LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hotmail

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
maryvansoest
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:06

Hotmail

Ongelezen bericht door maryvansoest »

Ik kan via mij pc al bijna twee weken niets ontvangen of verzenden via hotmail sinds het outlook is geworden. Krijg het wel via de I pad en telefoon maar via pc niets. Ook ben ik nu heel veel mails kwijt. Mensen bellen omdat ik niet reageer. Bij storingen.nl staat inderdaad dat er een storing is maar die duurt nu al twee weken. Kan iemand mij hier meer over vertellen? Baal als een stekker was net over gegaan van Online..nl naar hotmail.nl

maryvansoest
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:06

Re: Hotmail

Ongelezen bericht door maryvansoest »

Volgens mijn man outlook connector. Hij was al boos dat ik iet gewoon naar Ziggo ging

Mucha

Re: Hotmail

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hotmail

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ik gebruik nog steeds gewoon mijn browser voor hotmail en het werkt prima (hoewel de interface trager is en vervelender navigeert dan de oude hotmail interface).

Dus: ga naar http://www.outlook.com en log daar in, dan zou het moeten werken.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Hotmail

Ongelezen bericht door Har06 »

Julie4444 schreef:Ik gebruik nog steeds gewoon mijn browser voor hotmail en het werkt prima (hoewel de interface trager is en vervelender navigeert dan de oude hotmail interface).

Dus: ga naar http://www.outlook.com en log daar in, dan zou het moeten werken.
Mijn Hotmail is automatisch naar Outlook.com gesluisd, beide mailadressen werken nog, Hotmail is toch achterhaald ?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hotmail

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Hotmail en outlook zijn in principe het zelfde, Har.

michieldejong
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04

Re: Hotmail

Ongelezen bericht door michieldejong »

Je gebruikt waarschijnlijk de applicatie Windows Live Mail op je PC. Deze applicatie doet het sinds enkele weken of maanden niet meer (afhankelijk van wanneer jouw account overgezet is naar de nieuwe structuur).

Microsoft zelf adviseert (o.a.) om de applicatie Mail te gebruiken, maar deze is alleen beschikbaar op Windows 8 en 10.
https://support.office.com/nl-nl/articl ... Conditions


Hier wat tips met alternatieven:
http://www.computeridee.nl/workshop/de- ... live-mail/
http://www.seniorweb-leek.nl/ja/artikel ... t-adressen

Ik gebruik zelf naar tevredenheid de IMAP optie die in de artikelen genoemd werd. In mijn versie van Windows Live Mail leek het echter niet mogelijk om het bestaande account om te zetten naar type IMAP. In plaats daarvan heb ik een nieuw account toegevoegd met de genoemde instellingen (en het bestaande account verwijderd).

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Hotmail

Ongelezen bericht door G7 »

Ik gebruik ook al jaren en jaren Hotmail, wat inderdaad automatisch is overgegaan op Outlook. Tevens gebruik ik nog steeds Windows 7 en heb nergens last van. Kan gewoon in en uitloggen en krijg ook al mijn mail daar binnen. Zowel op de smartphone, tablet als ook op mijn desktop. (pc)

Waarom het bij jou (TS) dan niet doet, weet ik niet. Misschien weet iemand anders het hier.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hotmail

Ongelezen bericht door ciske »

Bij mij ging Hotmail eerst ook niet open. Ik heb bij google Hotmail.com ingetypt en toen opende het met inloggen op een nieuwe manier dus niet met dezelfde link. Probeer dat eens, je komt dan in outlook, zelfde of niet je moet er toch eerst in komen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Hotmail

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Mary, u schrijft 'outlook connector' en dat duidt op het binnenhalen/versturen van mail via de software van Outlook uit het Microsoft Office pakket. Als dat inderdaad zo is dan verschijnt er bij het mailen ook een foutmelding die aangeeft dat er geen server bereikt kan worden.
U moet uw Hotmail account in Outlook (MS Office) weggooien. En vervolgens maakt u een nieuw account aan met dezelfde gegevens. En laat Outlook zelf de instellingen zoeken en bepalen. Het programma/nieuwe account haalt ook weer alle mail op die op uw computer is opgeslagen!
Als dit achter de rug is moet u 'outlook connector' uit de lijst met software verwijderen. Dat kan via 'configuratiescherm' en dan via 'programma's en onderdelen'. U ziet nu onder in uw scherm een nieuwe mededeling dat u bent 'Verbonden met Microsoft Exchange'.
Wel even met uw man checken dat u samen zeker weet hoe/met welk programma u mailt, voordat u ruzie krijgt :wink:
Omslachtig en een gedoe maar ik heb het inmiddels bij twee computers succesvol aangepast.

