LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Glasvezel aanleg fiasco fiber-nh/Solcon

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Doevie!
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2020 21:04

Glasvezel aanleg fiasco fiber-nh/Solcon

Ongelezen bericht door Doevie! »

In Maart 2018 heb ik contract getekend voor de aanleg van glasvezel naar mijn huis, geregeld door de firma Solcon. Dit zou in het najaar van 2019 opgeleverd worden. Echter is de glasvezel verbinding pas recentelijk werkend (september 2020). Met heel veel bellen heb ik het voor elkaar gekregen dat de graafwerkzaamheden afgerond waren voordat ik mijn tuin ging renoveren, hierbij is waarschijnlijk door hun werk mijn telefoonlijn beschadigd. Nu willen ze dit herstellen echter hou ik dit af omdat ik niet wil dat ze mijn net bestraten terras overhoop gaan trekken. Tevens is er tijdens de aansluiting geen overzicht en controle van het werk geweest, meerdere keren telefoon gehad met de vraag wat er nu precies nog moest gebeuren en vaak onaangekondigd monteurs aan de deur gehad. ik ben dan ook niet tevreden over de geleverde service en heb gevraagd of ik een compensatie kan krijgen op contract kosten van 1950,- euro. Hier staan ze niet voor open, ik vind nogmaals dat ik echt slechte service gehad heb. Wat adviseert U in deze?

Doevie!
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2020 21:04

Re: Glasvezel aanleg fiasco fiber-nh/Solcon

Ongelezen bericht door Doevie! »

Kopie van de klacht welke ik eerder gestuurd heb;

Beste Fiber NH,

> 25-03-2018 hebben wij een contract getekend voor de aanleg van glasvezel op ons adres. Dit zou in het najaar van 2019 opgeleverd worden.
> Met heel veel bellen en moeite heb ik het voor elkaar dat half Juni 2020 de mantelbuis met fiber onze meterkast ingebracht werd nadat de mantelbuis al vanaf de kerst 2019 naast onze voordeur lag! Ik had al een loze leiding welke de meterkast in ging dus het was relatief simpele klus. Wij zijn de dag na aanleg in de meterkast begonnen met het opnieuw bestraten van ons terras en wilde daarom het graafwerk af hebben voordat we gingen straten! Dit straatwerk stond al geruime tijd geplant en heb ik ook ruim 1,5 maand van te voren telefonisch doorgegeven, en na iedere dag te bellen is het de dag voordat het dicht gestraat werd geregeld.
> Nu zijn we inmiddels weer 1,5 maand verder na het aanbrengen in de meterkast en meerdere telefoontjes verder wanneer de aansluiting afgemaakt wordt? De fiber kwaliteit kon niet gecontroleerd worden op het moment van aanleg aangezien er niemand op de centrale was die het licht signaal kon monitoren (wat ik ervan begrepen heb) Op een verdwaalde zaterdag is er nog iemand aan de deur geweest om te controleren wat precies de staat was van de aansluiting aangezien het overzicht blijkbaar volledig verloren was?
> Ondertussen is onze vast telefonie lijn kapot, waarschijnlijk door het schieten van de big voor de mantelbuis. Volkerwessels heeft precies kunnen meten op welke plek dit gebeurt is, onder het net bestraten terras. Precies op de plek waar de telefoonlijn kruist met de glasvezelkabel. Het is gebruikelijk dat de telefoon lijn langzaam verslechtert na het beschadigen, heb ik begrepen van KPN/Volkerwessels
> Nu krijg ik van jullie helpdesk te horen dat de aansluitploeg in een andere regio aan het werk is en ze me niet kunnen vertellen wanneer het ongeveer de planning is dat ze mijn adres komen aansluiten.
> (Bij mijn buren is het inmiddels al maanden aangesloten)
> Gezien de ruime tijd overschrijding en het ontbreken aan overzicht/planning vraag ik mij echt af waarom ik geaccepteerd heb dat ik voor het ontbreken van deze service en planning een bedrag van 1950,- zou gaan betalen zoals afgesproken in het contract? Kunt U mij nader uitleggen hoe U dit zou accepteren als U in mijn situatie verkeerd?

