekening brengen. Iedereen weet dat er wel eens pakjes verdwijnen, en ook bij postverdeelcentra werken wel eens mensen die niet helemaal zuiver op de graad zijn. Maar dan gaat het altijd om nieuwe spullen die op weg zijn naar een klant, en nooit om geretourneerde oude meuk die op weg is naar het modemkerkhof.
Op zijn minst rijst toch het vermoeden dat de administratie van deze afvalstroom niet altijd helemaal vlekkeloos verloopt en dan nogal snel wordt afgewenteld op de klant die er geen rekening mee houdt dat je bij een dergelijke tegenpartij je bonnetjes van het versturen van die meuk toch maandenlang heel goed moet bewaren. De kans dat er zoveel mensen zullen zijn die deze oude troep voor zichzelf houden lijkt me niet zo heel erg groot..

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door grun »

Zoals ik de WEEE richtlijn lees, is Ziggo gewoon verplicht om hun electrische apparatuur in te nemen.
http://www.weee.nl/nl/kennisbank/weee-wetgeving

Ik begrijp niet zo goed waarom je geen bonnetjes bewaart, dan had je geen probleem. Gewoon ieder jaar een lege schoenendoos nemen en daar alles in gooien wat je zoal aan post en bonnetjes krijgt. Na minimaal 5 jaar wordt de oudste doos geleegd om ingezet te worden voor het komende jaar.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door Jetsertje »

J.Neef schreef:
Moneyman schreef:
J.Neef schreef:de oude decoder, die overigens al lang over de datum was,
Over de datum? Staat er een houdbaarheidsdatum op?
J.Neef schreef:en werd gevraagd om het bonnetje van Post NL, helaas deze heb ik na 2 maanden niet meer
Tsja. Wiens probleem is het dat jij je administratie niet op orde hebt? Dergelijke bewijzen moet je uiteraard gewoon bewaren.
J.Neef schreef:oplichting vind ik dit
Oplichting. Juist. Dus jij doet iets fout, en Ziggo is de oplichter?
J.Neef schreef:betalen ga ik overigens niet, volgens de medewerker werd ik dan afgesloten, mooi want de glasvezelkabel ligt al in de meterkast.
Ga maar vast sparen dan, want tegen de tijd dat de deurwaarder op de stoep staat om beslag te leggen ben je honderden euro's verder.
werk jij bij Ziggo of zo
Iedereen hier werkt bij Ziggo want natuurlijk zijn het alleen mensen werkzaam bij of voor een bedrijf die je tegenspreken. En zodra logica wordt toegepast in een ander topic over een ander bedrijf, dan werkt iedereen die op dat topic reageert natuurlijk bij of voor dat bedrijf.

Mijn CV is door Radar enorm lang geworden van al die bedrijven waar ik bij werk.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door GJvdZ »

De Econometrist schreef:Alles leuk en aardig, maar het gebeurt net eventjes iets te vaak dat deze dingen niet aankomen. En hoewel ze juist vervangen moeten worden omdat niemand er meer iets aan heeft hecht Ziggo (UPC) er m.i. net iets teveel waarde aan, die ze dan ook maar al te graag in rekening brengen. Iedereen weet dat er wel eens pakjes verdwijnen, en ook bij postverdeelcentra werken wel eens mensen die niet helemaal zuiver op de graad zijn. Maar dan gaat het altijd om nieuwe spullen die op weg zijn naar een klant, en nooit om geretourneerde oude meuk die op weg is naar het modemkerkhof.
Op zijn minst rijst toch het vermoeden dat de administratie van deze afvalstroom niet altijd helemaal vlekkeloos verloopt en dan nogal snel wordt afgewenteld op de klant die er geen rekening mee houdt dat je bij een dergelijke tegenpartij je bonnetjes van het versturen van die meuk toch maandenlang heel goed moet bewaren. De kans dat er zoveel mensen zullen zijn die deze oude troep voor zichzelf houden lijkt me niet zo heel erg groot..
Mooi he, dat er hier altijd mensen zijn die problemen die overduidelijk veroorzaakt zijn door consumenten altijd weer richting een leverancier weten om te draaien. Accepteer toch eens gewoon dat consumenten ook fouten maken.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ook ik werk niet bij Ziggo maar ik heb wel een tip. Als je een verzendbewijs krijgt meteen een foto maken met je mobiel. Je heb dan altijd een 'kopie' van de bon bij de hand mocht je die kwijtraken. En wees eerlijk zoveel ruimte nemen die bonnen ook niet in bij je andere papieren. En wanneer gaan consumenten nu eindelijk eens voorwaarden lezen. Ze zijn er niet voor niets.

