LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "klantviendelijk" KPN?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
robert&mirjam
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2007 22:02

"klantviendelijk" KPN?

Ongelezen bericht door robert&mirjam »

Ik wou het volgende weer eens kwijt.Mijn moeder is ruim over de 70 en had via de KPN onder andere digitenne. Nou word dit elk jaar weer duurder en de kwaliteit slechter. Je betaald voor 30 tv zenders en momenteel mag je van geluk spreken als je er naar 10 kunt kijken. Nou had ze dit probleem laatst weer, dus zij maar eens bellen met de KPN. Ja maar Mevrouwtje waarom neemt u geen all in 1 pakket van ons dat heeft u interactieve tv en noem maar op. Zij uiteindelijk overstag, terwijl ze eigenlijk helemaal geen internet wou, maar ja door onze huidige samenleving worden mensen op deze leeftijd gewoon gedwongen om internet te nemen ( kijk maar bv naar de belasting dienst). Vandaag (10 juni 2016) zou er tussen 15.00 en 17.00 uur een monteur komen. ( je voelt hem al he? ) . Even voor vijf uur maar eens bellen. Mevrouw ik ga de monteur gelijk bellen, wacht u nog even tot 19.00 uur dan moet hij geweest zijn. Nou rond 19.00 uur nog niemand, dus ga ik maar eens bellen voor haar. Sorry meneer ik bel de monteur afdeling even. U moeder word binnen 30 minuten gebeld. Na 30 minuten nog niets, dus ik weer bellen. Toen mochten ze mij ineens niet helpen omdat het om me moeder ging die niet bij mij woont. Ze moest zelf maar bellen.Zij dus weer bellen kreeg ze een heel onaangenaam dames persoon aan de lijn. De monteur had naar haar huis gebeld en de lijn gaf een fout aan, Ik had haar gebeld dus dat klopte niet.En toen de dame in kwestie ophing ging me moeder haar toestel vlak daarna over in `storing lijn`wel heel toevallig.Al met al is dit oude vrouwtje heel smerig behandeld door de KPN. Ik heb zelf ook oa digitenne en nog diverse andere abonnementen bij de KPN lopen maar zit er hard aan te denken om deze allemaal op te zeggen.

Tot zover even mijn verhaal over mijn moedertje ik hoop dat iemand van de KPN dit leest en eens actie onderneemt.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: "klantviendelijk" KPN?

Ongelezen bericht door Moneyman »

robert&mirjam schreef:Al met al is dit oude vrouwtje heel smerig behandeld door de KPN.
Slordig? Ja. On-klantvriendelijk? Ja. Maar "heel smerig"? Dat zie ik ff niet. Maar 't is mijn moeder niet... dat scheelt.

En opzeggen en overstappen? Denk je dat andere providers het beter doen? Juist bij overstappen is de kans dat er dingen niet goed gaan groot...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: "klantviendelijk" KPN?

Ongelezen bericht door moederslink »

Maar waarom houdt uw moeder niet gewoon het oude vertrouwde Digitenne?
Lekker simpel, goedkoop en voor de ouderen , in principe, voldoende zenders.
Uw moeder wil ook liever geen internet , begrijp ik? En ook geen interactieve tv?
Waarom niet alles bij het oude laten?
Zelf heb ik ook Digitenne gehad , een jaar of 6 geleden; als ik slechter signaal had lag het soms aan het kastje dat niet goed " gericht " stond.
Een x heb ik een nieuw kastje gevraagd omdat het signaal echt niet beter werd en dat kreeg ik toen ( en gratis).
Mijn buuf , 75 jaar , heeft nog steeds Digitenne , maar wel een nieuwe moderne tv waarvan zij geen enkele mogelijkheid benut en toch ook niet snapt,
ze kijkt alleen tv... :wink:
Maar dat uw moeder onheus is bejegend lijkt mij buiten kijf staan...maar ook de andere providers kunnen er wat van hoor.
Ook op dit forum staan zat klachten van andere providers..

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: "klantviendelijk" KPN?

Ongelezen bericht door taxikemperman »

robert&mirjam schreef:Mijn moeder had via de KPN onder andere digitenne. Nou word dit elk jaar weer duurder en de kwaliteit slechter. Je betaald voor 30 tv zenders en momenteel mag je van geluk spreken als je er naar 10 kunt kijken.
De leeftijd van uw moeder is niet van belang
Wat wel van belang is, is of u uw "moedertje" wel eens geholpen heeft met instellen.
Als zij maar 10 zenders kan ontvangen is er gewoon iets mis.
Antenne:
Heeft u de antennekabel gecontroleerd of die heel is en goed vast zit?
Heeft de antenne wel stroom?

Decoder:
Zit de antennekabel goed vast?
Is er regelmatig een zenderupdate gedaan?

TV
Heeft u de TV op de juiste bron staan?
Heeft u na de lastste zenderupdate de TV de kanalen laten scannen?

Elk elektronisch apparaat heeft op zijn tijd onderhoud nodig. Doe je dat niet dan werkt het slecht of niet.
Staat de antenne wel goed gericht?

MM919
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jun 2016 19:32

Re: "klantviendelijk" KPN?

Ongelezen bericht door MM919 »

Uw moeder had vooraf alleen digitenne en naar ik aanneem een vaste telefoonlijn. Door de drukte wil er nog weleens iets mis gaan. Er komt een ander type signaal op de lijn te staan waarbij de vaste verbinding wegvalt. Zaak om mobiel bereikbaar te zijn. Is er daarnaast een schriftelijke bevestiging geweest van de dag van de overgang alsook de tijd waarop de monteur langs zou moeten komen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: "klantviendelijk" KPN?

