LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jarig.nl verdwenen

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
smb
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:00

Jarig.nl verdwenen

Ongelezen bericht door smb »

http://www.jarig.nl verdwenen.
Al vele jaren heb ik en vele van mijn vriendenkring de gedenkbare data zoals verjaardagen, trouwdagen etc.. opgeslagen in http://www.jarig.nl
Een dag voor de betreffende datum krijg je een herinneringsmail dat de persoon jarig is.
Heel handig en je vergeet nooit een verjaardag.
De site is nu zonder verdere mededeling van opheffing ofzo verdwenen.
En dus ook al mijn data.
Wie weet hier meer over?

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Jarig.nl verdwenen

Ongelezen bericht door Brainless »

Hij bestaat (nog) wel, maar de server ligt plat.
Er zijn eventueel ook andere sites (maar ook uw smartphone) die dit voor u bij houden.

coco25
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2017 13:55

Re: Jarig.nl verdwenen

Ongelezen bericht door coco25 »

Mogelijk ligt de server er even uit. Komt vast goed! :)

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jarig.nl verdwenen

Ongelezen bericht door Moneyman »

smb schreef:http://www.jarig.nl verdwenen.
Al vele jaren heb ik en vele van mijn vriendenkring de gedenkbare data zoals verjaardagen, trouwdagen etc.. opgeslagen in http://www.jarig.nl
Een dag voor de betreffende datum krijg je een herinneringsmail dat de persoon jarig is.
Heel handig en je vergeet nooit een verjaardag.
De site is nu zonder verdere mededeling van opheffing ofzo verdwenen.
En dus ook al mijn data.
Wie weet hier meer over?
Ik hoop voor je dat je de data ook gewoon nog op papier of elders hebt staan, en niet alleen op die ene site hebt vertrouwd? Want dan ben je nog niet jarig :wink:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Jarig.nl verdwenen

Ongelezen bericht door renewouters »

Wat is de toegevoegde waarde van zo'n site t.o.v. een (digitale) agenda?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Jarig.nl verdwenen

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef: Ik hoop voor je dat je de data ook gewoon nog op papier of elders hebt staan, en niet alleen op die ene site hebt vertrouwd? Want dan ben je nog niet jarig :wink:

:lol:
Probeer anders via firefox :
http://www.WieIsErJarig.nl

Jaspers!
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2017 20:34

Re: Jarig.nl verdwenen

Ongelezen bericht door Jaspers! »

Hoe kan ik de data terug krijgen,? Is er een mail adres waar ik kan navragen?

smb
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:00

Re: Jarig.nl verdwenen

Ongelezen bericht door smb »

Inmiddels is de site weer operationeel. Heb meteen kopie gemaakt, zodat ik verjaardagen niet meer kan vergeten.
Nee, ik kon nergens iets vinden om naar te reageren. Ook zelf hadden ze geen berichtje gestuurd.
Maar handig is het wel, je vergeet nooit een verjaardag!

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Jarig.nl verdwenen

Ongelezen bericht door mahadma »

Alternatief: gebruik google agenda op je smartphone, en gebruik de jaarlijkse herinnering. Kost niks en overzichtelijk. Maak desnoods eenmalig een jaaroverzicht op je printer.

Piennac
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2018 20:54

Re: Jarig.nl verdwenen

Ongelezen bericht door Piennac »

Website is nog steeds/wederom compleet uit de lucht. Op mailtjes naar [email protected] komt geen reactie. Iemand een idee hoe ik bij mijn data kom en/of ik de beheerder(s) kan bereiken? Alvast bedankt.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Jarig.nl verdwenen

Ongelezen bericht door renewouters »

Piennac schreef:Website is nog steeds/wederom compleet uit de lucht. Op mailtjes naar [email protected] komt geen reactie. Iemand een idee hoe ik bij mijn data kom en/of ik de beheerder(s) kan bereiken? Alvast bedankt.
Eigenaar is Evoke bv: https://nl.kompass.com/et/c/evoke-bv/nl550291/

smb
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:00

Re: Jarig.nl verdwenen

Ongelezen bericht door smb »

Wat ik me kan herinneren is een bedrijf dat fotoalbums print en via jarig.nl in contact komt met potentiële kopers.
Inderdaad zijn ze nu weer niet bereikbaar. Had vorige keer meteen het databestand geprint, dus heb gelukkig alle verjaardagen op mijn eigen PC. Ga nu naar een alternatief zoeken, want handig is zo'n herinneringsmailtje wel als je geen smartphone bezit.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Jarig.nl verdwenen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Piennac schreef:Website is nog steeds/wederom compleet uit de lucht. Op mailtjes naar [email protected] komt geen reactie. Iemand een idee hoe ik bij mijn data kom en/of ik de beheerder(s) kan bereiken? Alvast bedankt.
Het is een gratis dienst denk niet dat de beheerders iets gaan betekenen voor je.