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door Snoodaard »

J.Neef schreef:
Moneyman schreef:
J.Neef schreef:de oude decoder, die overigens al lang over de datum was,
Over de datum? Staat er een houdbaarheidsdatum op?
J.Neef schreef:en werd gevraagd om het bonnetje van Post NL, helaas deze heb ik na 2 maanden niet meer
Tsja. Wiens probleem is het dat jij je administratie niet op orde hebt? Dergelijke bewijzen moet je uiteraard gewoon bewaren.
J.Neef schreef:oplichting vind ik dit
Oplichting. Juist. Dus jij doet iets fout, en Ziggo is de oplichter?
J.Neef schreef:betalen ga ik overigens niet, volgens de medewerker werd ik dan afgesloten, mooi want de glasvezelkabel ligt al in de meterkast.
Ga maar vast sparen dan, want tegen de tijd dat de deurwaarder op de stoep staat om beslag te leggen ben je honderden euro's verder.
werk jij bij Ziggo of zo
Als je alleen maar positief nieuws wil horen kan je beter Astro TV bellen...

Het niet betalen raad ik u ten strengste af, tenzij u zin heeft in incassobureaus (en gezien uw houding waarschijnlijk ook de deurwaarder), daarnaast is de kans zeer klein dat u nog diensten van een andere provider geleverd krijgt zolang u als wanbetaler in het systeem staat.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door berndv »

ik werk er ook niet, maar als ik dit topic zo een beetje lees zie ik alleen maar laster richting ziggo. TS dient aan te tonen dat hij een pakket verzonden heeft. De hele discussie over gewichten van pakketten en er stenen in stoppen om aan het gewicht te komen is heel leuk, maar totaal niet relevant hier, aangezien ts niet eens aan kan tonen dat er uberhaupt iets verstuurd is. Het is niet zo dat ziggo stelt dat er een lege doos is aangekomen, maar ziggo stelt dat er niets is aangekomen.

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door Snoodaard »

snuffel1 schreef:Ziggo stuurt bij een retourendoos allerlei stikkers en een handleiding voor dummy's mee dus zo moeilijk kan het versturen en het post.nl ticket bewaren niet zijn. Ik doe bij retourneren het ticket inscannen en bewaar de scan als bestand en als het nodig mocht zijn kan ik het ticket zo uitprinten, ik volg het pakket middels de track and trace code die op het ticket is vermeldt. Als de status op afgeleverd is komen te staan weet ik dat het pakket is aangekomen maar als de status niet zou kloppen waag ik er een mail naar de klantenservice aan. De keren dat ik iets retour stuurde is het nog nooit voorgekomen dat het pakket niet bij Ziggo is afgeleverd dus vraag ik me wel af of Ts het op de juiste manier heeft gedaan.
Niet om per se gelijk de schuld op TS af te schuiven, want het kan wel degelijk voorkomen dat Ziggo het pakketje is kwijtgeraakt, moet ik zeggen dat het probleem met dit soort zaken in 95% van de gevallen bij de klant zelf ligt.

Ik heb zelf ook nog een tijdje rondgelopen op de klantenservice van een grote ISP. Het aantal mensen dat zonder ook maar één blik te werpen op de bijgesloten brief, de spullen los in een doos flikkeren en het lukraak opsturen naar het eerste de beste adres wat ze vinden (regelmatig een postbus....) is schrikbarend hoog, en bijna allemaal staan ze op hoge poten te gillen zodra er een terechte rekening op de mat valt.

Wel kenmerkend dat zodra ze een klacht indienen, er altijd termen voorbij komen als:''Oplichting, geldklopperij, scam, niet betalen, advocaat, radar/consumentenbond, media inschakelen, rechtszaak'' en nog vele andere creatieve termen.

