LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klacht over reactie op klacht bij tntpost klantenservice

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
martje velleman
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:13

klacht over reactie op klacht bij tntpost klantenservice

Ongelezen bericht door martje velleman »

Nadat ik 2x een verzoek kreeg om € 1.76 te betalen (bleek voor dezelfde brief te zijn) omdat ik 2 ct. te weinig porto had geplakt (wist niet, dat het tarief verhoogd was) op een brief naar Engeland - 75 ct ipv. 77 ct - heb ik, na een klacht en daarna nog 3 vervolgvragen van mij naar TNT, 4x hetzelfde nietszeggende antwoord teruggekregen. Op geen enkele vraag van mij werd geantwoord. Je kunt nooit meer telefonisch iemand bereiken van TNTpost klantenservice. Ze doen zogenaamd zo geweldig hun best om de klanten tevreden te houden. In wat voor wereld leven we, dat je minstens 20 minuten bezig bent om nummertjes aan te klikken en dan nog niet terechtkomt bij iemand, die je te woord kan staan.

Moet ik echt € 1.76 betalen, omdat ik 2 ct. te weinig heb gefrankeerd?
:shock:
Quote:

U heeft ons recent een vraag gesteld over 'Heb 2 nota's (allebei van € 1.76) ontvangen van de afd. service kosten. Het betrof een brief,...'. Deze hebben wij beantwoord.
U kunt het antwoord lezen door op deze link te klikken:
Het Antwoord.


Mocht de link niet zichtbaar zijn of niet goed werken, volg dan onderstaande aanwijzing.
Plak de tekst tussen de vierkante haakjes in de adresbalk van de browser:
[http://89.105.192.44/tnt_cm/selfservice ... ity=104084]
U wordt dan naar onze website gebracht, waar wij het antwoord voor u hebben klaargezet.


Met vriendelijke groet,

TNT Post Klantenservice
--------------------------------
Hebben meer mensen dezelfde ervaring? Het gaat niet om die € 1.76, maar om het principe!



[/u]

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: klacht over reactie op klacht bij tntpost klantenservice

Ongelezen bericht door dhc »

In wat voor wereld leven we
Dat denk ik ook wel eens, zeker als ik zie dat men zich speciaal voor deze vraag registreert en de moeite neemt dit hele verhaal neer te pennen...
In die tijd had ik het geld al terugverdiend......

Oja, ik heb ook principes....

shv
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 okt 2006 14:49

Re: klacht over reactie op klacht bij tntpost klantenservice

Ongelezen bericht door shv »

Heel vervelend voor u dat TNT zo moeilijk doet en blijkbaar wil men uw probleem niet snappen. In het vervolg kunt u beter geen link opsturen want zo komen uw gegevens op straat te liggen voor anderen. In ieder geval groetjes naar Uden

lebrona88
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2009 14:57

Re: klacht over reactie op klacht bij tntpost klantenservice

Ongelezen bericht door lebrona88 »

Ja, ik heb vandaag precies dezelfde brief gekregen!
En het gaat mij niet om die EUR 1.76, maar om het principe, wat gewoon te belachelijk voor woorden is!
Donderdag stuurde ik een brief naar Polen, ik had thuis nog Europa-priority zegels (75 ct) liggen, dus die heb ik gebruikt.
Nu blijkt dat de tarieven zijn veranderd en er had 2 eurocent meer op gemoeten.

Inderdaad een verzoek ontvangen om 'servicekosten' van 1.76 te betalen. Dat is 176/2=88x zoveel als dat ik er te weinig heb opgeplakt!
Ik kan er nog in komen als ik het volledige bedrag (77 ct) had moeten betalen, maar dit?
Voor 1.76 kan ik ruim 2x opnieuw een brief sturen, die wel voldoende gefrankeerd is! Maarja, aangezien er in de brief een kaart zat van 3 EUR, heb ik toch de 1.76 betaald.

