LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht kpn Backup online en herstel wachtwoord

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Madri
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2018 09:38

Klacht kpn Backup online en herstel wachtwoord

Ongelezen bericht door Madri »

Klacht kpn Backup online
Bericht
Mijn computer imac heeft een crash gehad. mail daardoor niet toegangkelijk.
ik maak gebruik van een dienst van kpn backup online.
Doordat de computer gecrashed is moet er een schone installatie gedaan worden.
Voor bacjkup online heb je dan een wachtwoord nodig. die zit zoals gevraagd door kpn in mijn mail die niet meer benaderbaar is.
kpn laat me in de kou staan en zegt me niet te kunnen helpen met reset van het wachtwoord.
Dus data niet meer toegangkelijk. Kwijt dus....
Mijn data is dus helemaal niet veilig bij kpn en weer toegangkelijk.
Wat zijn hierin mijn mogelijkheden en rechten?
kunnen jullie helpen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Klacht kpn Backup online en herstel wachtwoord

Ongelezen bericht door sjohie »

Madri schreef:Klacht kpn Backup online
Bericht
Mijn computer imac heeft een crash gehad. mail daardoor niet toegangkelijk.
ik maak gebruik van een dienst van kpn backup online.
Doordat de computer gecrashed is moet er een schone installatie gedaan worden.
Voor bacjkup online heb je dan een wachtwoord nodig. die zit zoals gevraagd door kpn in mijn mail die niet meer benaderbaar is.
kpn laat me in de kou staan en zegt me niet te kunnen helpen met reset van het wachtwoord.
Dus data niet meer toegangkelijk. Kwijt dus....
Mijn data is dus helemaal niet veilig bij kpn en weer toegangkelijk.
Wat zijn hierin mijn mogelijkheden en rechten?
kunnen jullie helpen?
Met de meeste mailadressen is het mogelijk om via webmail er op in te loggen, ook bij providers. Zo kan ik bijvoorbeeld bij Ziggo (mijn eigen provider) toch mijn mails inzien die ik op mijn @ziggo.nl emailadres heb gekregen als mijn computer het niet meer doet. Kan je via die route het wachtwoord niet achterhalen? De login hiervoor staat meestal wel op de frontpage van je provider.

Ze bieden voor die dienst geen "wachtwoord vergeten" optie lees ik, dus als je ook via een zijstraat als webmail niet bij de mail in kwestie kan komen, is het over en uit vrees ik.

Verder is het juist wel een veilig en goed afgeschermd iets, vaak vindt phising, oftewel het achterhalen van inloggegevens via de "wachtwoord vergeten" optie plaats, bijvoorbeeld omdat hackers via social media etc de antwoorden op controlevragen als "hoe heet mijn kat", "waar ben ik geboren" of "hoe heet mijn vader/moeder/partner" wel kunnen raden.

Je rechten weet ik zo niet, maar die zullen schamel zijn vrees ik. jij bent verantwoordelijk voor het bewaren van het wachtwoord, dat jij daar niet bij kan, niet met opzet uiteraard, maar wel door eigen (niet) handelen, kan je hen niet in de schoenen schuiven lijkt me.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Klacht kpn Backup online en herstel wachtwoord

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Madri schreef: Mijn data is dus helemaal niet veilig bij kpn.
Je data is dus heel veilig bij KPN ondanks je "drammen" geven ze je geen toegang omdat je niet aan de voorwaarden voor wachtwoord herstel voldoet.

Het probleem is dat het wachtwoord staat op de computer die herstelt moet worden en je geen toegang hebt tot het e-mail account wat gekoppeld zit aan je backup online abonnement. Het eerste is achteraf natuurlijk niet zo slim geweest.

Concreet moet je dus weer toegang krijgen tot dit e-mail account en is dat het probleem. Daarna kun je conform de KPN procedure je wachtwoord per e-mail ontvangen

Kun je geen toegang krijgen tot het e-mail account dan wordt het een lastig verhaal en heb je echt medewerking nodig van KPN. Vroeger kon je bijvoorbeeld je ID versturen maar dit mag volgens de nieuwe AVG niet meer.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Klacht kpn Backup online en herstel wachtwoord

Ongelezen bericht door henk51 »

Beste Madri

Je weet een bericht te posten op dit forum je maakt dus gebruik van een pc,tablet of smartphone.
Kleine moeite om daarop een email account op aan te maken of in te loggen op uw Webmail van KPN en zo uw mails te lezen.

Zie het probleem niet .Tenzij u natuurlijk alle wachtwoorden vergeten bent/niet meer weet.


groeten Henk

Gesloten