LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] help raar telefoon nummer!

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
manontb.
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2013 11:39

help raar telefoon nummer!

Ongelezen bericht door manontb. »

help! rare telefoontjes.

ik word nu dagelijks gebeld door het nummer : +76966146297.
kent iemand dit nummer ? is dit ook zo'n raar buitelands nummer?
ik durf het niet op te nemen ivm met rare maffia zaken fz.

iemand hier ervaring mee?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: help raar telefoon nummer!

Ongelezen bericht door sjohie »

manontb. schreef:help! rare telefoontjes.

ik word nu dagelijks gebeld door het nummer : +76966146297.
kent iemand dit nummer ? is dit ook zo'n raar buitelands nummer?
ik durf het niet op te nemen ivm met rare maffia zaken fz.

iemand hier ervaring mee?
Nee, ik bel niet regelmatig met een nummer in Kazachstan, waar dat eerste nummer 7 de landcode van is. Dan ga ik er overigens van uit dat het 7 (landcode) 69 (netnummer) 66146297 (abonneenummer) is.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: help raar telefoon nummer!

Ongelezen bericht door tenormin »

Hoezo durf je niet op te nemen? Vooralsnog kruipt de maffia nog niet door de (glasvezel)kabel. Maar mocht je nog eens rare telefoontjes krijgen: ja hoor, er zijn voldoende mensen die hier ervaring mee hebben. Zolang je maar niet aan de praat raakt is er niets aan het handje.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: help raar telefoon nummer!

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:Hoezo durf je niet op te nemen? Vooralsnog kruipt de maffia nog niet door de (glasvezel)kabel. Maar mocht je nog eens rare telefoontjes krijgen: ja hoor, er zijn voldoende mensen die hier ervaring mee hebben. Zolang je maar niet aan de praat raakt is er niets aan het handje.
Of bepaalde toetsencombinaties uitvoert op verzoek. :wink:

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: help raar telefoon nummer!

Ongelezen bericht door GTR »

manontb. schreef:help! rare telefoontjes.

ik word nu dagelijks gebeld door het nummer : +76966146297.
kent iemand dit nummer ? is dit ook zo'n raar buitelands nummer?
ik durf het niet op te nemen ivm met rare maffia zaken fz.

iemand hier ervaring mee?
Kan zijn dat ze iemand anders in NL proberen te bereiken. NEem op en kraam onzin uit in een turks marokaans of chinese taal ofzo. Ik begrijp best wel dat je deze talen niet kent, maar zij ook niet en het is wel hun beltegoed, en geld geeft niemand graag uit. Terugbellen moet je nooit doen. Ik had eens gelezen over een bepaalde telefoonnummer die je terug ging bellen. Je hoorde een overgangstoon, die een bandje was die het tegenpartij afspeelde. Het gesprek ging dus al gelijk in en dit was een (satelliet) nummer, waar je per minuut iets van 3euro betaalde.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: help raar telefoon nummer!

Ongelezen bericht door tenormin »

Of bepaalde toetsencombinaties uitvoert op verzoek. :wink:
Ja hoor sjohie, daarom schrijf ik immers: niet aan de praat raken. Toetsencombinaties doet men maar op piano, harp of ander muziekinstrument :mrgreen: .

witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: help raar telefoon nummer!

Ongelezen bericht door witte angora »

Nu een raar sms'je, maar daar wilde ik geen topic aan wijden: mijn telefoonnummer heeft zomaar ineens 750.000 britse ponden gewonnen. Of ik even een mail wil sturen naar ene David Gatland die het met een gmail-adres moet doen. Geen idee wat ze nu van me willen. IP hacken?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: help raar telefoon nummer!

Ongelezen bericht door tenormin »

witte angora schreef:Nu een raar sms'je, maar daar wilde ik geen topic aan wijden: mijn telefoonnummer heeft zomaar ineens 750.000 britse ponden gewonnen. Of ik even een mail wil sturen naar ene David Gatland die het met een gmail-adres moet doen. Geen idee wat ze nu van me willen. IP hacken?
Ja, Witte Angora, zeker Sir Gatland even mailen; allemaal zo safe (als de Bank van England) :lol: Leuk bedragje: in Eurootjes nog wat meer. En dat op Sinterklaasdag "in je schoen". Maar zonder dollen: dit zal allemaal in de toekomst natuurlijk op nog meer geniepige manier doorgaan. Er zijn clever nerds.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: help raar telefoon nummer!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het is niet zo spannend als de andere antwoorden, maar misschien heeft iemand gewoon een tikfout gemaakt in het aanmaken van een nieuw contact in zijn contact list en vraagt hij/zij zich nu af waarom er niet wordt opgenomen. Je zou mensen de kost moeten geven die niet twijfelen aan wat ze zelf gedaan hebben en daarom niet eerst dat nummer controleren.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: help raar telefoon nummer!

Ongelezen bericht door tenormin »

GJvdZ schreef:Het is niet zo spannend als de andere antwoorden, maar misschien heeft iemand gewoon een tikfout gemaakt in het aanmaken van een nieuw contact in zijn contact list en vraagt hij/zij zich nu af waarom er niet wordt opgenomen. Je zou mensen de kost moeten geven die niet twijfelen aan wat ze zelf gedaan hebben en daarom niet eerst dat nummer controleren.
Zou kunnen, maar meestal worden deze "prijzen" automatisch naar allerlei sms nummers gestuurd, wereldwijd. Denk echt niet dat de verzender de echte verzender is en de winnaar geen winnaar. Zolang die persoon maar niet reageert is alles goed. Daarna kan je pas de mist ingaan. maar WA is niet zo dom.

l.smit88
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2014 11:29

Re: help raar telefoon nummer!

