Heb ik het recht mijn voicelog met Oxxio te ontvangen?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Vincentb80
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2022 12:02

Heb ik het recht mijn voicelog met Oxxio te ontvangen?

Ongelezen bericht door Vincentb80 »

Beste forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum, maar kon geen vergelijkbare vraag hier vinden.

Onlangs heb ik telefonisch contact gehad met Oxxio, een gesprek dat voor trainingsdoeleinden is opgenomen.
Nu heb ik twee maal schriftelijk de voicelog met bijbehorende datum en tijdstip opgevraagd, maar dit wordt door Oxxio geweigerd.

Heb ik juridisch gezien het recht om deze voicelog te ontvangen, of mogen zij mijn verzoek weigeren? Ik heb ook op de website van Autoriteit Persoonsgegevens gekeken, maar kon dit niet letterlijk vinden.

Wellicht biedt dit forum uitkomst, alvast bedankt voor de genomen moeite!

PS; ik heb er geen problemen mee dat ze dit opnemen en bewaren, ik wil enkel het geluidsfragment zelf ontvangen.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heb ik het recht mijn voicelog met Oxxio te ontvangen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Op welke gronden wordt het geweigerd? Anders gezegd: is er überhaupt daadwerkelijk opgenomen en is dat fragment niet al lang gewist?

Vincentb80
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2022 12:02

Re: Heb ik het recht mijn voicelog met Oxxio te ontvangen?

Ongelezen bericht door Vincentb80 »

Op grond dat het voor trainingsdoeleinden wordt gebruikt en "daarom" nooit wordt doorgestuurd.

Ik heb aangegeven dat zij het recht hebben (mits vooraf aangegeven) om het op te nemen, maar ik als consument dan ook het recht heb het fragment op te vragen.

Inhoudelijk komen ze niet verder dan "dat doen we nooit".

Ik weet vrijwel zeker dat het niet is gewist, het telefoongesprek was 14 dagen geleden.

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Heb ik het recht mijn voicelog met Oxxio te ontvangen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Er wordt gezegd : kan worden opgenomen, het is niet zeker dat dit gebeurt is.
De vraag is ook of het zo eenvoudig is terug te vinden.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Heb ik het recht mijn voicelog met Oxxio te ontvangen?

Ongelezen bericht door grun »

Ik ben geen jurist, maar volgens onderstaande links heb je recht om in ieder geval het opgenomen gesprek te beluisteren, of je ook een kopie kunt krijgen is me niet duidelijk.
Vroeger nam ik zelf ook gesprekken op, maar met nieuwe(re) Android versies is dat niet meer mogelijk, althans moeilijker. De een zegt dat je je phone moet rooten, andere applicaties willen volledige controle over je toestel. Beide opties zijn voor mij een brug te ver.

Als je zelf het gesprek begint, dus degene bent die het bedrijf opbelt in plaats van andersom, dan schijnen er ook internet diensten te zijn die tegen een kleine vergoeding het gesprek voor jou kunnen opnemen. Jaren geleden is dat op deze site wel eens aan de orde geweest, in discussies of je gesprekken mag opnemen zonder dat de tegenpartij dat weet. Ik dacht dat user Alfatron die mogelijkheid opperde, maar weet dat niet zeker meer.

https://www.zaleco.nl/dit-gesprek-wordt ... oeleinden/
https://www.consuwijzer.nl/telefonische ... eluisteren

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heb ik het recht mijn voicelog met Oxxio te ontvangen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

grun schreef:
21 sep 2022 10:17
Jaren geleden is dat op deze site wel eens aan de orde geweest, in discussies of je gesprekken mag opnemen zonder dat de tegenpartij dat weet. Ik dacht dat user Alfatron die mogelijkheid opperde, maar weet dat niet zeker meer.
Ja, dat mag inderdaad bij gesprekken waar je zelf aan deelneemt.
juliomariner schreef:
21 sep 2022 09:52
Er wordt gezegd : kan worden opgenomen, het is niet zeker dat dit gebeurt is.
De vraag is ook of het zo eenvoudig is terug te vinden.
Bij bedrijven die gesprekken opnemen, zijn ze ook terug te vinden. Hooguit kan TS gevraagd worden wat de datum en tijdstip van zijn call was.

