LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heel de tijd gebeld worden door 010-8413595

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Ridder777

Heel de tijd gebeld worden door 010-8413595

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede avond beste mensen.
Ik wordt al 30-40 keer gebeld door dit nr, en als ik terugbel hoor ik niks.
Wat kan dit zijn?
Als ik opneem hoor ik niks.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Heel de tijd gebeld worden door 010-8413595

Ongelezen bericht door harkja »

http://www.data68.com › 网页快速搜索Vertaal deze pagina
北京天地旭晖商贸有限公司, 北京市德外教场口街1号9号楼507室, 010-8228593*;010-8413565*;6423565*;, 010-8208379*;010-8413595*;, 2014/12/4 18:20:33.

Heeft u een bestelling gedaan in China ? 010-8413595*;,

Ridder777

Re: Heel de tijd gebeld worden door 010-8413595

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Nee nog nooit ik vraag me af of ik naar de politie moet gaan.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Heel de tijd gebeld worden door 010-8413595

Ongelezen bericht door puma73 »

Gewoon negeren en zeker niet terugbellen, het zijn figuren die u proberen te verleiden tegen zeer hoge kosten terug te bellen. Het is zeker geen nummer uit Rotterdam.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Heel de tijd gebeld worden door 010-8413595

Ongelezen bericht door GJvdZ »

puma73 schreef:Gewoon negeren en zeker niet terugbellen, het zijn figuren die u proberen te verleiden tegen zeer hoge kosten terug te bellen. Het is zeker geen nummer uit Rotterdam.
Als er gebeld wordt vanaf 010-8413595 dan bel je terug naar dat nummer (een Rotterdams nummer dus), dus nooit naar een duur nummer elders. Zo slim is het telefoonnetwerk helemaal niet. Als het nummer niet bestaat krijg je gewoon de triple tone te horen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Heel de tijd gebeld worden door 010-8413595

Ongelezen bericht door puma73 »

GJvdZ schreef:
puma73 schreef:Gewoon negeren en zeker niet terugbellen, het zijn figuren die u proberen te verleiden tegen zeer hoge kosten terug te bellen. Het is zeker geen nummer uit Rotterdam.
Als er gebeld wordt vanaf 010-8413595 dan bel je terug naar dat nummer (een Rotterdams nummer dus), dus nooit naar een duur nummer elders. Zo slim is het telefoonnetwerk helemaal niet. Als het nummer niet bestaat krijg je gewoon de triple tone te horen.
Als je gewoon even het nummer door google haalt, komt daar GEEN Rotterdams nummer uit. Ik heb ditzelfde gehad met een nummer uit de regio 033, ook daar kwam via google geen nummer uit die regio uit, maar alleen een paar Chinese websites net als bij dit z.g. Rotterdamse nummers. op de een of andere manier schijnt nummerherkenning gemanipuleerd te worden.

Dus mijn advies bel niet terug naar een nummer dat je niet kent, ook al lijkt het een gewoon Nederlands nummer te zijn

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Heel de tijd gebeld worden door 010-8413595

Ongelezen bericht door Brahms »

Nog beter, en dat blijkt telkens weer, bel NOOIT terug bij onbekende nummers, prive nummers enz.
Als het echt belangrijk is, bellen ze heus wel terug, kan je altijd nog besluiten wel/niet op te pakken.

In elk topic over "onbekende bellers" is dit de kern van het probleem, men is nieuwsgierig en gaat terugbellen........

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Heel de tijd gebeld worden door 010-8413595

Ongelezen bericht door olaf79 »

snuffel1 schreef:Het is een 10 cijferig nummer afkomstig uit Rotterdam, het abonneenummer begint met een 8 en kan maarzo een voip nummer van Ziggo zijn. Misschien is op dat nummer een faxmachine actief die geen contact met een andere faxmachine kan maken en daardoor de verbinding verbreekt om het daarna nogmaals te proberen.
Volgens mij zou je dan bij opname of terugbellen het bekende fax toontje moeten horen, tenzij het een voip fax is

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Heel de tijd gebeld worden door 010-8413595

Ongelezen bericht door moederslink »

