LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Houdt internet via Telefoonlijn op ?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
reus_lucius
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2012 18:48

Houdt internet via Telefoonlijn op ?

Ongelezen bericht door reus_lucius »

Dag Allemaal,

Recent hadden wij op mijn stageplek bezoek van een verkoper van Ziggo. Inde straat van mijn stageplek hebben de winkels geen ziggo maar de bovengelegen woningen wel.

Deze verkoper vertelde dat KPN (dus ook Telfort en ??) in 2019 stopt met internet (ADSL / VDSL) via telefoonlijnen.

Reden hiervoor is dat KPN de snelheid niet meer bij kan houden met kabelinternet.

Ik had dat toen nog niet eerder gehoord.

Mijn vraag aan jullie: Hebben jullie hier iets overgehoord ? en klopt dit verhaal van de verkoper van Ziggo ?

Volgens de verkoper zouden KPN, Telfort enz. hun internet enz gaan aanbieden via de kabel en hiervoor zouden onderhandelingen lopen met Ziggo.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Houdt internet via Telefoonlijn op ?

Ongelezen bericht door grun »

Het lijkt me sterk. Tot op de dag van vandaag worden er nog steeds straatkastjes van KPN geschikt gemaakt voor vdsl, dat zullen ze vast niet doen als de kosten niet terugverdiend kunnen worden. Trouwens, de snelheid die KPN (of Telfort in mijn geval) biedt is snel genoeg voor wat ik ermee doe. Los daarvan zou ik ook niet naar Ziggo willen omdat ik die te duur vind.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Houdt internet via Telefoonlijn op ?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

tja, deur aan deur verkopers. Deze verkopers staan op de stoep voor 1 doel: hun inkomen. Niet om klanten voordeel te bieden, niet omdat ze een geweldig product leveren, maar voor hun eigen centen. En om zoveel mogelijk binnen te harken kan je schijnbaar alles zeggen. En dus ook halve waarheden en hele leugens. Nooit intrappen, als u wilt overstappen is alles prachtig online op te zoeken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Houdt internet via Telefoonlijn op ?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Grove leugens en ik denk ongeautoriseerd door Ziggo. Ik zou ziggo op de hoogte brengen, dan ontslaan ze deze liegende / bedriegende colporteur.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Houdt internet via Telefoonlijn op ?

Ongelezen bericht door piet987654 »

Gewoon even googlen en dan komt het antwoord.

Hier vindt U meer info: kopieer de volgende regel naar uw browser.

https://www.kpn.com/zakelijk/uitfasering-isdn.htm

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Houdt internet via Telefoonlijn op ?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

olaf79 schreef:Grove leugens en ik denk ongeautoriseerd door Ziggo. Ik zou ziggo op de hoogte brengen, dan ontslaan ze deze liegende / bedriegende colporteur.
Waarschijnlijk werkt deze persoon niet voor Ziggo. Vaak wordt dit werk uitbesteed.
Laatst gewijzigd door NeoDutchio op 28 jan 2018 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Houdt internet via Telefoonlijn op ?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

piet987654 schreef:Gewoon even googlen en dan komt het antwoord.

Hier vindt U meer info: kopieer de volgende regel naar uw browser.

https://www.kpn.com/zakelijk/uitfasering-isdn.htm
Dat betreft ISDN en dit kan eenvoudig gemigreerd worden naar een DSL lijn. KPN heeft net miljoenen geïnvesteerd in VDSL waarmee snelheid die hoger liggen dan bij Ziggo (op dit moment) behaald kunnen worden.

Ziggo beweert ook dat 98% van hun netwerk glasvezel is, wat simpel te weerleggen is gezien Ziggo naar elke woning coax heeft liggen. De 98% is enkel naar hun wijkkasten, deze zijn bij KPN inmiddels ook al 98% zo niet 100%.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Houdt internet via Telefoonlijn op ?

Ongelezen bericht door bprosman »

Ziggo beweert ook dat 98% van hun netwerk glasvezel is, wat simpel te weerleggen is gezien Ziggo naar elke woning coax heeft liggen. De 98% is enkel naar hun wijkkasten, deze zijn bij KPN inmiddels ook al 98% zo niet 100%.
En juist op die laatste "paar meter" (70 in mijn geval) kun je juist over coax een veel breder frequentiespectrum jagen dan over een "twisted pair" lijntje.
Docsis 3.1 kan 10Gbit down, dat zie ik VDSL nog niet doen.
Valt me wel op dat je eindelijk je "shared snelheid" sprookje opgegeven hebt.
Laatst gewijzigd door bprosman op 28 jan 2018 17:51, 2 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Houdt internet via Telefoonlijn op ?

Ongelezen bericht door witte angora »

piet987654 schreef:Gewoon even googlen en dan komt het antwoord.

Hier vindt U meer info: kopieer de volgende regel naar uw browser.

https://www.kpn.com/zakelijk/uitfasering-isdn.htm
Volgens mij gaat dit om zakelijk, niet om privé.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Houdt internet via Telefoonlijn op ?