Doevie!
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2020 21:04

Re: Glasvezel aanleg fiasco fiber-nh/Solcon

Ongelezen bericht door Doevie! »

Kopie van de tweede klacht;

Beste fibernh,

Weken geleden heb ik na mijn klacht een belletje gehad van de aannemer, hij gaf aan de gang van zaken te betreuren maar kon niet aangeven wanneer het werk afgemaakt zou worden...enkele weken terug is de glasvezel verbinding afgerond in de meterkast op 13 augustus, volgens afspraak.
Wat schets mijn verbazing is dat er afgelopen week iemand op de stoep staat om het internet aan te sluiten, toevallig was mijn vrouw thuis dus zij heeft hem binnen gelaten... echter heb ik voor aanstaande donderdag ook nog een afspraak staan via giudion. Het maken van een afspraak met guidon ging niet via de agenda optie welke ze aanleverde per mail, na belletje kon de vrouw van guidon ook niet een monteur boeken. Guidon zelf is telefonisch niet te bereiken afgelopen week na meerdere malen ruim 15 min in de wacht te hebben gestaan...
Solcon helpdesk nam wel op en gaf aan niet precies te weten wat de monteur donderdag nog gaat uitvoeren...
In de oplevering van de internet verbinding ben ik dan ook wederom niet onder de indruk van de service en controle van dit proces...
tevens heb ik tot op heden geen antwoord gehad op mijn vraag welke ik in mijn eerste mail met klacht heb gestuurd?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Glasvezel aanleg fiasco fiber-nh/Solcon

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

je zult de monteur toch toegang moeten geven onder het terras om de kabel te fiksen, daarna zullen ze dit herstraten, doen ze dit niet naar je zin dan weer aan de bel trekken bij de KPN....

BERG0001
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 nov 2011 17:49

Re: Glasvezel aanleg fiasco fiber-nh/Solcon

Ongelezen bericht door BERG0001 »

Volgens mij worden er heel veel items niet verteld door TS. Waarom is de fiber op rol gelegd? En niet ineens aangelegd. (De afspraakdatum van aanleg zal hoogstwaarschijnlijk per brief zijn aangekondigd, en de datum komt niet uit, of de klant wil andere eisen) Dat komt meestal door de klant die het om e.o.a. reden tegen houdt. Als de Tube gewoon handmatig in te graven was door de tuin, kan er bijna geen beschadiging ontstaan aan andere kabels. Ik bespeur een raket boring in het verhaal. Ter verduidelijking, dit willen mensen meestal, omdat ze de tuin niet opgegraven willen hebben. Ja, daar zitten nu eenmaal risico's aan vast, dat een andere leiding geraakt kan worden. Klic is altijd aanwezig, maar geeft nooit en te nim de garantie, dat bv een gasleiding gerakkt wordt. Tel uit je winst. Als je dus je voortuin, of achtertuin renoveerd. Plaats mantelbuizen. Ik lees wel in het verhaal dat die er uiteindelijk ligt. Maar ja, dan is het project voorbij van de aannemer, en dan kom je dus onderaan de lijst. Dat is begrijpelijk. TS geeft zelf al aan dat de buren wel een aansluiting hebben. Dus de werkelijke redenen komen niet naar boven. En waarschijnlijk heeft TS zelf getreineerd en afgehouden, waardoor er een bedrag naar boven komt. Zo werkt dat nu eenmaal in de aannemers wereld. Als er buiten de termijnen moet worden opgetreden, kost dat geld. En denk nu niet dat dergelijke projecten voor een aannemer nu verschrikkelijk veel winst opleverd, in tegen deel. Want TS is natuurlijk niet de enige met e.o.a. klacht. Bv. klacht: er ligt ergens een tegel 1mm te hoog. Terug komen, etc.

Gesloten