Heb dit nummer gisterenavond toch maar eens even - anoniem- gebeld : er werd gelijk opgenomen..
hij: hallo? ( beetje Antilliaans accent...)
ik: hallo , met wie spreek ik?
hij: met wie spreek ik ?
ik: met Anneke en wie bent u?
hij: onverstaanbaar
ik: ik heb niet het goede nummer, excuses
hij: ik heb dit nummer net gebeld en kreeg toen geen gehoor... :roll:
ik: ik ben niet gebeld , ik bel u nu , anoniem. Dag !
En ik hing op.....
Het is dus gewoon allemaal bulls***
dus Ridder777, maak je verder niet druk , zet een blokkade op dit nummer en laat je niet gek maken.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Heel de tijd gebeld worden door 010-8413595

Ongelezen bericht door Brahms »

Conclusie topic:

Dit Rotterdamse nummer is van een Antiliaan, in bezit van een fax en welke woonachtig is in China welke is gebeld door de geheel anonieme Anneke Moeders :D

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Heel de tijd gebeld worden door 010-8413595

Ongelezen bericht door GJvdZ »

puma73 schreef:
GJvdZ schreef:
puma73 schreef:Gewoon negeren en zeker niet terugbellen, het zijn figuren die u proberen te verleiden tegen zeer hoge kosten terug te bellen. Het is zeker geen nummer uit Rotterdam.
Als er gebeld wordt vanaf 010-8413595 dan bel je terug naar dat nummer (een Rotterdams nummer dus), dus nooit naar een duur nummer elders. Zo slim is het telefoonnetwerk helemaal niet. Als het nummer niet bestaat krijg je gewoon de triple tone te horen.
Als je gewoon even het nummer door google haalt, komt daar GEEN Rotterdams nummer uit. Ik heb ditzelfde gehad met een nummer uit de regio 033, ook daar kwam via google geen nummer uit die regio uit, maar alleen een paar Chinese websites net als bij dit z.g. Rotterdamse nummers. op de een of andere manier schijnt nummerherkenning gemanipuleerd te worden.

Dus mijn advies bel niet terug naar een nummer dat je niet kent, ook al lijkt het een gewoon Nederlands nummer te zijn
Leg mij eens uit hoe je als je 010-8413595 draait in China uitkomt? Als het nummer niet bestaat in Rotterdam (of in de 010 regio om precies te zijn) krijg je gewoon een foutmelding of triple tone te horen. Met geen mogelijkheid kom je in China uit. Er staat geeneens een landcode voor het nummer.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Heel de tijd gebeld worden door 010-8413595

Ongelezen bericht door puma73 »

GJvdZ schreef:
Leg mij eens uit hoe je als je 010-8413595 draait in China uitkomt? Als het nummer niet bestaat in Rotterdam (of in de 010 regio om precies te zijn) krijg je gewoon een foutmelding of triple tone te horen. Met geen mogelijkheid kom je in China uit. Er staat geeneens een landcode voor het nummer.
Ik zou zeggen bel geqoon terug als je door zo'n nummer gebeld wordt, je komt vanzelf achter de kosten als je met redail terug hebt gebeld.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Heel de tijd gebeld worden door 010-8413595

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb dit nummer gewoon uit mijzelf gebeld, geen redial ( ik was ook niet gebeld , zie mijn reactie hierboven ) .
Er werd ook gelijk opgenomen.
Het is in Beiing 6 uur later dus toen ik rond 022.00u gisteren belde was het daar ÷04.00u , ik neem aan dat men dan ligt te knorren... :wink:
Ik heb onbeperkt bellen naar vaste nummers tegen wat extra betaling per maand.
Ik ga bij de volgende nota in mei eens kijken of dit geld heeft gekost en zo ja hoeveel en koppel dit dan wel even terug.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Heel de tijd gebeld worden door 010-8413595

Ongelezen bericht door 16again »

GJvdZ schreef:Leg mij eens uit hoe je als je 010-8413595 draait in China uitkomt?
Als je dat nummer zelf in toets niet.


Speculatief:
Bij VOIP telefonie kun je naast het nummer ook nog tekst string meegeven bij het bellen. Mogelijk ziet de ontvanger dan bij de oproep die tekst string ipv het nummer dat jou belt. Die tekst string kan ook cijfers bevatten, en "010-8413595" tonen. Bel je terug op die oproep, dan gebruik je niet die tekst string, maar het nummer dat je niet zag

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Heel de tijd gebeld worden door 010-8413595

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Bellen met een ander nummer / landnummer / netnummer in het scherm dan waarmee echt gebeld wordt is wel degelijk mogelijk met de huidige technieken.
Zie bijvoorbeeld http://www.ad.nl/ad/nl/30740/AD-Misdaad ... cent.dhtml
Danny Mekic had het hier heel kort geleden nog over bij Vara Kassa (i.v.m. absurd hoge telefoonrekeningen Tele2).

