LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan geen foto's downloaden via Whatsapp

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
honza
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:04

Kan geen foto's downloaden via Whatsapp

Ongelezen bericht door honza »

Hallo,

sinds enkele dagen kan ik vrijwel geen images (foto's, screenshots etc) downloaden via Whatsapp. Ze zijn dus niet te zien bij een gestuurd appje. Als je het gestuurde appje aanklikt zie je de image wazig, je ziet een kruis in het midden en daaromheen het bekende draaiende incomplete cirkeltje dat aangeeft dat ie zou downloaden.
* het gaat alleen om dowloaden, versturen gaat wel gewoon
* het gaat om hele kleine bestanden
* gisteravond ging een foto wel goed maar vandaag doet ie weer niets
Ik heb online al gekeken bij mogelijke oplossingen:
- ja ik heb een perfect werkende internet-verbinding
- datum/tijd-weergave is OK
- cache van de app geleegd
- sd-kaart is in orde
- geheugens zijn bij lange na nog niet vol, ruimte zat

Iemand enig idee wat ik nog meer kan doen?

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kan geen foto's downloaden via Whatsapp

Ongelezen bericht door Erthanax »

Staat onder "Instellingen" bij "Opslag en data" ook alles goed? Dus bv "Alle media" bij WiFi?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan geen foto's downloaden via Whatsapp

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eerst ff al je instellingen checken. En anders de app verwijderen en opnieuw installeren.

honza
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:04

Re: Kan geen foto's downloaden via Whatsapp

Ongelezen bericht door honza »

Moneyman schreef:
08 mar 2021 11:06
Eerst ff al je instellingen checken. En anders de app verwijderen en opnieuw installeren.
ben alvast een backup aan het maken maar hij staat al een half uur op 98%..... :(

honza
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:04

Re: Kan geen foto's downloaden via Whatsapp

Ongelezen bericht door honza »

Net backup gemaakt, opnieuw geïnstalleerd, backup terug gezet.....en het probleem is er nog steeds.......

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Kan geen foto's downloaden via Whatsapp

Ongelezen bericht door Jablan »

Toegang geven tot 'mijn bestanden -> foto's'. Dat kun je in de app zelf en in de instellingen regelen

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan geen foto's downloaden via Whatsapp

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
08 mar 2021 14:33
Toegang geven tot 'mijn bestanden -> foto's'. Dat kun je in de app zelf en in de instellingen regelen
Daar dacht ik ook aan, maar lijkt geen logische oplossing omdat het soms ook wél werkt.

TS: maakt het eigenlijk nog uit of je op een wifi-verbinding of 4G zit?

honza
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:04

Re: Kan geen foto's downloaden via Whatsapp

Ongelezen bericht door honza »

Jablan schreef:
08 mar 2021 14:33
Toegang geven tot 'mijn bestanden -> foto's'. Dat kun je in de app zelf en in de instellingen regelen
Alle settings staan OK, dit is dus ook al gedaan; probleem blijft hetzelfde.....

honza
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:04

Re: Kan geen foto's downloaden via Whatsapp

Ongelezen bericht door honza »

Moneyman schreef:
08 mar 2021 15:08
Jablan schreef:
08 mar 2021 14:33
Toegang geven tot 'mijn bestanden -> foto's'. Dat kun je in de app zelf en in de instellingen regelen
Daar dacht ik ook aan, maar lijkt geen logische oplossing omdat het soms ook wél werkt.

TS: maakt het eigenlijk nog uit of je op een wifi-verbinding of 4G zit?
Ik zit alleen op wifi, geen roaming op dit moment. Verbinding is perfect.
Heb net iemand anders een image laten sturen, zelfde probleem....

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Kan geen foto's downloaden via Whatsapp

Ongelezen bericht door hebra98 »

Al een keer je toestel helemaal uit en weer aan gezet?

honza
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:04

Re: Kan geen foto's downloaden via Whatsapp

Ongelezen bericht door honza »

hebra98 schreef:
08 mar 2021 15:17
Al een keer je toestel helemaal uit en weer aan gezet?
Ja...

honza
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:04

Re: Kan geen foto's downloaden via Whatsapp

Ongelezen bericht door honza »

Overigens: versturen image doet ie nu ook niet, gewone berichten gaat gewoon normaal.
(ps Uploaden alle images/video's naar backup (via google ging perfect)

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan geen foto's downloaden via Whatsapp

Ongelezen bericht door Moneyman »

honza schreef:
08 mar 2021 15:15
Ik zit alleen op wifi, geen roaming op dit moment. Verbinding is perfect. Heb net iemand anders een image laten sturen, zelfde probleem....
Nou, schakel je wifi eens uit, zou ik zeggen. Hoe meer je uitschakelt, hoe dichter je bij de oplossing komt.

honza
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:04

Re: Kan geen foto's downloaden via Whatsapp

Ongelezen bericht door honza »

Moneyman schreef:
08 mar 2021 15:32
honza schreef:
08 mar 2021 15:15
Ik zit alleen op wifi, geen roaming op dit moment. Verbinding is perfect. Heb net iemand anders een image laten sturen, zelfde probleem....
Nou, schakel je wifi eens uit, zou ik zeggen. Hoe meer je uitschakelt, hoe dichter je bij de oplossing komt.
? hoe wil je iets downloaden zonder wifi (er is hier geen internet-verbinding)

image die andere kennis heeft gestuurd vanmorgen staat er nu wel helemaal......? De image van gisteravond niet en de verstuurde van zonet doet ie ook nog steeds niet.....

