LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Guidion: conflict met onkundige en on-proffesionele monteur

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Mirko K
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2018 06:30

Guidion: conflict met onkundige en on-proffesionele monteur

Ongelezen bericht door Mirko K »

Op de diverse locaties waar ik Guidion medewerkers/monteurs heb ontvangen
(9 maal) zijn de geplande werkzaamheden verricht. Soms goed door
vriendelijke en welwillende Guidion medewerkers, soms moesten ze
onverrichter zake weer vertrekken omdat ze de werkzaamheden niet aankonden.
Dit alles gebeurde op een professionele manier, die je mag verwachten als
klant.
Op 11 april jl ontving ik een Guidion monteur die in opdracht van XS4all
pair-bonding kwam aanleggen. De bestaande door de KPN aangelegde kabel, die
van de voordeur naar de achtergevel loopt, bleek de monteur voor
verassingen te stellen. Hoewel ik sinds 25 jaar via deze kabel internet en
telefonie heb, kon deze monteur alleen maar constateren dat ‘het niet
ging’. Hij constateerde alleen maar storingen. (Dit heb ik naderhand bij
XS4all gecheckt maar zij konden hiervan geen enkel bewijs vinden). Hij
bleef knoeien en werd steeds onbeleefder. Uiteindelijk vroeg ik hem om de
situatie in de oude staat terug te brengen. Hij weigerde. Ik vroeg hem of
ik nu dus een minder goede aansluiting had dan voor aanvang van zijn
werkzaamheden. Dit was inderdaad het geval en hij kon hier niets aan
veranderen. Ik vroeg hem vervolgens te bellen met de afdeling waar men de
omzetting naar pair-bonding ongedaan kon maken. Dit deed hij, gaf zijn
kompaan aan de andere kant van de telefoon verkeerde informatie en weigerde
mij enige uitleg te geven. Vervolgens riep hij woedend dat hij hier geen
zin in had en dat hij weg ging. Hij liet alle open geschroefde
contactpunten open, duwde mijn vrouw hardhandig weg (zij stond niet in de
weg maar naast de deur die zo niet snel genoeg naar zijn zin open ging)
waardoor ze tegen de muur aanviel en sloeg de deur keihard dicht.

Ik heb XS4all gebeld - omdat zij de opdrachtgever tot pair-bonding van
Guidion waren - en hen van deze handelswijze op de hoogte gesteld. De
medewerking van XS4all is bijzonder goed.

Zwarte lijst.
We zijn nu enige tijd verder en ik probeer in samenwerking met XS4all een
afspraak te maken voor een nieuwe monteur van Guidion. Ik bel met mijn
vaste telefoon naar Guidion en er wordt niet opgenomen. Ik probeer het met
mijn mobiele telefoon en ook hier geen antwoord. Nu gebruik ik een ander
mobiel nummer en er wordt wél opgenomen! Ik hang op en bel bel met mijn
vaste telefoon nummer naar XS4all en een medewerker, die het verhaal van
mij kent, beloofd de afspraak via XS4all te laten lopen. Dit lukt. Nieuwe
email, nieuwe afspraak. Dan wordt ik vlak voor de nieuwe afspraak afgebeld
door Guidion. De monteur zou de hele volgende dag ziek zijn……. Weer met
veel moeite een afspraak gemaakt. Deze zou of op dinsdag 29 mei of op
donderdag 31 mei plaats vinden. Op maandag 28 mei wil ik mijn afspraak voor
dinsdag of donderdag bevestigd zien. Ik bel met Guidion. Ze nemen de
telefoon niet op. Letterlijk op het moment dat ik mijn telefoonverbinding
verbreek wegens ‘geen gehoor’, ontvang ik een email van Guidion op XS4all
huisstijl: AFSPRAAK VERWIJDERD is de aanhef. De datum van de afspraak is
niet vermeld en er is geen opgaaf van reden. Ook het telefoonnummer ‘bij
vragen-, en/of klachten’ blijkt niet juist te zijn. Een kwartier later bel
ik weer en laat ik de telefoon 7 minuten lang overgaan. Terwijl ik met de
vaste telefoon bel, draai ik ook het nummer van Guidion met mijn mobiele
telefoon. Dan wordt in minuut 8 door een zeer afstandelijke telefoniste de
telefoon beantwoord. Ik vraag haar om een nieuwe afspraak te maken. Zij
zegt dat ze dat even moet nakijken en zet mij in de wacht. Een deel van het
wachten aan de telefoon dat opliep tot ruim 12 minuten heb ik gefilmd.
Uiteindelijk heb ik de lijn verbroken, ook omdat dat eerder al een reden
was voor XS4all om voor mij de afspraak te maken.
In gesprek met XS4all werd duidelijk dat ook zij geen afspraak voor mij
kunnen maken omdat mijn adres en mijn naam ‘besmet’ zijn binnen Guidion. De
telefoniste verbind mij niet door met de klachten afdeling binnen Guidion.
Zonder hoor en wederhoor ben ik veroordeeld binnen Guidion vanwege een
conflict met een onkundige en on-proffesionele monteur.