Ongelezen bericht door l.smit88 »

Zojuist sms bericht ontvangen van David Gatland (ik heb 750.000 GBP gewonnen).
Het mailadres is: [email protected] . . . telnr 44 780 707 2925 (UK)
refnr FPEL/XWN/4629

Hoe kan ik uitvinden -zonder zelf risico te lopen- wat dit voor acties zijn ?
Ik heb verleden jaar een dreigmail ontvangen, waar de politie niets mee deed (terwijl ze aan het IP adres toch moeten kunnen uitvingen WAAR zo'n bericht vandaan komt (?)

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: help raar telefoon nummer!

Ongelezen bericht door puma73 »

l.smit88 schreef:Zojuist sms bericht ontvangen van David Gatland (ik heb 750.000 GBP gewonnen).
Het mailadres is: [email protected] . . . telnr 44 780 707 2925 (UK)
refnr FPEL/XWN/4629

Hoe kan ik uitvinden -zonder zelf risico te lopen- wat dit voor acties zijn ?
Ik heb verleden jaar een dreigmail ontvangen, waar de politie niets mee deed (terwijl ze aan het IP adres toch moeten kunnen uitvingen WAAR zo'n bericht vandaan komt (?)
Sinterklaas en de kerstman bestaan ook echt. I

k mag toch aannemen dat je gezonde boerenverstand zegt dat dit oplichting is??

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: help raar telefoon nummer!

Ongelezen bericht door tenormin »

Hoe kan ik uitvinden -zonder zelf risico te lopen- wat dit voor acties zijn ?
Ik heb verleden jaar een dreigmail ontvangen, waar de politie niets mee deed (terwijl ze aan het IP adres toch moeten kunnen uitvingen WAAR zo'n bericht vandaan komt (?)
zou dat uitvinden - zonder zelf risico te lopen - maar fijn uit je hoofd zetten, mail in de daarvoor bestemde box en zoals Wim Sonneveld vroeger zei: "niet op reageren, Lena".

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: help raar telefoon nummer!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

l.smit88 schreef:Zojuist sms bericht ontvangen van David Gatland (ik heb 750.000 GBP gewonnen).
Het mailadres is: [email protected] . . . telnr 44 780 707 2925 (UK)
refnr FPEL/XWN/4629

Hoe kan ik uitvinden -zonder zelf risico te lopen- wat dit voor acties zijn ?
Ik heb verleden jaar een dreigmail ontvangen, waar de politie niets mee deed (terwijl ze aan het IP adres toch moeten kunnen uitvingen WAAR zo'n bericht vandaan komt (?)
Gelijk verwijderen zoiets, wat is het nut om uit te vinden waar dit vanaf komt etc ???

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: help raar telefoon nummer!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tenormin schreef:
GJvdZ schreef:Het is niet zo spannend als de andere antwoorden, maar misschien heeft iemand gewoon een tikfout gemaakt in het aanmaken van een nieuw contact in zijn contact list en vraagt hij/zij zich nu af waarom er niet wordt opgenomen. Je zou mensen de kost moeten geven die niet twijfelen aan wat ze zelf gedaan hebben en daarom niet eerst dat nummer controleren.
Zou kunnen, maar meestal worden deze "prijzen" automatisch naar allerlei sms nummers gestuurd, wereldwijd. Denk echt niet dat de verzender de echte verzender is en de winnaar geen winnaar. Zolang die persoon maar niet reageert is alles goed. Daarna kan je pas de mist ingaan. maar WA is niet zo dom.
ik had het niet over de sms-jes, maar over de telefoontjes die TS krijgt.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: help raar telefoon nummer!

Ongelezen bericht door bokkel »

Hang op
Klik weg
&
bel uw bank
:lol:

fidelechanel
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:42

Re: help raar telefoon nummer!

Ongelezen bericht door fidelechanel »

Ik heb ook een precies zelfde smsje ontvangen. Nooit eerder ergens last van gehad. Dezelfde David Gatland, en ook 75.000 pond gewonnen. Doe er natuurlijk niets mee. Maar ik vraag me toch af hoe ze aan mijn nummer komen, aangezien ik die nooit ergens achter laat. Het bericht was afkomstig van het volgende nr: +44 7940 522128 (Verenigd Koninkrijk)

maestro12
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2006 00:03

Re: help raar telefoon nummer!

Ongelezen bericht door maestro12 »

Hier wat meer informatie over meneer Gatland
http://www.scamdex.com/ScamTipsAnal/mor ... %20Gatland

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: help raar telefoon nummer!

Ongelezen bericht door ruud_a »

tenormin schreef:
Of bepaalde toetsencombinaties uitvoert op verzoek. :wink:
Ja hoor sjohie, daarom schrijf ik immers: niet aan de praat raken. Toetsencombinaties doet men maar op piano, harp of ander muziekinstrument :mrgreen: .
waar zitten die toetsen op een harp precies?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: help raar telefoon nummer!

Ongelezen bericht door tenormin »

waar zitten die toetsen op een harp precies?
Waar de harpist(e) zijn/haar harp bijna tussen de benen heeft, daar zitten 'knopjes'. Meestal roze. :lol:

Gesloten