Piennac
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2018 20:54

Re: Jarig.nl verdwenen

Ongelezen bericht door Piennac »

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Hier kan ik verder meeOndanks dat het een gratis dienst is hoop ik dat de beheerders mij verder kunnen en willen helpen. Ook ik vind (vond) o.a. de herinneringsmail erg handig. Naast verjaardagen heb ik in de loop der tijd ook andere belangrijke gebeurtenissen van mezelf en anderen op de kalender genoteerd. Dus ik hoop echt dat jarig.nl terug online komt óf dat ik mijn data uit een database mag plukken. Ik houd hoop op een goede afloop

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Jarig.nl verdwenen

Ongelezen bericht door Revoked »

Piennac schreef:... óf dat ik mijn data uit een database mag plukken...
Zet dat maar uit je hoofd. Privacybeleid staat niet toe dat iemand zomaar door een database mag gaan struinen om "eigen data" terug te halen.
Verder zou de data actief moeten zijn bewaard. Dat kost pecunia. Meestal wordt oude data bij een host gewoon overschreven. En daarmee is het weg.

Piennac
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2018 20:54

Re: Jarig.nl verdwenen

Ongelezen bericht door Piennac »

Ik begrijp het privacybeleid en goed dat deze regelgeving er is. Neemt niet weg dat hoop doet leven en de wonderen de wereld nog niet uit zijn. Ik hoop dus op een goede afloop in deze ;) Wordt vervolgd.

Piennac
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2018 20:54

Re: Jarig.nl verdwenen

Ongelezen bericht door Piennac »

@renewouters en anderen ter info: ik heb Evoke BV benaderd. Zij geven aan dat zijn geen beheerder vd site zijn en werkelijk geen idee hebben waar deze info vandaan komt. Die zoektocht is dus helaas op niks uitgelopen :( Iemand anders nogmaals een idee waar ik navraag kan doen?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jarig.nl verdwenen

Ongelezen bericht door Moneyman »

renewouters schreef:
Piennac schreef:Website is nog steeds/wederom compleet uit de lucht. Op mailtjes naar [email protected] komt geen reactie. Iemand een idee hoe ik bij mijn data kom en/of ik de beheerder(s) kan bereiken? Alvast bedankt.
Eigenaar is Evoke bv: https://nl.kompass.com/et/c/evoke-bv/nl550291/
Je linkt naar de verkeerde Evoke :wink:

Zie hier de gegevens van de websitehouder, waarin je de juiste Evoke ziet. Waarbij het overigens maar de vraag is of zij zelf ook achter jarig.nl zitten.
https://www.sidn.nl/whois?q=jarig.nl
Domeinnaam i jarig.nl
Status i actief
Houder i Evoke V.O.F.
Administratieve contactpersoon i [email protected]
Registrar i Evident Interactive B.V.
Kanaalweg 14 CD
3526KL UTRECHT
Netherlands
Abuse contact i Contactgegevens niet beschikbaar
Technische contactpersoon i [email protected] [email protected]
DNSSEC i nee
Domeinnaamservers i
ns1.evident.nl
ns2.evident.nl
ns3.evident.nl
Registratiedatum i 1999-07-16
Datum laatste wijziging i 2016-02-10
Administratie door i NL Domain Registry
Auteursrechtvoorbehoud
Niets uit deze publicatie mag zonder voorafgaande uitdrukkelijke toestemming van SIDN worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, worden opgeslagen in een gegevensbestand of worden overgezonden, in welke vorm dan ook, elektronisch, mechanisch, door middel van opname of anderszins. Voor registrars geldt dit voorbehoud onverkort, behoudens redelijkerwijs noodzakelijke verveelvoudigingen of openbaarmakingen ten behoeve van de werkzaamheden van registrars, zoals vermeld in de 'Algemene voorwaarden voor registrars'.

Elk gebruik van deze informatie voor commerciële of reclamedoeleinden of soortgelijke activiteiten, is expliciet verboden en tegen overtreding van dat verbod zal worden opgetreden. Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN) verzoekt te worden geïnformeerd bij constatering van dergelijke activiteiten of enig vermoeden daarvan.

© Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN) Auteurswet, geschriftenbescherming (art. 10 lid 1 sub 1).

Piennac
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2018 20:54

Re: Jarig.nl verdwenen

Ongelezen bericht door Piennac »

Wederom bedankt voor een snelle reactie, top! Aha, vandaar dat het bedrijf in Breda van niets weet :) Afijn, ik heb opnieuw een bericht gestuurd, dit keer naar de genoemde contactpersonen zoals deze geregistreerd staan. Weer afwachten dus! Wordt vervolgd!!

Gesloten