Gelukkig is XS4all zeer medewerkend en hebben zij een monteur van een ander
bedrijf ingeschakeld.

Guidion intimideert en schoffeert en blokkeert ieder vorm van hoor en
wederhoor.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jun 2018 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Guidion: conflict met onkundige en on-proffesionele monteur

Ongelezen bericht door sylvesterb »

U klaagt dat er geen hoor en wederhoor is en nu gaat u uw eigen deel hier online neerzetten en Guidion mag/kan niet inhoudelijk reageren op uw beschuldigingen. Ik zie het nut niet helemaal.

De monteur zal echt niet zomaar onbeleefder worden, het lijkt erop dat u hieraan ook schuld heeft gehad. Mogelijk niet bewust maar dit soort zaken gebeuren niet zomaar.

Mirko K
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2018 06:30

Re: Guidion: conflict met onkundige en on-proffesionele monteur

Ongelezen bericht door Mirko K »

Guidion kan en mag wél reageren, maar doet dat niet. Als je goed leest is er maar één conclusie mogelijk namelijk dat Guidion er alles aan doet om elke communicatie eenzijdig en op niet subtiele wijze te blokkeren. Het lijkt erop dat zij geen klachten willen horen. Overigens is hun score met één * waardering nogal breed gedragen en lijkt hun klantvriendelijkheid ver te zoeken.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Guidion: conflict met onkundige en on-proffesionele monteur

Ongelezen bericht door joep873 »

Mirko K schreef:Het lijkt erop dat zij geen klachten willen horen.
Nee, het lijkt erop dat ze wel klaar zijn met jouw klacht.

Mirko K
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2018 06:30

Re: Guidion: conflict met onkundige en on-proffesionele monteur

Ongelezen bericht door Mirko K »

Ze hebben geen enkele klacht van mij aangehoord of in ontvangst genomen. Hun eenzijdige beslissing is volledig gebaseerd op de 'lange duim' van de knullige onprofessionele monteur. Nooit zelfs maar in de buurt gekomen van 'hoor en wederhoor'. Zelf het telefoonnummer van hun klachtenlijn staat foutief in hun email vermeld. En wanneer je hun klachtenlijn - na het telefoonnummer met veel moeite via internet te hebben gevonden - belt nemen ze niet op.
Het is een weloverwogen manier van Guidion om klachten niet in behandeling te nemen en klanten 'mond-dood' te maken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Guidion: conflict met onkundige en on-proffesionele monteur

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Mirko K schreef:Guidion kan en mag wél reageren, maar doet dat niet. Als je goed leest is er maar één conclusie mogelijk namelijk dat Guidion er alles aan doet om elke communicatie eenzijdig en op niet subtiele wijze te blokkeren. Het lijkt erop dat zij geen klachten willen horen. Overigens is hun score met één * waardering nogal breed gedragen en lijkt hun klantvriendelijkheid ver te zoeken.
Guidion heeft geen overeenkomst met jouw maar met XS4ALL. Zij hoeven u dus ook niet te beantwoorden. Zij hebben uw klacht opgelost door een andere monteur te sturen, van een compleet andere organisatie, omdat geen enkele monteur van Guidion nog bij u over de vloer wilt.