Ongelezen bericht door bprosman »

ISDN is wel iets anders dan ADSL/VDSL

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Houdt internet via Telefoonlijn op ?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

bprosman schreef:
Ziggo beweert ook dat 98% van hun netwerk glasvezel is, wat simpel te weerleggen is gezien Ziggo naar elke woning coax heeft liggen. De 98% is enkel naar hun wijkkasten, deze zijn bij KPN inmiddels ook al 98% zo niet 100%.
En juist op die laatste "paar meter" (70 in mijn geval) kun je juist over coax een veel breder frequentiespectrum jagen dan over een "twisted pair" lijntje.
Docsis 3.1 kan 10Gbit down, dat zie ik VDSL nog niet doen.
Valt me wel op dat je eindelijk je "shared snelheid" sprookje opgegeven hebt.
Die zogenoemde 10Gbit, die nog nergens beschikbaar is terwijl Docsis 3.1 al sinds augustus 2013 beschikbaar, deze is ook gewoon shared. De 10Gbit/s is nergens nog geleverd en komt ook nooit beschikbaar omdat het netwerk van Ziggo dit helemaal niet aankan. Los dat de noodzaak er niet is.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Houdt internet via Telefoonlijn op ?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
piet987654 schreef:Gewoon even googlen en dan komt het antwoord.

Hier vindt U meer info: kopieer de volgende regel naar uw browser.

https://www.kpn.com/zakelijk/uitfasering-isdn.htm
Volgens mij gaat dit om zakelijk, niet om privé.
Het lijkt me dat zakelijk ook op de stageplek van toepassing zal zijn.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Houdt internet via Telefoonlijn op ?

Ongelezen bericht door bprosman »

Het gaat erom dat de coax het aankan , als medium, dit vanwege je bewering dat een tp meer bandbreedte heeft ( aankan) dan coax. Want dat beweer je in een eerdere post.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Houdt internet via Telefoonlijn op ?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

bprosman schreef:Het gaat erom dat de coax het aankan , als medium, dit vanwege je bewering dat een tp meer bandbreedte heeft ( aankan) dan coax. Want dat beweer je in een eerdere post.
Theoretische kan coax meer aan dan DSL op dit moment. In de praktijk kan KPN bij alle consumenten met 2 aderparen straks 160 tot 300Mbit/s leveren terwijl Ziggo enkel zakelijk 500Mbit/s levert. Los dat de overboeking bij Ziggo nog steeds een probleem kan opleveren en bij DSL hier geen sprake meer van is (en al jaren niet meer aanwezig is).

Uiteraard is glasvezel gewoon de toekomst, hierop wordt al 500Mbit/s geleverd bij het grote overdeel van de aansluitingen en er is zelf een aanbieder die al 10Gbit/s levert over 1 verbinding. Deze snelheden zijn via coax enkel theoretische mogelijk op 1 aansluiting zonder analoge televisie, wanneer de buren dit ook willen vervalt het verhaal al.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Houdt internet via Telefoonlijn op ?

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
witte angora schreef:
piet987654 schreef:Gewoon even googlen en dan komt het antwoord.

Hier vindt U meer info: kopieer de volgende regel naar uw browser.

https://www.kpn.com/zakelijk/uitfasering-isdn.htm
Volgens mij gaat dit om zakelijk, niet om privé.
Het lijkt me dat zakelijk ook op de stageplek van toepassing zal zijn.
Klopt, maar dit is een consumentenforum. Zoals de OP was opgesteld leek het of KPN helemaal zou stoppen met analoge telefonie. Maar dat is dus niet zo.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Houdt internet via Telefoonlijn op ?

Ongelezen bericht door bprosman »

Los dat de overboeking bij Ziggo nog steeds een probleem kan opleveren en bij DSL hier geen sprake meer van is (en al jaren niet meer aanwezig is).
Ook weer een theoretisch niet bestaand probleem, het grootste gedeelte hier in de straat zit op Ziggo en haalt de max snelheid ( bedraad gemeten over langere tijd om piektijden uit te sluiten) . Dit terwijl de ADSL/VDSL klanten al bijna niet aan de max snelheid komen. Bovendien levert KPN hier maar max 100Mbit met de garantie van 2 apparaten ( er ligt hier alleen nog naar dark fiber)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Houdt internet via Telefoonlijn op ?

Ongelezen bericht door sjohie »

Kwestie van klok-klepel, te weinig technische know-how, en te veel commerciële drive. KPN gaat niet zomaar stoppen met v/xDSL, aangezien dat hun enige verbinding tot in huis van hun meeste klanten is.

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Houdt internet via Telefoonlijn op ?

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Prima om de kracht van Ziggo te benoemen, maar andere providers (onterecht) afvallen is natuurlijk niet netjes. Graag ontvang ik een privébericht met het adres en de datum. Laten we het verder uitzoeken.

Groet,
Ben van Ziggo

Gesloten