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Moneyman
Berichten: 30046
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heel de tijd gebeld worden door 010-8413595

Ongelezen bericht door Moneyman »

Google maar eens op "spoofing".

Overigens, onderstaand citaat uit het artikel waar Uw Jurist naar verwijst, geeft de leek weinig duidelijkheid denk ik :wink:
Vertrouw dus niet meer op de nummerweergave, luidt nu het advies van de Fraudehelpdesk. Beter is het altijd zelf terug te bellen naar het nummer dat wordt getoond in het scherm.

lynden
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jul 2015 09:49

Re: Heel de tijd gebeld worden door 010-8413595

Ongelezen bericht door lynden »

Moneyman schreef:Google maar eens op "spoofing".

Overigens, onderstaand citaat uit het artikel waar Uw Jurist naar verwijst, geeft de leek weinig duidelijkheid denk ik :wink:
Vertrouw dus niet meer op de nummerweergave, luidt nu het advies van de Fraudehelpdesk. Beter is het altijd zelf terug te bellen naar het nummer dat wordt getoond in het scherm.
Het citaat van Uw jurist is ook voor de leek leesbaar.
Dat een leek geen gebruik van maakt maakt niets uit, maar deze weet dan hoe het in elkaar steekt.

Om altijd terug te bellen naar het nummer dat getoond wordt in het scherm is een van de slechtste adviezen. :mrgreen:

Nooit naar een onbekend nummer terugbellen, dit is al vaker hier langs geweest! :wink:

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Heel de tijd gebeld worden door 010-8413595

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

lynden schreef:
Moneyman schreef:Google maar eens op "spoofing".

Overigens, onderstaand citaat uit het artikel waar Uw Jurist naar verwijst, geeft de leek weinig duidelijkheid denk ik :wink:
Vertrouw dus niet meer op de nummerweergave, luidt nu het advies van de Fraudehelpdesk. Beter is het altijd zelf terug te bellen naar het nummer dat wordt getoond in het scherm.
Het citaat van Uw jurist is ook voor de leek leesbaar.
Dat een leek geen gebruik van maakt maakt niets uit, maar deze weet dan hoe het in elkaar steekt.
Om altijd terug te bellen naar het nummer dat getoond wordt in het scherm is een van de slechtste adviezen. :mrgreen:
Nooit naar een onbekend nummer terugbellen, dit is al vaker hier langs geweest! :wink:
Wel leesbaar/duidelijk, maar inderdaad een enorm slecht advies! Nooit terugbellen! Ik heb dit inmiddels ook gemeld bij de redactie van het blad.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Moneyman
Berichten: 30046
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heel de tijd gebeld worden door 010-8413595

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad, nooit terugbellen (waarom zou je überhaupt...), maar ook: wat is voor een leek het verschil tussen "nummerweergave" (wat je niet mag vertrouwen) en "het nummer dat getoond wordt in je scherm" (wat dus blijkbaar wel betrouwbaar zou zijn)? :roll:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Heel de tijd gebeld worden door 010-8413595

Ongelezen bericht door GJvdZ »

16again schreef:
GJvdZ schreef:Leg mij eens uit hoe je als je 010-8413595 draait in China uitkomt?
Als je dat nummer zelf in toets niet.


Speculatief:
Bij VOIP telefonie kun je naast het nummer ook nog tekst string meegeven bij het bellen. Mogelijk ziet de ontvanger dan bij de oproep die tekst string ipv het nummer dat jou belt. Die tekst string kan ook cijfers bevatten, en "010-8413595" tonen. Bel je terug op die oproep, dan gebruik je niet die tekst string, maar het nummer dat je niet zag
Dat wordt ondersteund in SIP, maar thuis- en mobiele telefoons maken geen direct gebruik van SIP. Voor thuistelefoons zit daar het modem tussen en tussen telefoon en modem wordt gewoon analoge telefonie gebruikt met alleen CalledPartyNumber en CallingPartyNumber (de telefoon heeft geen weet van de extra SIP informatie. Bij mobiele telefoons wordt SIP pas gebruikt na media gateways dus niet tussen telefoon en netwerk. Ook hier alleen maar CalledPartyNumber en CallingPartyNumber (waarbij het CalledPartyNumber het nummer is wat je ziet en wat je terugbelt).

Maar zoals je zegt: heel speculatief en onnodig angstaanjagend.

Gesloten