Deze monteurs zijn eigen ondernemers en ondanks dat ze omzet kunnen verdienen willen ze niet bij u langs door het verhaal van hun collega ondernemer. Er is vermoedelijk wel wat meer gebeurd dan wat u enkel verteld.

En nee Guidion mag hier niet online reageren, immers ben u geen klant van ze maar is XS4ALL dat.

Mirko K
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2018 06:30

Re: Guidion: conflict met onkundige en on-proffesionele monteur

Ongelezen bericht door Mirko K »

Beste Sylvester, blijkbaar weet jij meer dan ik en laat je hier zien hoe monteurs voor eigen rechter spelen op basis van een knullige onprofessionele monteur/collega met een lange duim. Dat komt de opdrachtgever - bij deze Guidion - ook niet ten goede. Overigens had de nieuwe monteur de opdracht snel geklaard. En Guidion heeft vanaf 11 april vele kansen gehad wel inhoudelijk in te gaan op dit conflict, maar zoals eerder beschreven doet dit niet. Als deze sfeer van eigen rechter spelen je blijkbaar bevalt val je in dezelfde categorie als je werkgever: het mond-dood maken van je klanten. Ik heb er alles aan gedaan de klacht bespreekbaar te krijgen, maar de telefoon wordt niet opgenomen, afspraken op een onbehoorlijke wijze afgezegd en hoor en wederhoor is niet mogelijk. Fraai! Maar Sylvester, dank je wel voor je commentaar. Het laat zien hoe het personeel van Guidion werkt en denkt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Guidion: conflict met onkundige en on-proffesionele monteur

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Mirko K schreef:Beste Sylvester, blijkbaar weet jij meer dan ik en laat je hier zien hoe monteurs voor eigen rechter spelen op basis van een knullige onprofessionele monteur/collega met een lange duim. Dat komt de opdrachtgever - bij deze Guidion - ook niet ten goede. Overigens had de nieuwe monteur de opdracht snel geklaard. En Guidion heeft vanaf 11 april vele kansen gehad wel inhoudelijk in te gaan op dit conflict, maar zoals eerder beschreven doet dit niet. Als deze sfeer van eigen rechter spelen je blijkbaar bevalt val je in dezelfde categorie als je werkgever: het mond-dood maken van je klanten. Ik heb er alles aan gedaan de klacht bespreekbaar te krijgen, maar de telefoon wordt niet opgenomen, afspraken op een onbehoorlijke wijze afgezegd en hoor en wederhoor is niet mogelijk. Fraai! Maar Sylvester, dank je wel voor je commentaar. Het laat zien hoe het personeel van Guidion werkt en denkt.
Je reactie laat wel zien waarom de monteur weg is gegaan. Je weigert in te zien dat je mogelijk onbewust een rol hebt gehad in het weggaan van de monteur, erg triest.

P.S. Ik werk niet voor Guidion. Dat iemand partij kiest voor de ondernemer betekend niet automatische dat hij daar werkzaam is. Ik ken Guidion wel als bedrijf en weet dat ze nooit zomaar niet meer bij een klant langs gaan, dan is er echt meer gebeurd dan jij stelt.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Guidion: conflict met onkundige en on-proffesionele monteur

Ongelezen bericht door BL2 »

Voor topicstarter is Guidion al helemaal niet het aanspreekpunt.
Guidion is namelijk de onderaannemer van het bedrijf XS4ALL, welke jij de opdracht hebt gegeven.
Wat er ook gebeurt, XS4ALL is het aanspreekpunt.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Guidion: conflict met onkundige en on-proffesionele monteur

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:Je reactie laat wel zien waarom de monteur weg is gegaan. Je weigert in te zien dat je mogelijk onbewust een rol hebt gehad in het weggaan van de monteur, erg triest.
Is de monteur niet juist weggegaan omdat hij de klus niet kon klaren?
En als klus uitloopt/niet werkend wordt opgeleverd dan is dit voor de Guidion ZZP-er in kwestie niet lonend meer

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Guidion: conflict met onkundige en on-proffesionele monteur

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
sylvesterb schreef:Je reactie laat wel zien waarom de monteur weg is gegaan. Je weigert in te zien dat je mogelijk onbewust een rol hebt gehad in het weggaan van de monteur, erg triest.
Is de monteur niet juist weggegaan omdat hij de klus niet kon klaren?
Misschien verhaal van TS eens lezen. Het gaat om op de manier waarop de monteur is weggegaan.