maryvansoest
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:06

Re: Hotmail

Ongelezen bericht door maryvansoest »

Nou Klaas Jan het is net gelukt. Heel erg bedankt. Alleen het synchroniseren lukt nu nog niet maar daar moeten we nog naar kijken. Ik kan dus nog niets in mappen plaatsen toppie

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Hotmail

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Mary, fijn dat het gelukt is. Geef het proces even wat tijd. Alle mappen moeten gesynchroniseerd worden. Kan even duren, maar dan heb je ook wat :wink: Verzenden en ontvangen gaat vanaf nu sneller.

loes.kersten
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 sep 2016 22:58
Contacteer:

Re: Hotmail

Ongelezen bericht door loes.kersten »

Ik ben ook sinds kort 2 jaar aan mailhistorie van Hotmail kwijt uit mijn inbox en box verzonden items (tussen juni 2014 en juli 2016). Niet uit de overige mappen. Alles al geprobeerd. Ik heb de mails niet zelf gewist en kan ze ook zelf niet terughalen. Hotmail Support is echter zeer moeilijk bereikbaar. Op Internet las ik dat meer mensen sinds kort ditzelfde probleem hebben. Wie nog meer?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Hotmail

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Loes, wellicht is het zo https://support.office.com/nl-nl/articl ... 7964b7edd4 op te lossen.

loes.kersten
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 sep 2016 22:58
Contacteer:

Re: Hotmail

Ongelezen bericht door loes.kersten »

Klaas Jan schreef:Hallo Loes, wellicht is het zo https://support.office.com/nl-nl/articl ... 7964b7edd4 op te lossen.
Heb ik al geprobeerd. Ook uitgebreid contact gehad met via Microsoft Community. Die komen met dezelfde "oplossingen". De items die ik wel zelf heb weggegooid, zijn al tweemaal door hun teruggezet, inclusief spam. Zucht...

Het gaat nu juist om mail uit de inbox en box verzonden items uit de periode juni 2014-juli 2016, die ik NIET zelf heb verwijderd, maar plotseling weg was. De helpdesk is waardeloos. Je kunt nauwelijks contact krijgen en ze komen niet met een oplossing of verklaring over wat er met mijn mail gebeurd is. Zij hebben iets fout gedaan, ik ben mijn mail kwijt, maar een oplossing of verklaring, ho maar!

Het is toch typisch dat uit twee boxen plotseling mail uit dezelfde periode is verdwenen? Mijn box verzonden items heb ik al in geen tijden opgeschoond. Waar is al die mail gebleven? Wat heeft Hotmail/Outlook/Microsoft met mijn account gedaan?

In de Micosoft Community en ook elders op internet kwam ik berichten tegen van mensen die dit ook is overkomen. Ook daar zijn geen oplossingen te vinden en Microsoft laat het nu verder afweten. Ze zijn nooit telefonisch bereikbaar. Chatten lukt ook niet en een mailadres is er niet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hotmail

Ongelezen bericht door berndv »

loes.kersten schreef:Ze zijn nooit telefonisch bereikbaar.
klopt, ze hebben geen telefonische helpdesk voor hotmail

Het lastige is dat ik niet weet in hoeverre je hier van microsoft ondersteuning van gaat krijgen. Wellicht hebben ze een fout gemaakt en zijn de mails verwijderd, wellicht is het alleen een verkeerd vinkje en zijn de mails er nog wel, maar niet meer zichtbaar. Ik weet niet in hoeverre je een bedrijf aan het werk kunt krijgen voor een dienst die ze gratis aanbieden, waar je dus niet voor betaalt en of je ook rechten kunt ontlenen.

stofzuigertje

Re: Hotmail

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb geen Hotmail ervaring, ja die mensen bestaan.... maar....

Ik haal wel via G mail diverse andere mail adressen binnen, keurig online en op computer opgeslagen en ben nu al wekenlang oude zooi aan verwijderen.
Is Hotmail via G mail binnen halen en opslaan mogelijk?

Vermoedelijk wel maar ooit had ik een kleine aanbieder waar je alleen online gebruik van kon maken en moest ik handmatig doorsturen.
Deze bestaat niet meer maar ik vermoed dat binnen halen via betrouwbaarder firma als Google de oplossing is.
Ook Yandex en Yahoo doen mail maar daar hoor ik ook wel eens vreemde dingen over...

stofzuigertje

Re: Hotmail

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Via ander mail adres als G mail binnen halen is geen onzin!

Alleen weet ik niet of Hotmail het zal accepteren als je via een concurrent jou mail gaat binnen halen.

Gesloten