LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iPhone stuk na vervanging accu door Phoneworld

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
EHoekstra2019
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2019 19:24

iPhone stuk na vervanging accu door Phoneworld

Ongelezen bericht door EHoekstra2019 »

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem en ik weet niet goed wat ik er mee aanmoet, of wat ik zou mogen doen.

Een tijdje geleden heb ik bij het bedrijf Phoneworld de accu van mijn Iphone 6S laten vervangen. Tijdens de reparatie is mijn scherm stukgegaan en mijn homeknop en touch-Id ook.
Hierop is mijn telefoon op kosten van het bedrijf naar Amsterdam gestuurd om een poging te laten doen het te repareren.
Dit is deels gelukt, want het scherm en de homeknop zijn gemaakt, maar de Toud-Id was 'onherstelbaar beschadigd'.
Toen ik vroeg of ik nog recht had op een schadevergoeding, kreeg ik te horen dat 'ze er al genoeg aan gedaan hadden en ik er maar tevreden mee moest zijn'. Maar toch zei de reparateur dat ik die maandag maar contact moest opnemen met de baas, want die was er die vrijdag niet.
Die maandag heb ik inderdaad gebeld, maar de baas was er niet. Toen heb ik gemaild, en na bijna twee weken wachten en nog een andere mail kreeg ik antwoord.
Dit antwoord hield in:
" We kunnen een iPhone 7 32GB zwart aanbieden tegen inkoopprijs (€ 289,19) i.v.m. de problemen die zijn veroorzaakt met de iPhone 6s."
Ik had er zelf geen zin in om een hele nieuwe telefoon te moeten kopen en bovendien vond ik het belachelijk dat ik als consument moest betalen voor een fout die zij hadden gemaakt, dus heb ik gevraagd om een ander voorstel.
Dit voorstel hield in dat Phoneworld een refurbished iPhone aan kon bieden t.w.v. €200,-.

Ondertussen is het bijna twee maanden later en ben ik nog steeds niets verder.
Maar mijn mobiel begint meer en meer defecten te tonen. Namelijk, eerst is mijn geluid stukgegaan en nu laadt hij ook niet meer op.
Ik heb al gezocht naar oplossingen, bijvoorbeeld het opnieuw opstarten, maar tot nu toe blijf ik steken op 'de aansluiting van bepaalde draadjes' die zijn stukgegaan.
Nu is mijn sterke vermoeden dat deze tijdens de reparatie zijn beschadigd, maar bewijzen kan ik dit natuurlijk niet.

Na een heel verhaal nu mijn vragen:
1. Kan het kloppen dat deze defecten zijn veroorzaakt door een zeer onprofessionele reparatie?
2. Is het voorstel van Phoneworld terecht, of kan ik eisen dat mijn mobiel volledig wordt vervangen door een nieuwe?

Graag zou ik een reactie horen,
met vriendelijke groet, Joëlle

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: iPhone stuk na vervanging accu door Phoneworld

Ongelezen bericht door berndv »

EHoekstra2019 schreef:
02 sep 2019 20:16
1. Kan het kloppen dat deze defecten zijn veroorzaakt door een zeer onprofessionele reparatie?
Kan, maar hoeft niet. We hebben het hier over een toestel dat al een aantal jaartjes oud is. De batterij was al aan vervanging toe. Natuurlijk kan er schade ontstaan door een eventuele ondeugdelijke reparatie, maar het kan ook net zo goed ouderdom zijn.

Ik kan mij de reactie van phoneworld dan ook wel voorstellen. Daarbij zouden ze zelfs nog kunnen stellen dat deze zaken wellicht al defect waren voordat de batterij vervangen werd. Ik zeg niet dat het zo is, maar met een toestel van een aantal jaar oud zijn defecten niet onmogelijk.
EHoekstra2019 schreef:
02 sep 2019 20:16
2. Is het voorstel van Phoneworld terecht, of kan ik eisen dat mijn mobiel volledig wordt vervangen door een nieuwe?
Verzekeringstechnisch is een telefoon na 3 jaar afgeschreven. Of het aanbod goed is kan ik niet beoordelen, dan zouden ze er ook bij moeten vermelden wat de prijs zou zijn als er geen speciale regeling is.

EHoekstra2019
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2019 19:24

Re: iPhone stuk na vervanging accu door Phoneworld

Ongelezen bericht door EHoekstra2019 »

Dankjewel berndv!
Ik heb inmiddels gekozen voor de iphone 7 tegen inkoopprijs.
Maar toen ik hem kreeg bleek het een refurbished iPhone te zijn.
Persoonlijk was ik er vanuit het woordgebruik ervan overtuigd dat een iPhone "tegen inkoopprijs" gewoon een nieuwe iPhone zou zijn.
Ikheb weer gemaild en als antwoord kreeg ik:
"Het gaat hierbij om een refurbished model zoals ook aangegeven aan de telefoon.
Een nieuwe iPhone 7 is onmogelijk voor dit bedrag.
Wel verveveld dat het er sporen zit, ik kan eventueel nog een andere bestellen die er wellicht wat beter uit ziet?"

Punt is, ik voel me opnieuw zeer teleurgesteld.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: iPhone stuk na vervanging accu door Phoneworld

Ongelezen bericht door Icasheb »

Dat is inderdaad een hele lage prijs voor een nieuwe iPhone. Inkoopprijzen van nieuwe iPhone 7 liggen doorgaans boven de €350,- ex btw en in de btw rond de €450,-.

Fijne is van iPhone dat ze heel lang goed blijven, dus ook refurbished en tweedehands. Persoonlijk vind ik het nog steeds geen slechte deal wat u bent aangegaan. U heeft voor een hele lage prijs een iPhone 7 32GB gekregen met, ik neem aan, garantie (refurbisched modellen hebben garantie). Ik kan wel zien dat het bedrijf het voor u probeerd op te lossen. Je kan jezelf afvragen of je weer het gedoe wilt om de telefoon om te ruilen en de gegevens om te zetten of dat je het zo laat en deze oplossing accepteerd.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: iPhone stuk na vervanging accu door Phoneworld

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Het is nu allemaal te laat maar u had meteen na de slechte reparatie bij de batterij vervanging door het filiaal in amsterdam moet klagen.
Het is toch van de gekke dat een batterijvervanging een kapotte iphone terug krijgt.
U had bij het Juridisch loket in uw gemeente gratis juridisch advies kunnen vragen.
Ga bij iphone problemen naar een Apple winkel.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: iPhone stuk na vervanging accu door Phoneworld

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het is helemaal niet zo vreemd dat van een batterij vervanging de telefoon kapot terug komt. Het is bij de huidige telefoons vrijwel onmogelijk om zomaar even de batterij te vervangen zonder de behuizing naar de vaantjes te helpen. Zeker bij iPhones is dat zo en worden reparatie voornamelijk door Apple zelf uitgevoerd via een Apple store of via de Amac winkels.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: iPhone stuk na vervanging accu door Phoneworld

Ongelezen bericht door Revoked »

Bij aaifoons en eigenlijk alle highend phones, is het vervangen van alleen de accu onmogelijk. Meestal mondt het uit in een transplantatie van het moederbord, de rest sneuvelt bij het openmaken.

Gesloten