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan geen foto's downloaden via Whatsapp

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heeft je telefoon geen dataverbinding?

honza
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:04

Re: Kan geen foto's downloaden via Whatsapp

Ongelezen bericht door honza »

update:
- de verstuurde foto is nu eindelijk verzonden....
- de foto ( 41 kB) is nog steeds niet ontvangen, de verzender heeft wel 2 blauwe vinkjes ten teken dat ik 'm zou hebben ontvangen
- we dachten nu aan mogelijkheid dat data-snelheid teruggeschroefd zou kunnen zijn ivm bereiken data-limiet maar van de 75 Gb was slechts 25 Gb gebruikt; en bv een video op een website of op Youtube afspelen gaat gewoon perfect dus die data-stream is 't probleem niet
- ik heb geen data/4G omdat mijn abo is afgelopen en mijn nieuwe abo pas over 5 weken ingaat (heeft te maken met abo vrouw waar mijn abo mee gecombineerd gaat worden); dus ik gebruik nu uitsluitend wifi en dat gaat op zich gewoon perfect.
- ik ga straks naar het kantoor van mijn vrouw (die heeft andere aanbieder) om te kijken of daar met die wifi het probleem er ook is

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan geen foto's downloaden via Whatsapp

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je zegt dit...
honza schreef:
08 mar 2021 17:01
- we dachten nu aan mogelijkheid dat data-snelheid teruggeschroefd zou kunnen zijn ivm bereiken data-limiet maar van de 75 Gb was slechts 25 Gb gebruikt; en bv een video op een website of op Youtube afspelen gaat gewoon perfect dus die data-stream is 't probleem niet
maar ook dit...
honza schreef:
08 mar 2021 17:01
- ik heb geen data/4G omdat mijn abo is afgelopen en mijn nieuwe abo pas over 5 weken ingaat (heeft te maken met abo vrouw waar mijn abo mee gecombineerd gaat worden); dus ik gebruik nu uitsluitend wifi en dat gaat op zich gewoon perfect.
Ik volg je dus niet. Hoezo heb je te maken met een data-limiet, maar geef je tegelijk aan geen data te hebben?

honza
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:04

Re: Kan geen foto's downloaden via Whatsapp

Ongelezen bericht door honza »

Moneyman schreef:
08 mar 2021 17:10
Je zegt dit...
honza schreef:
08 mar 2021 17:01
- we dachten nu aan mogelijkheid dat data-snelheid teruggeschroefd zou kunnen zijn ivm bereiken data-limiet maar van de 75 Gb was slechts 25 Gb gebruikt; en bv een video op een website of op Youtube afspelen gaat gewoon perfect dus die data-stream is 't probleem niet
maar ook dit...
honza schreef:
08 mar 2021 17:01
- ik heb geen data/4G omdat mijn abo is afgelopen en mijn nieuwe abo pas over 5 weken ingaat (heeft te maken met abo vrouw waar mijn abo mee gecombineerd gaat worden); dus ik gebruik nu uitsluitend wifi en dat gaat op zich gewoon perfect.
Ik volg je dus niet. Hoezo heb je te maken met een data-limiet, maar geef je tegelijk aan geen data te hebben?
we hebben hier geen vast internet (geen kabel en geen telefoonlijn) maar internet via een modem/router die een simkaart heeft; daarop zit een abo van 75 Gb. Dit apparaat heeft geen bekabelde uitgang maar werkt dus als een wifi. Dus we hebben wifi maar wel met een max. limiet. Die dus bij lange na niet gebruikt is.

Vreemde: de (qua data minieme) foto die eerder vandaag naar mij verstuurd is is nu aangekomen. Als test heeft de verzender nog zo'n soort foto gestuurd en ja hoor: die is er gelijk.....
Het lijkt er dus op dat het probleem opeens weg is?
En ik heb nog steeds geen flauw idee wat er nu aan de hand was en waarom het uren moest duren voordat die verstuurde foto binnen was (was een qr-code die ik nodg had dus wel lastig).....

Allen bedankt voor het meedenken, als er iemand nog een suggestie/uitleg/idee heeft hoor ik het graag :)

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan geen foto's downloaden via Whatsapp

Ongelezen bericht door Moneyman »

OK, dat verheldert. Hopelijk blijft het probleem nu weg.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Kan geen foto's downloaden via Whatsapp

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Whatsapp houdt geen foto's vast, dus heb een foto gedownload en weggegooid dan krijg je zo'n geblurred plaatje, de foto zelf is dan weg. Misschien foto's opgeruimd om ruimte te maken?

Gesloten