HansieZant

Re: Guidion: conflict met onkundige en on-proffesionele monteur

Ongelezen bericht door HansieZant »

Hartverwarmend om te zien hoe altruïstisch en hulpvaardig en conflictvermijdend de forumvrijwilligers om gaan met dit verhaal van TS. Dat belooft veel goeds voor wanneer ik, als 1 van de stoorzenders, straks weg ben hier. En de moderatie zich hier maar afvragen wat er mis gaat op dit forum.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Guidion: conflict met onkundige en on-proffesionele monteur

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:Misschien verhaal van TS eens lezen. Het gaat om op de manier waarop de monteur is weggegaan.
Technische problemen zijn de oorzaak, en vergen incasseringsvermogen…...aan beide kanten !
Als professionele partij mag je verwachten dat Guidion daar beter mee omgaat: De-escalerend.

En uiteraard technisch de zaken op orde heeft

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Guidion: conflict met onkundige en on-proffesionele monteur

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
sylvesterb schreef:Misschien verhaal van TS eens lezen. Het gaat om op de manier waarop de monteur is weggegaan.
Technische problemen zijn de oorzaak, en vergen incasseringsvermogen…...aan beide kanten !
Als professionele partij mag je verwachten dat Guidion daar beter mee omgaat: De-escalerend.

En uiteraard technisch de zaken op orde heeft
Maar een klant dient zich ook te gedragen en TS meldt nergens waarom het zo escaleerde. Waar twee vechten hebben twee schuld.

Pollie-01
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jun 2016 13:39

Re: Guidion: conflict met onkundige en on-proffesionele monteur

Ongelezen bericht door Pollie-01 »

Wel jammer. Het begint zo langzamerhand een beetje een afzeikforum te worden hier.
Vooral vaak door de "vaste specialisten ", die echt menen overal verstand van te hebben.
Zich een klein beetje verplaatsen in een ander is er al helemaal niet meer bij, enkel hun eigen mening is belangrijk.

Edo1960
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2018 19:12

Re: Guidion: conflict met onkundige en on-proffesionele monteur

Ongelezen bericht door Edo1960 »

Onlangs heb ik een week (24 t/m 31 januari) zonder TV en internet gezeten omdat er geen monteur eerder beschikbaar was. Een aantal klachten heb ik:
• De eerste medewerker die ik aan de lijn kreeg zou moeite doen een monteur te vinden en terugbellen, dat gebeurde niet.
• Tweede medewerker deed geen moeite maar boekte de dichtstbijzijnde monteur voor 6 dagen later omdat deze niet werkte op dinsdag en verder vol zat.
• Monteur belde me op het afgesproken tijdstip en vroeg of de storing nog aanwezig was. Hij meldde vervolgens dat hij naar de centrale zou rijden en daarna bij mij langs zou komen. Binnen 10 minuten belde hij dat hij de storing had opgelost en niet hoefde te komen.
Het is ongeloofwaardig dat de monteur naar de centrale is gereden, de storing heeft gevonden en opgelost binnen 10 minuten inclusief reistijd. Daarbij heb ik inmiddels van een onafhankelijke derde begrepen dat de storing die ik had zeer eenvoudig op te lossen was geweest. En waarschijnlijk heeft de monteur het ook op deze manier gedaan. Wat ik heb begrepen was er een fout in de infrastructuur ontstaan die d.m.v. het wissen van de infrastructuur en het opbouwen van een nieuwe het probleem eenvoudig op te lossen was. Dit zou vanachter de computer kunnen gebeuren in 7 à 8 minuten. Een acceptabel verhaal gezien de tijd die de monteur eraan gespendeerd heeft.
Door een week zonder internet en TV ben ik buiten het normale ongemak en ergernis, mogelijk opdrachten misgelopen. Ook heb ik een dag thuis moeten zitten om de monteur de gelegenheid te geven langs te komen. Daarnaast heb ik mijn databundel van mijn telefoon opgebruikt (220.149 MB) en MB’s bij moeten kopen.
Telfort treft in deze geen blaam dus klagen bij Telfort vind ik niet nodig. Guidion reageert helaas niet op mijn klacht....