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Heb ik het recht mijn voicelog met Oxxio te ontvangen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik weet niet hoe ze het opnemen, per gesprek of 1 voicelog per telefonist per dag.
In het laatste geval is het dus lastiger terug zoeken

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Heb ik het recht mijn voicelog met Oxxio te ontvangen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is maar de vraag of het is opgenomen en hoe. Voor trainingsdoeleinden zijn namen en tijdstippen niet belangrijk. Het gaat om de inhoud van een gesprek hoe een klant communiceert en hoe de medewerker daar op reageert of zou moeten reageren. Ze zullen geen algeheel systeem hebben die bijhoud wanneer het gesprek gevoerd is en met wie. Terugzoeken is dan een onmogelijke opgave.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heb ik het recht mijn voicelog met Oxxio te ontvangen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
21 sep 2022 10:25
Ik weet niet hoe ze het opnemen, per gesprek of 1 voicelog per telefonist per dag.
In het laatste geval is het dus lastiger terug zoeken
Dat gebeurt (uiteraard) geautomatiseerd, waarbij de logs voorzien worden van tags. Welke tags hangt af van het gebruikte systeem. Over het algemeen is een gesprek óf heel simpel te linken aan een account (als er een klant belt). En als dat niet zo is, is datum + tijd genoeg.

Het is dus niet zo moeilijk als hier voorgedaan wordt.

Vincentb80
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2022 12:02

Re: Heb ik het recht mijn voicelog met Oxxio te ontvangen?

Ongelezen bericht door Vincentb80 »

Allen, bedankt voor alle hulp!

Zojuist heb ik met de Autoriteit Persoonsgegevens contact gehad en zij hebben bevestigd dat ik recht heb deze voicelog op te vragen (inzien of opvragen). Tevens een brief opgesteld en deze naar de Functionaris Persoonsgegevens gestuurd, aangevuld met verwijzingen naar de juiste artikelen in de AVG.

Er is door Oxxio niet aangegeven of het wel/niet is opgenomen, enkel de reactie "dit sturen we nooit op".

Overigens heb ik in alle verzoeken de datum, het aanvangstijdstip en mijn klantnummer schriftelijk doorgegeven, dus het opzoeken zou niet moeilijk moeten zijn.

Ik wacht reactie van deze Functionaris af.

Nogmaals bedankt voor de hulp!

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Heb ik het recht mijn voicelog met Oxxio te ontvangen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Gewoon even uit nieuwsgierigheid: waarom wilt u de voicelog hebben?, is er wat afgesproken dat ze niet nakomen?

Vincentb80
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2022 12:02

Re: Heb ik het recht mijn voicelog met Oxxio te ontvangen?

Ongelezen bericht door Vincentb80 »

Beste Juliomariner,

Door verhuizing heb ik mijn contract meegenomen van adres A naar adres B, waarbij ik ben geïnformeerd over tarieven. Tot twee maal toe is bevestigd dat de tarieven in mijn geval tm 25-12-2022 vaststaan. Dit is op 06-09-2022 bevestigd, vervolgens krijg ik precies een week later, dinsdag 13-09, een brief met aanzienlijk verhoogde tarieven per september.

Hoewel er in de algemene voorwaarden staat dat ze dit door bepaalde omstandigheden altijd mogen wijzigen, vind ik dit ongehoord en wil ik dit graag "zwart op wit" aantonen / over in gesprek.

Ik heb niet de illusie dat e.e.a. wordt aangepast, want we weten allemaal wat er speelt op de markt, maar de manier waarop ik wordt behandeld is beneden pijl.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heb ik het recht mijn voicelog met Oxxio te ontvangen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zijn dat niet gewoon twee sporen die toevallig bij elkaar komen?

Enerzijds het spoor van je verhuizing (nee mijnheer, er verandert niets, alles blijft bij het oude) en anderzijds het spoor van de prijsellende van dit moment (waardoor tarieven ook wijzigen).

Een toezegging in het kader van het ene spoor levert niet per sé een vrijwaring tegen het andere spoor op. De vraag is ook of de medewerker waarmee jij het eerste spoor besprak, überhaupt wist of kon weten van het tweede spoor.

Ik zou een poging wagen (waarschijnlijk gaat het best om geld), maar reken niet teveel op winst.

Vincentb80
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2022 12:02

Re: Heb ik het recht mijn voicelog met Oxxio te ontvangen?

Ongelezen bericht door Vincentb80 »

Dat zou zo kunnen zijn, vandaar dat ik er niet vanuit ga dat er een correctie zal plaatsvinden.

Echter, omdat vervolgens tot twee keer toe mijn privacy verzoek (inzage voicelog) zonder fatsoenlijk argument wordt afgewimpeld ben ik getriggerd dit volledig uit te zoeken en te bespreken.

Deels dus ook principe kwestie geworden van mijn kant, met een hele kleine hoop op correctie.

Plaats reactie