Nog even een tip aan iedereen die van plan is een boze klachtenbrief te sturen naar hun ISP; hoe gefrustreerd je ook bent, laat je niet leiden door emoties. Blijf bij de feiten, laat juridische termen die je zelf ook maar half snapt achterwege, en ga zeker niet beledigen, aangezien de werknemer aan de andere kant waarschijnlijk in deze hele kwestie niks verkeerd heeft gedaan. Mocht dit allemaal niet lukken? Leef je uit en schrijf woedend 3 pagina's vol, maar hou wel in je achterhoofd dat je waarschijnlijk op ''het autisten stapeltje'' terecht komt, en je in je handen mag klappen als er eens in de maand er is een keertje naar gekeken word.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Snoodaard schreef:
snuffel1 schreef:maar hou wel in je achterhoofd dat je waarschijnlijk op ''het autisten stapeltje'' terecht komt, en je in je handen mag klappen als er eens in de maand er is een keertje naar gekeken word.
Jaja, op zo'n stapeltje heb ik ook weleens gelegen bij UPC. Maar dat neemt niet weg dat de klant ook een bepaalde rechtspositie heeft en de ISP ook bepaalde verplichtingen waarmee niet zelden de hand gelicht wordt. Ook ik heb wel eens mogen kijken achter de schermen bij verschillende ISP's, en hoe daar met retour gezonden meuk werd omgegaan, vooral administratief. Busjes met routers die rechtstreeks uit de postbus vanuit de expeditieruimte vertrokken naar het destructiebedrijf zonder dat ze binnen waren geweest om te worden ingeboekt. Dat zijn dus allemaal rechtszaken geworden bij die voormalige eigenaren die niet zo slim waren geweest om hun verzendbewijs te bewaren.

Mijn situatie was weliswaar wat anders, ik heb mijn modem waarvoor ze 450 gulden (gulden, ja) vervangingswaarde voor wilden zien nog steeds hier liggen, maar toen ik van het 'autistenstapeltje' uiteindelijk verhuisde naar het UPC-stapeltje bij de kantonrechter is uiteindelijk wel de vloer met ze aangeveegd. Ik heb het de rechter dan ook wel makkelijk gemaakt; ik leverde wel de bewijzen, UPC niet, die kwamen in hun repliek alleen maar met verzinsels die hun tegenstrijdige verhaal in de dagvaarding moesten goedpraten. En uiteindelijk bestond tweederde van de motivatie van het vonnis uit mijn eigen tekst van mijn antwoord en dupliek...

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Geretourneerde Ziggo-box niet aangekomen, nu nota: 85 euro

Ongelezen bericht door Julie4444 »

De Econometrist schreef:
Snoodaard schreef:
snuffel1 schreef:maar hou wel in je achterhoofd dat je waarschijnlijk op ''het autisten stapeltje'' terecht komt, en je in je handen mag klappen als er eens in de maand er is een keertje naar gekeken word.
Jaja, op zo'n stapeltje heb ik ook weleens gelegen bij UPC. Maar dat neemt niet weg dat de klant ook een bepaalde rechtspositie heeft en de ISP ook bepaalde verplichtingen waarmee niet zelden de hand gelicht wordt. Ook ik heb wel eens mogen kijken achter de schermen bij verschillende ISP's, en hoe daar met retour gezonden meuk werd omgegaan, vooral administratief. Busjes met routers die rechtstreeks uit de postbus vanuit de expeditieruimte vertrokken naar het destructiebedrijf zonder dat ze binnen waren geweest om te worden ingeboekt. Dat zijn dus allemaal rechtszaken geworden bij die voormalige eigenaren die niet zo slim waren geweest om hun verzendbewijs te bewaren.

Mijn situatie was weliswaar wat anders, ik heb mijn modem waarvoor ze 450 gulden (gulden, ja) vervangingswaarde voor wilden zien nog steeds hier liggen, maar toen ik van het 'autistenstapeltje' uiteindelijk verhuisde naar het UPC-stapeltje bij de kantonrechter is uiteindelijk wel de vloer met ze aangeveegd. Ik heb het de rechter dan ook wel makkelijk gemaakt; ik leverde wel de bewijzen, UPC niet, die kwamen in hun repliek alleen maar met verzinsels die hun tegenstrijdige verhaal in de dagvaarding moesten goedpraten. En uiteindelijk bestond tweederde van de motivatie van het vonnis uit mijn eigen tekst van mijn antwoord en dupliek...
En in deze casus is het simpel: TS moet aantonen dat het verstuurd is of die €85 betalen om erger te voorkomen.

Gesloten