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Guidion: conflict met onkundige en on-proffesionele monteur

Ongelezen bericht door olaf79 »

sylvesterb schreef:Maar een klant dient zich ook te gedragen en TS meldt nergens waarom het zo escaleerde. Waar twee vechten hebben twee schuld.
Nou de monteur was gefrustreerd dat het hem wegens onkunde niet lukte de boel aan de praat te krijgen, veel tijd besteed, en daar niet voor betaalt te gaan worden, en vervolgens wilde meneer de klant ook nog dat de oude situatie hersteld werd. Hoe haal je het in je hoofd als klant om te willen dat iets wat kapot gemaakt wordt ook weer wordt gerepareerd. Echt schandalig. Dat geeft je als monteur direct het recht volledig uit je plaat te gaan en fysiek geweld te gebruiken.
Had de Guidion medewerker niet bij mij moeten proberen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Guidion: conflict met onkundige en on-proffesionele monteur

Ongelezen bericht door sylvesterb »

olaf79 schreef:
sylvesterb schreef:Maar een klant dient zich ook te gedragen en TS meldt nergens waarom het zo escaleerde. Waar twee vechten hebben twee schuld.
Nou de monteur was gefrustreerd dat het hem wegens onkunde niet lukte de boel aan de praat te krijgen, veel tijd besteed, en daar niet voor betaalt te gaan worden, en vervolgens wilde meneer de klant ook nog dat de oude situatie hersteld werd. Hoe haal je het in je hoofd als klant om te willen dat iets wat kapot gemaakt wordt ook weer wordt gerepareerd. Echt schandalig. Dat geeft je als monteur direct het recht volledig uit je plaat te gaan en fysiek geweld te gebruiken.
Had de Guidion medewerker niet bij mij moeten proberen.
Maar Olaf nu ga je er vanuit dat TS de waarheid verteld.Ik betwijfel dit, het verhaal is eenzijdig en roept vragen op.

Ik ken Guidion als bedrijf en ben ook bekend met hun klachtenbeleid (heb aan de provider kant gezeten). Als zij geen monteur meer willen sturen dan is er zeker meer gebeurd. In de tijd dat ik contact met ze had, meerdere klachten gehad over monteurs en altijd vakkundig door hun afgehandeld en werd er gewoon een andere monteur gestuurd. Soms is er geen klik met de klant en is dit een simpele oplossing.

Maar vergelijkbare situatie gehad waarbij Guidion weigerde om bij de klant langs te gaan, dit was nadat de klant zeer onbeschoft was geweest en bedreigingen had geuit richting de monteur. Ook een situatie meegemaakt waarbij de klant de reclame uiting "Wij gaan pas weg als het werkt" iets te serieus nam en de monteur niet het huis liet verlaten terwijl de verbinding nog niet werkte. Hierbij is de politie ingeschakeld. Uiteraard stond deze klant hierna op de "zwarte lijst".

Nogmaals waar twee vechten hebben twee schuld. Hij deed niets en opeens werd de monteur onbeschoft, sorry dat geloof ik gewoon niet. In de ICT heb je wel vaker zaken die niet lukken als de monteur dan altijd zo zou reageren zou hij geen monteur/klanten meer hebben.

Pairbonding is niet zo bijzonder om aan te sluiten. Los dat de monteur gewoon betaald krijgt ook al lukt het hem niet. Dus dit speelt geen rol. Gezien XS4ALL een andere monteur heeft gestuurd was dit waarschijnlijk KPN Wholesale die de lijn heeft hersteld en hierna het modem heeft aangesloten, maar dat is een aanname.

Gesloten