Dit bedrag is toch gewoon exorbitant hoog?

martje velleman
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:13

Re: klacht over reactie op klacht bij tntpost klantenservice

Ongelezen bericht door martje velleman »

Ja, ook ik vind het onredelijk. En het erge vind ik, dat je niemand aan de telefoon kunt krijgen. En dat je nergens kunt klagen. Ik heb alles geprobeerd, heeft me eigenlijk al ontzettend veel tijd gekost, maar het zit me echt dwars.

Ik blijf nog even vechten.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: klacht over reactie op klacht bij tntpost klantenservice

Ongelezen bericht door Big-V »

Ik had ze laatst ook nodig en je krijgt gewoon iemand aan de lijn bij de klantenservice hoor. Geen idee hoe je er bij komt dat dit niet mogelijk is.

Daarnaast..
Nadat ik 2x een verzoek kreeg om € 1.76 te betalen (bleek voor dezelfde brief te zijn) omdat ik 2 ct. te weinig porto had geplakt (wist niet, dat het tarief verhoogd was) op een brief naar Engeland - 75 ct ipv. 77 ct - heb ik, na een klacht en daarna nog 3 vervolgvragen van mij naar TNT, 4x hetzelfde nietszeggende antwoord teruggekregen. Op geen enkele vraag van mij werd geantwoord.
Dan even een antwoord van mij. Je moet die kosten betalen omdat je een onvoldoende gefrankeerde brief hebt gepost.
Je kunt nooit meer telefonisch iemand bereiken van TNTpost klantenservice.
Onzin. Je kunt gewoon een klantenservicemedewerker spreken.
Moet ik echt € 1.76 betalen, omdat ik 2 ct. te weinig heb gefrankeerd?
Dit lijkt me een alleszins redelijk bedrag. Hoeveel administratiekosten denk je dat er moeten worden gemaakt vanwege zo'n brief met te weinig postzegels?

marxx
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2009 10:09

Re: klacht over reactie op klacht bij tntpost klantenservice

Ongelezen bericht door marxx »

Of dit een redelijk gedrag is of niet van TNT, daar kan je weer veel over debatteren. Ik vind van niet. Oude postzegels betekend, dat ze er al met deze vooruit betaalde geld lang werken en winst inhalen, kunnen ze dus ook deze briefen bezorgen zonder een ellende uit te maken.

En dat doen ze in principe ook. Staat er op deze "servicekosten" brief duidelijk - "we hebben het toch bezorgd". Prima. Hoort ook zo.

Verder gewoon praktisch denken en stoer zijn:
De brief is al bij de adressat, iedereen kan een brief met mijn afzender in de bus gooien, en op dit rekening staat niet even om welke brief het gaat - een onduidelijke rekening in ieder geval dus en bewijzen kan TNT helemaal niks.

Daarom mag je dit behandeln als een vraag om een klein aalmoes. Als je het voor een goed doel vind, betaal het. Anders weggooien of "ik heb geen brief gestuurd!" op en terug. Wat maar ook.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: klacht over reactie op klacht bij tntpost klantenservice

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik heb ooit gereageerd op een verzoek tot betaling van strafporto voor een brief die door een ander aan mij gestuurd was met een wedervraag:
Waar blijft de antwoord retourkaart waar ik duur voor heb betaald? Na indienen van een klacht hierover is nooit het aanbod gedaan om het bedrag waar geen dienst tegenover stond te restitueren.
Ik kan dus nog wel even vooruit met het niet betalen van strafport. < g >

martje velleman
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:13

Re: klacht over reactie op klacht bij tntpost klantenservice

Ongelezen bericht door martje velleman »

Heb tenslotte het bedrag van 1.76 euro betaald, want ik had geen zin er meer tijd aan te besteden.

Ik blijf echter proberen om erover te praten met een medewerker van TNT post, want ik vind het nog steeds onbehoorlijk, dat je 1.76 euro moet betalen, als je 2 cent te weinig plakt.

Intussen ben ik er ook achter, dat porto voor een brief buiten de Europese Gemeenschap ook verhoogd is van 92 naar 95 cent.

Waarom wordt dit niet beter bekend gemaakt?

Gesloten