Ongelezen bericht door ciske »

Moneyman schreef:
robert&mirjam schreef:Al met al is dit oude vrouwtje heel smerig behandeld door de KPN.
Slordig? Ja. On-klantvriendelijk? Ja. Maar "heel smerig"? Dat zie ik ff niet. Maar 't is mijn moeder niet... dat scheelt.

En opzeggen en overstappen? Denk je dat andere providers het beter doen? Juist bij overstappen is de kans dat er dingen niet goed gaan groot...



Hoeft niet, bij overstappen kan het ook goed gaan. En ja, KPN is niet echt de klantvriendelijkste. En het is inderdaad jouw moeder niet , want ook dan zou jij zo reageren.

Henk81
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2016 12:05

Re: "klantviendelijk" KPN?

Ongelezen bericht door Henk81 »

Zeer zeer slechte service. Vorige week maandag problemen gekregen met ins modem, hij deed helemaal niks meer. Hier KPN over gebeld en die zouden een monteur langs sturen. De eerst volgende mogelijkheid zou zijn woensdag. Woensdag monteur langs gekomen en 2 uur bezig geweest. Uiteindelijk kon meneer dit niet oplossen en hij zou aansturen op een gespecialeerde monteur. KPN zou diezelfde dag nog contact opnemen voor een vervolg afspraak. Hierbij geen contact en hebben we zelf maar contact opgenomen. Er stond niks in het systeem van een monteur die zou komen. Dit vond ik zeer slordig. Dus alles uitgelegd en vervolgens in het systeem gezet dat er zaterdags om 12 uur iemand zou komen. Zaterdags komt jullie monteur bij ons en hij is hooguit 10 minuten binnen geweest. Want hij zei dat een (gespecialiseerde) monteur dat moet maken. Te gek voor woorden aangezien dit al de 2 de monteur was!! En weer het verhaaltje dat ze gebeld zou worden. Weer zelf erachter aan moeten gaan!! Savonds aan de telefoon werd er gezegd dat ze niks konden doen en dat ze maandag weer beschikbaar waren. Ondertussen zijn we er al helemaal klaar mee, na de zoveelste verkeerde melding.
Buiten dat heeft die monteur in 10 minuten wel zitten frunniken aan dat kastje van telefoon en internet, waardoor de telefoon ook helemaal niks meer doet, en s'avonds het alarm van onze winkel er niet op kon. Toevallig is er in het centrum waar wij wonen op 1 avond 3 keer ingebroken.
Wij wonen ook in het centrum boven de winkel.
Aangezien wij een eigen winkel hebben die draaiende gehouden moet worden hebben wij hier dus veel hinder van en zit je niet met een fijn gevoel binnen.
Ook hebben ze het nog over eventuele kosten gehad omdat de monteurs iedere keer langs moeten komen!
Dit is toch van de zotte, aangezien het hun fout is wat er allemaal gebeurd is.

Henk81
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2016 12:05

Re: "klantviendelijk" KPN?

Ongelezen bericht door Henk81 »

Nadat er zaterdag en zondag 5 keer gebeld is naar KPN vandaag maar weer gewacht. Vanmorgen tussen 8 en 10 zou er een monteur komen.
Om 11 uur was er nog steeds niemand. Maat weer eens gebeld. Vervolgens word je van het kastje naar de muur gestuurd.
Uiteindelijk hebben ze gekeken en zijn ze erachter gekomen dat er Nogmaals niemand aangestuurd is. Dus weer voor jan *** zitten wachten. Morgen zijn ze weer beschikbaar!
Belachelijk voor woorden dit.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: "klantviendelijk" KPN?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Henk81 schreef:Nadat er zaterdag en zondag 5 keer gebeld is naar KPN vandaag maar weer gewacht. Vanmorgen tussen 8 en 10 zou er een monteur komen.
Om 11 uur was er nog steeds niemand. Maat weer eens gebeld. Vervolgens word je van het kastje naar de muur gestuurd.
Uiteindelijk hebben ze gekeken en zijn ze erachter gekomen dat er Nogmaals niemand aangestuurd is. Dus weer voor jan *** zitten wachten. Morgen zijn ze weer beschikbaar!
Belachelijk voor woorden dit.
Waarom kaap je hier een topic van iemand anders?
Wil je zelf iets vertellen, begin dan een eigen topic!

bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: "klantviendelijk" KPN?

Ongelezen bericht door bert888 »

Ik ben ook helemaal klaar met de KPN, wat een waardeloos zooitje daar zeg.

De glasvezel aanvraag hadden ze niet goed gedaan dus er was geen abonneenummer en pincode voor de TV en geen internet.
Ondertussen al 6x beloofd dat ze het doormailen naar mij maar na 14dagen nog steeds niets!

Ik heb inmiddels 6 X contact met ze gehad per telefoon en het KPN-forum, maar ze geven steeds de computer de schuld :( blablablabla
Ze hebben na 1 week een noodpakket gestuurd wat ook al niet op de beloofde datum aankwam.

Voor mij nooit meer KPN, belachelijk dat dit meer dan 14dagen moet duren.

MM919
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jun 2016 19:32

Re: "klantviendelijk" KPN?

Ongelezen bericht door MM919 »

In principe had uw moeder niet te behoeven te overschakelen naar wie dan ook. Met een betere antenne had u alle bekende zenders gehad. Alternatief -Ziggo- ca
17.50€. Bij meer dan dat zijn er alternatieven.

Gesloten