Geschil over contract met Belcentrale/Digihero

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
van Gog
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2022 16:18

Geschil over contract met Belcentrale/Digihero

Ongelezen bericht door van Gog »

Kleine ondernemer zonder personeel heeft een probleem met Belcentrale/Digihero betreffende contract. Het zit namelijk zo: 7 Juli 2020 heeft mevrouw S. B. ons een bezoek gebracht. Gesproken is o.a. over de overname telefonie. Onze telefonie liep op dat moment bij een andere provider tot 7-6-2022. Wij waren op de hoogte dat er nog een afkoopsom was, alleen wisten we toen nog niet om welk bedrag het ging. Daarom hebben we een vervolgafspraak gemaakt op 28 juli 2020 om precies te weten hoe het zat en om de hoogte van het bedrag van de afkoopsom, zijnde ongeveer euro 2600,=. Mevrouw heeft beloofd in ons overleg 28 juli 2020 dat de Belcentrale het huidige contract zou openbreken en dat Belcentrale de afkoopsom zou betalen. In dit gesprek kwam namelijk naar voren dat de afkoopsom geen enkel probleem zou zijn mits wij een contract voor 5 jaar zouden ondertekenen, de overname zou uiterlijk eind augustus gedaan kunnen zijn. Overname van afkoopsom in jullie branche, zou volgens mevrouw B. heel normaal zijn. Naar aanleiding van dit aanbod door Belcentrale is toen het contract ondertekend. Immers waarom zou ik anders op haar aanbod zijn ingegaan, wanneer ik geen financiële voordelen zou krijgen. Waarom zou ik anders 2 jaren van te voren, een contract gaan ondertekenen!

Destijds is ook afgesproken dat de pinautomaat door Belcentrale direct geleverd zou worden, echter is dit pas na een vier maanden geleverd. Jullie monteur vertelde dat normaliter pinautomaten altijd voorradig zijn, maar wist niet waarom dit hier een aantal maanden moest duren. Destijds is ook gesproken over overname internet en alarmsysteem. Als alles goed zou zijn verlopen, hadden we ook dan hiertoe zijn overgegaan, maar ons vertrouwen is geschaad.
Na het gesprek 28-7-2020 hebben wij helemaal niets meer vernomen van mevrouw B. en/of Belcentrale.
Op 6 november 2020 heb ik middels email contact opgenomen maar geen reactie mogen ontvangen na vooraf telefonisch contact geprobeerd te krijgen met mevrouw B.
Op 9 januari 2021 wederom middels email contact opgenomen. Op 11 januari 2021 is er van mevrouw S. B. een reactie ontvangen met daarin de boodschap dat een collega van haar van de afdeling planning die week contact met mij zou opnemen om een afspraak in te plannen inzake telefonie. Helaas heb ik geen contact meer gehad/gekregen, ook niet telefonisch. Mijn inziens is dat Belcentrale daarmee in gebreke is gebleven.

Dit heeft mij doen besluiten om maatregelen te nemen betreffende hoge kosten. De huidige provider heeft mij d.d. 10-5-2021 een aanbod gedaan en deze heb ik aanvaard omdat ik geen contact meer kreeg/had gehad, ook niet telefonisch met Belcentrale. Dit huidig aanvaard aanbod loopt tot medio 2025.

Onlangs is er met Digihero contact geweest over de overname telefonie. Deze gang van zaken is telefonisch uitgelegd. Daarom ben ik verbaasd over de hoogte van de afkoopsom. Het ondertekende contract is nooit naar ons verzonden en ik heb geen opzegging gedaan.
Helaas geen inhoudelijke reactie van Digihero mogen ontvangen. Wie kan mij adviseren hoe nu verder te handelen ?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geschil over contract met Belcentrale/Digihero

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U zou uw vraag beter kunnen stellen op www.higherlevel.nl. U bent nu op een consumentenforum terwijl u met uw overeenkomsten onder zakelijk recht valt. De kans is groter dat u op higherlevel de juiste informatie kan krijgen.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geschil over contract met Belcentrale/Digihero

Ongelezen bericht door kuklos »

van Gog schreef:
14 jul 2022 14:52
Wie kan mij adviseren hoe nu verder te handelen ?
1) Nu een advocaat in de arm nemen.
2) Voor de toekomst nooit meer iets doen zonder dat er contract met rechtsgeldige handtekening van beide partijen ligt.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Geschil over contract met Belcentrale/Digihero

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

tja, als ik goed lees heb je nu 2 kontrakten getekend, dat betekend als ondernemer ook 2x betalen!

van Gog
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2022 16:18

Re: Geschil over contract met Belcentrale/Digihero

Ongelezen bericht door van Gog »

Hier een update over de kwestie met Digihero. Inmiddels heeft er een gesprek plaatsgevonden en is er een oplossing gekomen waarbij beide partijen tevreden zijn. Nota afkoopsom is ongedaan gemaakt en er zijn inmiddels afspraken gemaakt over de verdere levering. Ondanks een slechte start, zijn wij tot nu toe tevreden. Door te blijven communiceren, kunnen problemen worden opgelost. Ook hier.
Verder advies is niet meer nodig.

Plaats reactie